Gå til innhold

Hårspenne

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei alle sammen.

Fikk en hårspenne som jeg er litt usikker på hvordan jeg skal bruke, og lurte på om noen av dere har forslag? Skal prøve å forklare hvordan den ser ut(skulle kunnet tegne her inne), men den er liksom akkurat som et krokodillegap, og så "åpner" den seg når du klemmer på den helt bakerst. Pigger inni som blir kortere og kortere, og ca. 12 cm lang.

Kjempetakknemlig for svar :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stryk håret bakover, og samle det i nakken. Snurr det sammen mens du "bretter"/løfter det oppover/holder det fast inn mot hodet, slik at hestehalen blir "snurret fast" til bakhodet fra nakken og opp til kronen. Har du ikke så veldig langt hår, vil det forsvinne inn i denne rullen. Hvis det er lenger, må du bøye det på toppen slik at enden ikke peker oppover lenger, men nedover. Så ruller du denne inn i rullen. (Har du skikkelig langt eller tykt hår kan du ikke ha denne frisyren, det blir for mye hår i rullen).

Når rullen er ferdig, klemmer du klypen fast over hele stasen slik at den sitter fast og ikke glir. Du kan også bruke andre sorter klemmer. Slike vanlige smale som du lukker med et knepp kan festes tvers over toppen av rullen, eller du kan dytte en slik lang hårpinne gjennom løkken på toppen av rullen og ut igjen gjennom bunnen. Dette er mer elegant enn slike krokodilleklyper, men kan kun gjøres hvis du har så langt hår at det blir en løkke på toppen og ikke bare en liten bust.

Dette er mitt tips, håper det var mulig å forstå (lett å vise, håpløst å forklare...)Det tar litt trening å mestre dette, men det er verd det hvis du trenger en enkel og elegant måte å få håret opp på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...