Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe en Chihuahua. Er det noen som selger i Oslo området her inne eller vet om noen seriøse oppdrettere? Jeg vil helst ha en liten hvit eller brun jente. Helst ikke eldre enn 8-10 uker. Betaler maks 20000. På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Tror du må betale mer enn 20 tusen, hvis du ikke skal kjøpe en som er blitt kidnappet fra eieren og blir solgt videre. Så på nyhetene at de som kidnapper chihuahuaer, krever løsepenger på ca. 20 tusen pluss fra eierne...

Kontakt Norsk Kennel Klubb. De vet hvilke opprettere som er seriøse, i alle fall får du info.

Vær klar over at du får en bikkje som til og med en katt kan "tro er en mus", så du kan ikke ha den alene i hagen f.eks.

Jeg vet at rasen er blitt populær, og tror du må opp i 30 tusen nå for å skaffe en, dessverre.

Endret av Vega
Gjest Gjesta
Skrevet

Det ligger et par chi-hanner til salgs på Finn.no nå for 17.000, uten at jeg vet noe om hvor seriøs oppdretteren er.

Med så mye snusk som det er i chi-markedet om dagen, ville jeg vært ekstra forsiktig. Jeg anbefaler at du kontakter raseklubbenog hører med dem hvem de anbefaler og om de kjenner til aktuelle kull i Oslo-området.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Hei Lola =)

Uff, det er så leit at man på ut med så mye penger for en chihuahua om dagen. Det er jo kjærligheten og ikke pengene det bør stå på spør du meg.

Kjøpte selv verdens nydeligste lille chi-jente for to år siden, har ikke angret ett sekund. Oppdretteren min kommer fra Mo i Rana (det er ikke hun som lurte så mange kjøpere i fjor). Hun har små hunder med veldig bra gemytt. Eneste ulempen er at hun bor så langt unna.... Jeg måtte fly valpen min ned til Oslo (hvor jeg bor). Heldigvis skulle broren også sendes hit, så de kunne fly sammen. Det gikk kjempe fint!!! Jeg vet ikke om Marica (oppdretter) har noen kull på gang nå, men du kan jo ringe henne å høre.

Lykke til!!!

Innlegget er endret. Det er ikke tillatt å poste telefonnumre i innlegg. Reglene. Orakel - mod.

Endret av orakel
Skrevet

Hvis du går inn på Canis og så på Oppslagsverk -> Oppdrettere så kan du finne masse oppdrettere av Chihuahua!

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg ville aldri kjøpt hund på finn.no... Jeg synes det tegner dårlig at valper må legges ut der...

Skrevet

Hvor lenge har du tenkt å ha hunden da? LIke lenge som Paris Hilton? :-DDD

Gjest gjest1
Skrevet

Er det ikke bedre at hundene blir "reddet" fra finn.no da?

Gjest LilSweetie
Skrevet

Ja, det kan ikke være greit å rote rundt der! Ingen mat eller vann, bare elektrisitet og 0er og 1ere

Gjest Gjest
Skrevet
Er det ikke bedre at hundene blir "reddet" fra finn.no da?

Da blir jo hundene solgt, og "oppdretterene" fortsetter å avle og selge flere hunder...

Gjest gjest1
Skrevet

Grunnen til at jeg er litt skeptisk til finn.no når det gjelder hunder er fordi virkelig gode oppdrettere hvor alt er i orden ofte har lovet bort valpene før de er laget/leveringsklare m.m.

Derfor føler jeg det er litt sånn "siste sjanse" å legge de ut på finn.no... SÆRLIG når det gjelder rasen omtalt i denne tråden, er svært vanskelig å få god hunder for tiden, så jeg tenker at Chihuahua-valper på finn er litt sånn "restesalg"

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...