Glossy Skrevet 11. juli 2006 #1 Skrevet 11. juli 2006 Ja jeg fortsetter testingen med EL tester. Men i går tok jeg en test da jeg stod opp. Den var negativ. Så etter en stund husket jeg at det ofte er lurer å ta testen litt ut på dagen. Da gjorde jeg dette, og den var positiv. Men da jeg tok en test i dag tidlig var den negativ igjen... Stemmer dette da?? Burde ikke den og være positiv siden det går ca 24 -36 timer til selve EL ??
Glossy Skrevet 12. juli 2006 Forfatter #2 Skrevet 12. juli 2006 Ingen som vet?? Tenker at jeg kanskje ikke har EL i det hele tatt?? :klø:
meta Skrevet 12. juli 2006 #3 Skrevet 12. juli 2006 Jeg syns dette med el-test tolkning er vanskelig jeg Glossy. De siste to syklusene har jeg testet med CB digital. Da har jeg fått positive tester. De fire syklusene før det testet jeg med andre tester og fikk aldri positivt utslag.
Glossy Skrevet 12. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 12. juli 2006 Kjekt å høre at det ikke bare er meg. Har testet med CB sine digitale jeg og. Har gjort det nå i 3 mnd. Men de to første mnd stoppet jeg etter at jeg fikk en positiv test. Denne gangen fortsatt jeg.. Så kan jo hende det har vært slik hele tiden, eller bare denne gagen. Merker det litt på EL slim da, men alikevell greit å ha kontroll med testene. Men det er vel sånn at en ikke har EL alle mnd??? Har du prøvd lenge meta??
meta Skrevet 12. juli 2006 #5 Skrevet 12. juli 2006 Jeg får el-slim en god stund før el og det er ikke så lett å finne ut når el er på kroppslige tegn for min del. Har også trodd at jeg ikke har el. Jeg har ikke testet mer etter at jeg har fått positivt på cb digital. Jeg har lest at det er vanlig med en til to måneder pr år uten el ja. Vi er i PP12.
Minnie27 Skrevet 13. juli 2006 #6 Skrevet 13. juli 2006 Jeg syns også det er vanskelig med å tolke el-tester iblandt. Er en stund siden jeg har brukt dem nå, men tenkte jeg skulle gi det en sjans denne måneden. Begynte på tirsdag, meget svak. Onsdag, sterkere, og så idag da hvor den var så å si like sterk som teststreken. Er det da slik at streken blir sterkere jo nærmere el man kommer? Håper jo det, får jeg skal i teorien ha eggløsning om 1-2 dager... Best å.... Over til spørsmålet ditt så må jeg ærlig talt si at jeg vet ikke. Hadde bare lyst til å nevne at det kan være litt vanskelig med disse testene.. (så mye hjelp fikk du av meg...)
Cymbidium Skrevet 14. juli 2006 #7 Skrevet 14. juli 2006 Jeg vet ikke helt om dette egentlig svarer på spørsmålet ditt, men en lege sa til meg at man iblant kan misse hormonstigningen som gir utslag på EL-tester, hvis den stiger og faller raskt (feks i løpet av én dag). Men hvorvidt det betyr at du har hatt EL den dagen du testet positivt, eller om det betyr at det skjer 24-48 timer etter det og testen dagen etter ble negativ pga raskt hormonfall, det vet jeg ikke. Jeg brukte EL-tester før, men synes ikke det var til så mye hjelp. Jeg synes det er bedre å tempe. Etter hvert som jeg har blitt bedre kjent med syklusen og kroppen min, merker jeg når EL er på vei. Og så får jeg bekreftet at det har vært når temperaturen stiger i etterkant. Jeg synes det er mye bedre, og det er i hvert fall en sikker indikator. EL-tester kan være litt uklare, samt at de sier bare at kroppen gjør seg klar til EL. Det kan skje flere ganger i løpet av en syklus, før kroppen til slutt får til en EL. Så de er ikke til å stole på 100%. Du finner ut mer om temping her
Glossy Skrevet 16. juli 2006 Forfatter #8 Skrevet 16. juli 2006 Tusen takk for svar!! Får bare se hva som skjer neste mnd. Minnie27; ja streken blir sterkere og sterkere. Men er liksom den dagen den er sterkere en test streken du skal regne 24-48 timer til EL
Glossy Skrevet 6. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 6. august 2006 Nå skjer det jammen meg igjen Positiv EL test i går på morningen og ettermiddag, men negativ i dag. Godt det ikke er lenge til jeg skal til legen!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå