Gjest Chrizzy Skrevet 10. juli 2006 #1 Skrevet 10. juli 2006 Jeg leste her for en stund siden at paprikaplantene skulle stå en og en i potter. Jeg har plantet mine (5-6 stykk) i en skikkelig stor potte. Det kom noen blomster og knopper for en stund siden, men alle datt av. Nå ser jeg at det er kommet mange nye knopper. Er det helt feil å ha flere i samme potte? Slik at de kanskje vil falle av igjen? Takker for svar
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #2 Skrevet 10. juli 2006 De mister hvertfall knoppene hvis du snur potten rundt slik at lyset kommer fra forskjellige kante. Mener å huske at de er næringskrevende planter, så det kan kanskje bli knapt med næring når de står tett. Gi litt gjødselvann imellom (men pass på at jorden er fuktig når du gjødsler, ellers skader du røttene.
Gjest Chrizzy Skrevet 10. juli 2006 #3 Skrevet 10. juli 2006 De mister hvertfall knoppene hvis du snur potten rundt slik at lyset kommer fra forskjellige kante. Mener å huske at de er næringskrevende planter, så det kan kanskje bli knapt med næring når de står tett. Gi litt gjødselvann imellom (men pass på at jorden er fuktig når du gjødsler, ellers skader du røttene. ← Ok, det kan kanskje være svaret. Jeg plantet den om, flyttet den inne i huset, for så å plante den i en enda større potte og sette den ut. Håper det går bra nå!
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2006 #4 Skrevet 11. juli 2006 Jeg tror ikke at det er så lurt å sette den ut, da paprika er en ganske varmekrevende plante. I tilfelle må det være på et veldig lunt sted. Lykke til.
Gjest Chrizzy Skrevet 11. juli 2006 #5 Skrevet 11. juli 2006 Jeg tror ikke at det er så lurt å sette den ut, da paprika er en ganske varmekrevende plante. I tilfelle må det være på et veldig lunt sted. Lykke til. ← Uff! Da må jeg få den inn med en gang! Takk
Gjest Madeline Skrevet 11. juli 2006 #6 Skrevet 11. juli 2006 Jeg tror ikke at det er så lurt å sette den ut, da paprika er en ganske varmekrevende plante. I tilfelle må det være på et veldig lunt sted. Lykke til. ← Jeg har flere ganger sådd frø fra paprika i potter inne på vinteren (en plante i hver potte). I slutten av mai har jeg flyttet plantene ut. Jeg har hatt de inntil veggen på verandaen vår. Der er det lunt og sol hele dagen og paprikaplantene har trivdes veldig godt. Med godt stell (nok vann og gjødsel) har vi hatt store flotte planter med masse paprikaer på. Har du en lun plass med mye sol så ville jeg anbefalt deg å sette plantene ut i sommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå