Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha middagsbesøk i kveld, og har funnet ut at det eneste jeg rekker å lage er en fruktsalat?

Hva skal jeg putte i fruktsalaten? Må iallefall ha jordbær...

Hva med tilbehør? Er vaniljesaus ok? Eller iskrem?

Skrevet

Jordbær, epler, banan, melon, druer, pære, appelsin, rosiner..

Iskrem er vel best nå om sommeren, men vanlijesaus går det og.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg liker fruktsalat uten for mye forskjellige typer frukt, og jeg liker store biter. Jeg ville kanskje brukt jordbær, fersken/nektarin og en frukt til, kanskje kiwi eller mango. Frisk mynte eller sitronmelisse og litt limesaft er godt over. Jeg ville servert med vaniljeis, eller mascarponekrem med en dråpe likør... :)

Skrevet

I tillegg til forslagene over her vil jeg tipse om en herlig "dressing" til fruktsalaten. Kok sukkerlake av 1,5 dl vann, noen spiseskjeer sukker, kanelstang, kardemommefrø, stjerneanis, nellikspiker og vaniljestang. Ta av varmen og tilstt saften av 1 appelsin og 1 sitron, avkjøl og sil av. Blandes med frukten og gir kjempegod smak. Server med pisket krem, vaniljekesam/vaniljeyoghurt eller det du har lyst på.

Gjest Gjest
Skrevet

Vannmelon eller annen melon er veldig godt! Fersk ananas også.

Skrevet

Som tilbehør kan jeg anbefale yoghurt med vanilje! Veldig godt sammen med frukt!

Jeg ville også hatt en form for sukkerlake på frukten. Jeg har alltid litt sitronsaft i sukkerlaken for å unngå at epler, pærer og bananer blir brune!

Ellers er jo nøtter godt sammen med frukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...