Dance Skrevet 25. desember 2002 #1 Del Skrevet 25. desember 2002 Er sammen med en poike, og han er ganske glad i fest.Vi drikker ofte med hans venner. Først vil jeg si at han er ganske normal og snill i edru tilstand. Men når han begynner å drikke to øl, blir han veldig kosen og liker å kile og ta og kysse på meg. Noe jeg setter pris på. Men etter de to øl'a så blir han bare mer og mer "agressiv" av seg. Noe ikke bare jeg har merka. Blir veldig full. Han vil slost/irritere med gutta (ikke alvorlig, men slosting som gutta syntest bare plager) Og når de ikke vil som han vil, blir han bare sur og grinete. Og dette går mye ut over meg. Han slenger lange blikk til andre jenter, og sørger for at jeg ser det. Og syntest det er veldig morsomt. Tuller og fjaser når jeg skal gi han en klem eller et kyss, sier ting som "bitch o.l" til meg. Mulig det er småting, men forholdet vårt er ikke det sterkeste og vi har nesten slått opp noen ganger. + at jeg er litt for følsom. Men er redd for at han ikke er glad i meg lenger, og det kommer ut når han er full. Med at han sier ting og la vær å se på meg. Jeg reagerer så sterkt fordi han sier aldri at han er glad i meg eller elsker meg. Noe jeg syntest er viktig i et forhold. Jeg står i et stort dilemma. Det er ikke det med festinga. Jeg kan slutte å feste med han. Men det er hvordan han har vert og om det er sånn han ser på meg /forholdet.Man sier ofte EN ting for mye i fylla. Vet ikke lenger jeg. Vi bor ikke sammen, han studerer i en annen by. (det er mye derfor forholdet ikke er så sterkt lenger) Tar det opp en gang til fordi jeg vil ha flere meninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mazzy Skrevet 26. desember 2002 #2 Del Skrevet 26. desember 2002 Dance :kgsmil: Jeg har få svar, men derimot en masse spørsmål selv, når det kommer til kvinne/mann, og alle følelsene som følger med dette... *smil En ting har jeg likevel kommet frem til. - Er det noe som ikke føles riktig, må dette bort. På hvilken måte? Det er som regel alltid flere valgmuligheter. Når det gjelder deg, er du usikker på kjæresten din. Har du begynt med å spørre ham hva han selv mener? Det kan hende dette er noe som oppstår kun når han drikker, og at det ikke har noen bunn i virkeligheten i det hele tatt. Jeg kjenner mange som blir totalt forandret i fylla - aggressive, for eksempel. Kjæresten din blir hensynsløs... Jeg hadde satt et krav om at han må ta ansvar for seg selv, og dermed slutte å drikke så lenge han ikke klarer å kontrollere seg. Du må ta et valg om hvilke krav du har, og hvor du ønsker dine grenser kan gå. Og helt klart hvor de ikke kan gå. Om grunnen til oppførselen hans er at han egentlig begynner å bli lei i forholdet, ja det vil komme frem om du snakker med ham. Har du gjort det? Fortalt hvordan du oppfatter situasjonen, og spurt hva han selv har tenkt å gjøre med det - og eventuelt også hva du akter å gjøre? Løsningen begynner uansett i å åpne seg, og å få i gang en dialog. Still krav! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dance Skrevet 26. desember 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 26. desember 2002 Mazzy :kgsmil: Du er så full av klokskap! Ja, vi har snakka om det. Og han sier jo selvsakt at det er ikke sånn han er og tenker. Ha bedt han om å kutte ned noen øl, sånn at han slipper å lage "kvalm" mot meg. Men han sier jeg ikke skal fortelle hva han skal gjøre. Dette er et stort problem for han virker det som, og kommer med unnskyldninger som: Jeg har det ikke morro med lite øl / bare brisen. Jeg vil ikke vere en som forteller hva og hvor til han. Det hater han... Jeg sier i fra, og vi kommer til noe fornuftig... som å slutte å feste sammen. Men hvem vinner den samtalen da?!??! Jo seff han................ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mazzy Skrevet 26. desember 2002 #4 Del Skrevet 26. desember 2002 Takk, Dance. Jeg skjønner veldig godt tanken med å ikke være den som forteller ham hva han skal/ikke skal. Da kan vi bli sett på som "masekjerring", ikke sant... Og ikke som den myke, deilige, spennende man-eater vi gjerne alltid skulle vært (vel, liten overdrivelse for å understreke et poeng)... Saken er det at det er han som må ta et valg her. Jeg ville gitt ham mine inngangsverdier, som helt klart innebærer at han sørger for å ha kontroll over seg selv til enhver tid. Det ville vært mitt krav. Så måtte det bli opp til ham om han klarer å leve opp til dette, eller om han finner ut at du er over hans "league"... Skummel tanke den siste, men om han ikke kan gjøre noe med en bagatell for din skyld - hvordan vil da ting utvikle seg senere? Jeg synes han virker ganske umoden - eller kanskje han rett og slett sliter med noe - og døyver det litt med alkohol? Alt er mulig. Jeg ville fremdeles gitt ham noen sjanser, og muligheten for å åpne seg. Men er ikke en mann villig til å tøye seg litt for meg, brekker ikke jeg meg for ham. Fortell gjerne fortsettelsen... God natt-klem, -m Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 26. desember 2002 #5 Del Skrevet 26. desember 2002 Man blir ikke en annen person selv om man drikker... Man mister heller ikke all selvkontroll selv om man drikker... Man viser en del av SEG SELV også når man drikker, og man har kontroll over seg selv også da. De som ikke har det, er syke... Hadde ikke dette vært tilfelle, hadde alle kunnet sloss, drepe og lemleste i fylla uten å kunne blitt stilt til anssvar for det, og slik er det ikke... Videre regner jeg med at han husker det meste av det han gjør og tenker dagen etterpå, og ser han ikke selv hva som ble feil ovenfor deg, og innrømmer det, er det fordu ahn synes han handlet helt ok... Som oftest er det hemningene som blir mindre når man drikker, og gjør ting man også kunne gjort edru, men gjør det ikke fordi hemningene bremser en... Når man blir full, kommer den delen av en selv lettere fram, og bremses ikke. Dersom noen blir dritsekk i fylla, er det fordi drikksekken er en stor del av personligheten til vedkommende... Dropp typen, er mitt råd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 26. desember 2002 #6 Del Skrevet 26. desember 2002 Enig med Lasse her. Jeg hadde droppa fyren. Tydelig bryr han seg ikke nok om deg. Og om du skulle fortsette med han så gjør som han gjør, bare før han blir full. Kall han stygge ting som han gjør med deg osv. Kanskje han da forstår tegninga. Sier ikke at du skal drikke deg full når du gjør det, vær edru og se reaksjonen hans når du sender laaaange blikk etter de andre gutta på festen. Gi litt faen i han på neste fest. Enten går forholdet i dass på grunn av det, eller han skjønner hvordan du har det. Uansett er det bedre å få en endring på det mønsteret dere har nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kevin Skrevet 26. desember 2002 #7 Del Skrevet 26. desember 2002 Kloke ord Lasse, kloke ord! Alkohol er kun en unnskyldning, ikke en effekt i slike tilfeller. Vitenskapen har funnet ut at kjemisk sett er det kun en promille som reagerer på alkohol på en slik måte at det skjer en kjemisk forandring i hjernen. Disse er nødt til å holde seg unna alkohol, for resten er dette kun en dum unnskyldning for å være drittsekk. Rådet mitt er som Lasse sitt råd! Hold deg unna ham... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chimp Skrevet 26. desember 2002 #8 Del Skrevet 26. desember 2002 Herregud, denne drittsekken MÅ du kvitte deg m, jo før jo bedre...Tenk selv, dette fortjener du ikke. Sånne typer forandrer seg aldri! Tro meg; du kommer til å være SÅ glad, bare du har fått d litt på avstand, og d vil du. Hyl, skrik og gråt, whatever, for å få han ut av systemet, ikke steng følelsene inne. Og tenk, tenk, tenk, hele tiden må du tenke på hvor nedrig og ondskapsfull han er, og DUM; bare dumme mennesker oppfører seg sånn. D er helt riktig, d Lasse skrev; man forandrer ikke personlighet under påvirkning av alkohol, men forsterker/avslører trekk som allerede er der....Husk det, for d er veldig, veldig viktig! Du vil komme til å lide og angre mye, mye mer hvis du lar dette fortsette. Innerst inne vet du nok dette selv også.... Ønsker deg lykke til! Du kommer til å møte en hyggelig, snill og god gutt som vil verdsette deg og gjøre deg glad og lykkelig! Og kanskje lenge før d vil du være glad du ble kvitt drittsekken, og kommer ikke til å skjønne bæret av hva du så i han.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisjeba Skrevet 26. desember 2002 #9 Del Skrevet 26. desember 2002 For å si det slik, alle rusmidler har en forsterkende effekt på det som allerede er der. Tenk nøye over forholdet deres i både edru og full tilstand. Du sier han ikke forteller deg at han elsker deg.. det er bekymringsfullt. Så må du bare bestemme deg for hva som er viktigst for deg, å beholde ham og tåle alt det han gjør mot deg, gjøre forholdet enda svakere ved ikke å feste med ham så det blir slutt uansett ved at kanskje han slår opp, eller ganske enkelt slå opp med en gang? Desverre er livet ganske brutalt... Snille gutter er mye bedre... Men det er ditt liv og ditt valg, bare gjør det som føles riktig, men husk at du ikke kan forandre ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dance Skrevet 26. desember 2002 Forfatter #10 Del Skrevet 26. desember 2002 Mazzy, Lasse, Annie, Elisjeba, chimp, Kevin Tusen Takk for gode råd. :kysse: Det Lasse sa, om at grensene blir flytta litt frem, tror jeg veldig på! Men kjæresten sier at han mener ikke noe med det han sier. (Han husker alt dagen etter.) Han er egentlig en snill og god gutt.( det er helt sant. ) Men ikke særlig gøy når jeg sier jeg blir såra av det han sier, og han svarer tilbake. "Det spørs jo hvor mye du tar ting inn på deg. Kammeratene mine og jeg gjør jo det hele tiden. Og de sier jo ingenting."...........................Dere har helt rett, jeg skal få han ut av livet mitt så snart jeg får møtt han igjen. Sukk, det er bare ikke så lett. Jeg har latt vær å drikke mangen ganger(drikker sjelden) når vi er på fest. Så jeg vet... Han er ganske så sjenert som edru, og blir sabla eplekjekk i fylla. Det er sikkert derfor han vil drikke så mye, sånn at han kan ha det kjekkt og hoppe og sprette rundt......og være sånn som han ikke tørr å vere i edru tilstand :o aha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. desember 2002 #11 Del Skrevet 26. desember 2002 Man blir ikke en annen person selv om man drikker... Man mister heller ikke all selvkontroll selv om man drikker... Man viser en del av SEG SELV også når man drikker, og man har kontroll over seg selv også da. De som ikke har det, er syke... Hadde ikke dette vært tilfelle, hadde alle kunnet sloss, drepe og lemleste i fylla uten å kunne blitt stilt til anssvar for det, og slik er det ikke... Videre regner jeg med at han husker det meste av det han gjør og tenker dagen etterpå, og ser han ikke selv hva som ble feil ovenfor deg, og innrømmer det, er det fordu ahn synes han handlet helt ok... Som oftest er det hemningene som blir mindre når man drikker, og gjør ting man også kunne gjort edru, men gjør det ikke fordi hemningene bremser en... Når man blir full, kommer den delen av en selv lettere fram, og bremses ikke. Dersom noen blir dritsekk i fylla, er det fordi drikksekken er en stor del av personligheten til vedkommende... Dropp typen, er mitt råd... Det er nok ikke så enkelt at rus alltid medfører straffbarhet. Loven skiller ikke mellom den atypiske og den typiske rusen. Men den atypiske rusen vil lettere bli ansett som uforskyldt fordi bevistløshet kan inntre etter et lite kvantum alkohol. Hvis rusen er uforskyldt kan gjerningsmannen bli straffri hvis rusen har ført til bevistløshet. Hvis rusen er selvforskyldt, men bevistløsheten har oppstått pga annet enn rusen; f.eks hjernerystelse, skal gjerningsmannen også frifinnes selv om han er beruset. Jeg har også lyst til å si en annen ting; det er heller ikke så enkelt at man bare kan si at de som oppfører seg som drittsekker i fylla egentlig er noen store drittsekker innerst inne. At dette liksom er "hovedpersonligheten" deres..Mye grums kan komme opp til overflaten i fylla, kanskje vonde og såre ting som de bærer inne i seg..Kanskje har de opplevd grusomme ting som gjør at de mister besinnelsen i fylla. Dette fritar selvsagt ikke for ansvar. Og det kan hende de bør la være å drikke, og at de bør søke hjelp for sine problemer..Men det går ikke an å si at slike mennesker er syke, at dritsekken er en stor del av deres personlighet..Dette er enkle ord som kan ødelegge et menneske for livet... Mirabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 27. desember 2002 #12 Del Skrevet 27. desember 2002 haløjsa her må jeg bare lige stoppe lasse og kevin af her et er at man kan blive stille til ansvar selvom man har drukket men man forander sin personlighed når spritten går ind, har være gift med en alkoholiker i mange år, gået på aa mm så jeg har veldig god kendskab til det med at personen forander sig, min x var perfekt i ædru tilstand men blev en helt anden da alkoholen blev indtage bare efter et par øl kunne man mærke stor forskel, mange som drikker er faktisk ikke klar over hvordan de forander sig når de har drukket og vil ikke tro det når man fortællde dem hvordan de bliver, man kan faktisk vidio optage dem og når de ser det bliver de totalt chokeret over at de virkelig har gjort sådanne... det er vigtig at din kæreste får kendskab til sin opførsel, og lære sig at stoppe sit alkohol forbrug hvis han ikke er villig til det og siger at du ikke skal bestemme over ham ja da har jeg kun et råd til dig, løb den anden vej, vil han ikke selv gøre noget med det vil han forstætte livet ud det er desværre den sørgelige sandhed... forsat fin jul og lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kevin Skrevet 27. desember 2002 #13 Del Skrevet 27. desember 2002 Hei Ann Forup, Jeg skar ikke alle under samme kam, men nesten. Alt jeg har å holde meg til er en artikkel jeg leste en eller annen gang som slo fast at det egentlig er uhyre sjeldent det oppstår kjemiske forandringer hos en person som skulle tilsi personlighetsforstyrrelser. Derfor slo de fast etter en langvarig intervjurunde med testpersonene at det var undertrykte følelser og aggresjon som lettere kom fram i alkoholpåvirket tilstand. Det vil si at problemene ligger latent, og muligens ville kommet frem ellers også, bare trigget av noe annet. Hva som skjedde i ditt tilfelle er vanskelig å vite, det ser man faktisk ikke uten en scanning av hjernen under beruset tilstand, men det jeg vil fram til er at det er veldig lett å skylde på alkoholen når man har gjort noe galt. Det er oftest dypereliggende problemer enn som så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 27. desember 2002 #14 Del Skrevet 27. desember 2002 Kevin og jeg har lest det samme! :D Mirabella, jeg er uenig. Oppfører man seg som en dritsekk i fylla, er det en del av dem, uansett grunnen. Oppfører man seg som dritsekk MOT noen så er det det man gjør uansett grunn. Har man problemer som gjør det, må de få hjelp, og ikke ødelegge livet til andre... Denne gutten husker hva han gjør, og burde da ha innsikt nok til å gjøre noe med det han gjør mot ei han er glad i... Gjør han det ikke, er han ikke noe å dele livet med mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. desember 2002 #15 Del Skrevet 27. desember 2002 Hvordan kan du påstå at folk innerst inne er drittsekker av natur om det skulle vise seg at de ikke "tåler" alkohol? Det er ikke sikkert alle vet hvordan de reagerer i fylla. Så du mener altså at om en person har blitt aggresiv i fylla en gang, så er denne personen innerst inne en skikkelig drittsekk - og da er denne personens innerste natur avslørt en gang for alle?? Drittsekker blir de først når de gjentar drikkingen uten å se konsekvensene. Det finnes de som ikke trenger alkohol innabords for å være drittsekker...De er etter min mening de "virkelige" drittsekker. Mirabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dance Skrevet 27. desember 2002 Forfatter #16 Del Skrevet 27. desember 2002 Vi har jo alle ansvar for hva man gjør mot andre (OG seg selv) selv om man er full. Har man ikke kontroll, skal man jo ikke drikke så mye. Men typen min har FULL kontroll i fylla, husker alt dagen etterpå, tilog med hva han har sakt til meg og står for det! Han sier at han syntest ikke det er noe å ta på vei. At det er "min" feil at jeg blir såra, og at jeg ikke må tenke på det. Men han er ikke sånn som edru. Klart vi spøker med hverandre! Men da sier vi jo at det ikke var noe alvorlig ment. Men når han har tatt noen øl for "mye", (etter min mening) så blir han helt idiot mot meg. Kalle meg stygge ting osv.. og bare ler meg opp i trynet og spretter videre. Har tatt det opp mangen ganger, men han sier at jeg ikke skal bestemme hvor mye han skal drikke.. Og det gjør jeg jo ikke, det er oppførselen hans jeg ikke liker. Bare ber han om å kansje ta noen mindre, sånn vi slipper å ha det sånn. Snakka med han om det senest i går. og da sa han : Må jeg kysse og slenge meg rundt deg hele tida da? :x :x :x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 27. desember 2002 #17 Del Skrevet 27. desember 2002 ? skrev ikke du at han var verdens snilleste da??? Ut fra det du forteller nå er han jo en gjennomført, ufølsom, egoistisk dritt som du burde dumpe fort som fy!... Han kommer bare til å såre deg... Han jobber jo systematisk for å bryte deg ned jo ut fra det du sier... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 27. desember 2002 #18 Del Skrevet 27. desember 2002 ? skrev ikke du at han var verdens snilleste da??? Ut fra det du forteller nå er han jo en gjennomført, ufølsom, egoistisk dritt som du burde dumpe fort som fy!... Han kommer bare til å såre deg... Han jobber jo systematisk for å bryte deg ned jo ut fra det du sier... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 27. desember 2002 #19 Del Skrevet 27. desember 2002 Hvordan kan du påstå at folk innerst inne er drittsekker av natur om det skulle vise seg at de ikke "tåler" alkohol? Det er ikke sikkert alle vet hvordan de reagerer i fylla. Så du mener altså at om en person har blitt aggresiv i fylla en gang' date=' så er denne personen innerst inne en skikkelig drittsekk - og da er denne personens innerste natur avslørt en gang for alle?? Drittsekker blir de først når de gjentar drikkingen uten å se konsekvensene. Det finnes de som ikke trenger alkohol innabords for å være drittsekker...[i']De er etter min mening de "virkelige" drittsekker. Mirabella Jeg skriver ikke om de som lager bråk EN gang Mirabella... Jeg skriver om de som husker det de gjør, de som gjør det NÅR de drikker, de som lar "dyret" komme ut når de drikker. De bruker alkoholen som et dårlig alibi. De er ikke noe å samle på, for før eller senere vil de bli lite koselige edru også, det kommer bare an på hvor fort grensene blir flyttet. På den andre siden er du aldri ening med meg Mirabella, så vi får vel være uenige nå også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. desember 2002 #20 Del Skrevet 27. desember 2002 De som er utro i fylla, og kun i fylla? Jeg mener det kommer frem det man ØNSKER skal komme frem i lyset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå