Gå til innhold

Finne leieleilighet fra september

Anbefalte innlegg

Gjest Summertime
Skrevet

Jeg og samboeren min ser etter en toroms fra 1.september (i Oslo) , men på finn.no er det nesten bare leiligheter som er ledige fra nå og utover eller fra 1.august. Skulle så gjerne ha fått ordnet det nå, så det ikke blir sånn i siste liten en uke før vi må flytte ut fra leiligheten vi bor i nå.

Tenkte på å legge ut annonse, men ettersom det ikke ligger noen leiligheter der som er ledige så sent som i september, er det litt for tidlig å gjøre det nå? Koster jo 400 kr per gang, så jeg kommer ikke til å gjøre det mange ganger tror jeg ;)

Er det forresten noen andre bra steder jeg kan titte, som har boligannonser? Tenkte på Aftenpostens aftennummer blant annet.

Uff, jeg blir helt stresset av dette, jeg :sur:

Tusen takk for alle gode råd!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være verdt forsøket allerede nå. En del leiligheter har tre måneders oppsigelse. Da vet husverten at noen skal flytte allerede nå, men vil trolig ikke annonsere før det nærmer seg. (Men det kan jo være at de er på ferie, det kan man aldri vite).

Et godt alternativ er dersom du er villig til å betale en ekstra måned husleie. Nå i sommermånedene kan du gjerne sikre deg en bra leilighet nettopp fordi ikke like mange er på jakt etter leilighet. Da får du også bedre tid til å flytte, det er ganske slitsomt å flytte og vaske ut i løpet av en dag...

Skrevet

Jeg ville satt inn annonse nå.

Som abelille sier, så har de fleste 3 mnd. oppsigelse, og husverten vil lete litt etter nye allerede nå. Iallefall vet jeg at min pappa gjør det, han leier ut i Oslo. Han ser i Aftenposten etter folk som ønsker å leie.

Skrevet

Ja, sett inn en egen annonse nå du.

Det er veldig mange utleiere som liker å ta kontakt med leietakere selv. Og de venter sikkert gjerne en måned på deg, hvis du er rette personen.

Jeg fikk en kjempeflott leilighet via en annonse i lokalavisa for noen år siden.

Lykke til med jakten på leilighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...