Gå til innhold

nettlesere..... Netscape vs explorer

RaGnA

Anbefalte innlegg

hjelp!

jeg plages...... :-?

har måttet bytte ut, explorer med netscape...

men jeg får feilmeldinger, når jeg skal se på enkelte sider.. *Snufs* og sidene enkelte steder ser litt rare ut... akkurat som om bokstavene blir delt på midten..(hmmm vanskelig å forklare...)

Noen som har tips ?

har foressten winxp og den nyeste versjonen av netscape og explorer.. mest sannsynlig må jeg nok.. installere hele windows pånytt?! :roll:

jeg blir veldig takknemmelig for svar... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor bytter du ut IE med Netscape?

Der IE tar seg friheter med W3C-standarden (hva som er lov i html), og legger til egne ting, sliter Netscape fremdeles med å implementere alt i den. Dermed viser Netscape en del ting, f.eks. tabeller dårligere enn IE. Hvis du vil ha noe annet enn Microsoft-programvare, så prøv deg med Opera. Norsk og bra (på alt utenom dynamisk html, som den ikke takler i det hele tatt.)

Det du bør gjøre før du gir opp IE helt, er å gå til Windows Update og laste ned evt. oppdateringer til både Win XP og IE. Url er http://windowsupdate.microsoft.com . Hvis du mot all formodning skulle ha WinXP uten egen lisens, så ikke last ned Service Pack 1 for Win XP. Alt annet bør du vurdere å laste ned. (Ikke nødvendigvis drivere til ting du ikke har og sånn, men det meste av sikkerhets- og andre patcher bør du ta.)

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste versjon av Netscape er - så vidt eg har fått med meg - betre til å følgja standardar enn IE. (Og Opera 7 (beta) har fått strålande kritikk, òg.) Men så var det feilmeldingane, då, og kva feil det er. Ein del sider har stadig det at dei er skreddarsydd for (bestemte versjonar av) IE, og det er det vanskeleg å gjera noko med for oss som besøkande.

Er det derimot feil som ikkje skulle vera der i Netscape 7.x, så er alternativa å reinstallere Netscape, evt prøve Mozilla eller Opera, eller som siste løysing reinstallere Windows. (Sikkert ein del ting til som kan prøvast før siste alternativ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...