Gå til innhold

Problem med antivirusprogram

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har i det siste hatt mye problemer med pc'en, den lever rett og slett sitt eget liv, og har derfor gjentatte ganger prøvd å skanne den for virus. Men når jeg starter virusskannen i NOD32, kommer følgende feilmelding: Error occurred while scanning MBR sector of the 4. physical disk. Error reading sector. Og etterpå kommer enten beskjeden Error opening (access denied) eller beskjeden error opening (file locked) ved hver eneste fil som virusprogrammet prøver å sjekke. Noen som har noen ide om hva det er som foregår her og hva dette skyldes? Skulle gjerne prøvd et annet virusprogram, men akkurat nå tror det er litt vel optimistisk å tro at jeg skulle klare å både avinstallere NOD32 og innstallere noe nytt uten at pc'en finner på noe krøll underveis :forvirret: .

Videoannonse
Annonse
Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet

MBR er vel den første sektoren (tror jeg) på disken som BIOS sjekker ved oppstart av PCen. Hvis du f.eks. har flere operativsystemer, har man en bootloader som gjerne skrives til MBR, hvor du velger operativsystem.

Hvorfor du ikke får skrive til MBR vet jeg ikke, men seriøst hadde jeg vurdert å drite i hele greia og reinstallert Windows.

Gjest Gjesta
Skrevet

Takk for svar :) Da får jeg reinnstallere. Men jeg syns det har vært veldig mye problemer med denne pc'en i det siste. Det er bare en uke siden siste reinnstallasjon, og den gjorde jeg pga mange av de samme problemene. Typiske problemer er at programmer åpner og lukker seg, musepila hopper hit og dit og utfører handlinger uten at jeg rører musa (har prøvd å skifte mus), hovedvolumet hopper opp og ned og windows avsluttes helt av seg selv. Kan det være mulig at dette ikke skyldes virus, men at det er noe fysisk galt et eller annet sted i pc'en? Om så er så skal jeg med glede kassere hele driten, for denne maskinen var uansett utdatert for flere år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...