Gå til innhold

skjult agenda før ferier...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_marianne_*
Skrevet

Har et dilemma som er så ufattelig irriterende. Jeg har samboer og en liten datter på snart 1 år. Forholdet har hengt i en tynn tråd hele tiden, enkelt og greitt fordi alt skjedde så fort med å bli sammen og ble gravide.. nesten så jeg har gitt det opp for alt er så forbanna vanskelig hele tiden.

men et av problemene er at han foran hver ferie har det så brenn travelt med å få meg og datteren ut av huset og skylder på at han skal jobbe. Så noen dager inn i enten juleferie eller påskeferie eller som nå sommerferie så skal han tilbringe tid med oss. Han har ingen jobb som kreves noe overtid eller topper med jobbing..

jeg mistenker han for å planlegge tid til seg selv.. og sitt... men skal ikke si det for teamet er alltid at jeg må GLEMME MEG SELV hele tiden..

har noen peiling på hva i svarte er det som foregår

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ingen av oss kan i det hele tatt ane hva som foregår.

Vi kan spekulere, men vi kan ikke vite.

Gjest BagLady
Skrevet

har noen peiling på hva i svarte er det som foregår

Jeg regner med han har peiling. Du må nesten spørre ham :)

Skrevet

Spør han om han føler får å ha litt alene tid, gutter er visst sensitive på den biten.

Si du ska prøve å gi han mere tid slik at han kan puste litt, bare han, slik at han vet du er der for han, selv om han har behov han ikke tørr å lufte. Bare det å komme hjem, ingen hjemme, ta en dusj, skifte klær, gå igjennom posten, lese avis på nettet, se en dvd,,,,alene, er noe noen gutter trenger.

Gi han det, så forstår han at du også trenger din tid, til å bare være deg selv, som kvinne, da kan HAN ta med seg barnet. Gjennsidig respekt. Hør bare hva han tenker om dette...Man kan bli irritert om man føler seg tatt forgitt, jeg vet, bare ikke gjør hverandre sinte, som du sier, alt henger i en tynn trå, så stå på krava dine, ved å få de oppfyllt må du nok først høre hva han vil, så du ikke blir sittende der med ungen helt alene...

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

jeg mistenker han for å planlegge tid til seg selv.. og sitt...

Er ikke det greit, da? Kan dere ikke bytte på litt, så begge får tid til seg selv? jeg tror det er en lur investering.

men skal ikke si det for teamet er alltid at jeg må GLEMME MEG SELV hele tiden..

Skjønte ikke helt hva du mente med dette, jeg.

Skrevet

Enig Hedda Gabler :Nikke: tror hun ikke er flink til å si det rett ut ;'atte du, elskling, jeg trenger å slappe av litt, kunne du stikki til besteforelderene litt i dag, med barnet vårt?, det ville gjort meg så glad. Vil ikke bli så sliten å sur som jeg alltid føler meg, å da trenger jeg litt tid får meg selv, forstår du?'

Vel han vil jo ikke se problemet siden du kanskje ikke har vært så verbal før, men han vil jo gjøre deg lykkelig, og vil nok ikke ha en sur og gretten dame lissom, :yinyang: , gi han tid til innspill, men har du lyst på noe må du si hva du vil ha, og det er mange måter å si ting på. Dere har gått for totalpakke-løsningen, og da MÅ man puste litt, ikke bare i frustrasjon, men i forståelse. :Nikke: Dette er forebyggende, og lindrende, OM begge vil jobbe med saken, få han til å forstå at om han vil chille alene må du oxo få det.

Gjest Gjest_marianne_*
Skrevet

takk for svar.. særlig fra M.P kanskje jeg ikke har sett det sånn. Er nok avogtil tankene låser seg og verden blir snever.

Kommunikasjonen er veldig dårlig og det sliter vi med å uttrykke hva vi vil si til hverandre. Ender mye opp i misforståelser og sinne og frustrasjon.. og det er ikke hver dag det går an å åpne kjeften for å si noe..

hadde han nå bare sagt det som det var istedenfor å "lure" seg til tid... og hadde han nå ennå skjønt at jeg egentlig ser litt frem til ferier for at han kan avlaste meg litt siden jeg har datteren vår så mye tid til vanlig..

Gjest Catwoman
Skrevet
Bare det å komme hjem, ingen hjemme, ta en dusj, skifte klær, gå igjennom posten, lese avis på nettet, se en dvd,,,,alene, er noe noen gutter trenger.

og jenter ;)

Skrevet

Han har vel ikke visst åssen han skulle ordlegge seg, så du ikke ble enda mere såret, gutter tenker ofte sånn, og velger å holde kjeft, å ta den tiden de vil ha ...

DOOHH. Som om vi jenter var tankelesere. Snakk med han, vennlig, og han vil ha lettere får å fortelle deg behovene sine etterhvert som han kan å sette ord på de, og da...vil han oxo se dine tenker jeg.

ÅÅÅÅ du vil oxo ha litt fri ja,,, :kose:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...