Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Kan noen forklare meg hvordan paypal funker? Er det trygt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fruktfat
Skrevet

det er visstnok noe av det tryggeste du kan bruke! :)

jeg kjøpte noe fra pureluxe, og da kom paypal opp automatisk. så da jeg handlet kjole (antar at det er det du skal? :kgblunk: ) klikket jeg på at jeg er medlem fra før. men er du ikke det så kan du bare klikke der det står nytt medlem (husker ikke helt nøyaktig). der står det veldig enkelt forklart. da jeg fant kjolen min var det 8 min til auksjonen ble avsluttet, og jeg rakk å registrere meg på nytt på den tiden.

du registrerer et kort der, og det kortet blit det trukket fra hver gang du bruker paypal.

vet ikke helt om du skjønte det her, men det er veldig enkelt og alt er godt forklart. (jeg knota litt fordi jeg var registrert der fra før, men fant ikke passordet mitt og surra fælt med det)

Gjest gjest1
Skrevet

Du oppretter en brukerkonto hos PayPal. Denne kontoen knyttes opp mot et betalingskort med VISA, AmEX eller lignende.

Når du skal betale en vare fungerer PayPal som en "mellommann" mellom deg og selgeren slik at dere ikke trenger å utveksle personlig kontoinformasjon. (Det skjer en overføring fra ditt kort til PayPal og videre derfra til selgerens konto)

PayPal er trygt dersom man bruker hodet. Det florerer en haug med forskjellige juksemailer som gir seg ut for å komme fra PayPal. Felles er at de ber deg om å klikke på en eller annen link for å "oppdatere" databaser, kundeinfo osv. ALDRI klikk på slike linker! Da gir du uvedkommende tilgang til din personlige konto. Er du noen sinne i tvil om slike mailer er ekte, så kontakt PayPal FØR du gjør noe som helst av det som står i mailen.

Skrevet

Det er det som brukes mest på Ebay iallefall, og ebay er jo en av verdens aller største internettsider.

Gjest Gjesta
Skrevet

Mulig det er enkelt å bruke paypal men jeg får det ikke til - når jeg logger inn må jeg oppgi et nytt kort står det, men siden jeg skal handle med det kortet som allerede er registrert der så funker det ikke.

:klø:

Men det er sikkert ålreit å bruke paypal, og sikkert er det antakelig også, men altfor klønete for meg...

Gjest Gjest
Skrevet
Mulig det er enkelt å bruke paypal men jeg får det ikke til - når jeg logger inn må jeg oppgi et nytt kort står det, men siden jeg skal handle med det kortet som allerede er registrert der så funker det ikke.

:klø:

Men det er sikkert ålreit å bruke paypal, og sikkert er det antakelig også, men altfor klønete for meg...

Du har ikke brukt det registrerte kortet så mye på PayPal at du har nådd beløpsgrensa på 1000dollar og det er derfor du ikke får brukt det?

Gjest Gjest
Skrevet
Du har ikke brukt det registrerte kortet så mye på PayPal at du har nådd beløpsgrensa på 1000dollar og det er derfor du ikke får brukt det?

Tviler for at det er grunnen. Da skulle hun ha fått beskjed om at hun må bruke expanded use nummeret for å kunne åpne kortet igjen.

Kverula, får du opp noen feilmelding når du prøver å bruke PayPal?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...