Gå til innhold

3+2

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

For tidleg å teste etter tre veker? (rekna etter første dag i siste menstruasjon)

Har så lyst å teste NOOOOO!!!! Men må jo vente til fredag iallefall då, sidan eg ikkje får kjøpt noen test før det.. VIL VITE!!! Holde på å bli gal her eg sitte!! Kvalm, oppblåst, trøtt, humørsjuk og UTOLMODIG!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.Jeg testet meg 3 uker etter siste mens, og fet tittet et veldig svakt strek fram i ruta :briller: men det VAR en strek der, og det var jo hovedsaken... tok ny test etter noen dager, og da var streket tydeligere! Men husk at hvis du tester deg i morgen, kan det hende du ennå har for lite HCG i urinen til at det kan gi utslag i testen, så prøv å vær tålmodig og test etter noen dager igjen, for du kan være gravid likevel :wink: Ønsker deg lykke til, håper du får se to strek i morgen. Ha en fortsatt god jul, alle sammen. Klem fra Elise og knøtte 18+4 :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
RFSU har tester du kan ta en uke før ventet mens. Du kan også ta en blodprøve hos legen. Lykke til !

En blodprøve må jo sendes inn og det tar fra 1 -2 uker før svaret kommer, så da hadde jeg heller ventet. Men testen fra RFSU er bra, og måler svært lave HCG verdier.

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg har ikke hørt sååå mye positivt om RSFU tester, så jeg ville nok heller ha smurt meg med tålmodighet noen dager til og heller satset på Clear blue..

men på en annen side så skader det jo ikke å prøve en RFSU test , for vi er jo alle forskjellige og noen produserer hcg fortere enn andre..

uansett så ønsker jeg deg lykke til :kgsmil:

:kgsmil: sola :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veslo:

Stemmer det som jeg har lest, at du går på p-piller, eller har jeg bommet fullstendig nå????

Dersom du går på p-piller, og tror du er gravid, så ville jeg heller tatt en tur til legen i stedet for å ta en test - men for den del - det skader jo ikke å ta en test heller, men bare sånn for "sikkerhets" skyld, mener jeg...

*juleklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvifor meiner du eg må gå til legen fordi eg går på p-piller? Kan det skade eit eventuelt foster? Eg testa forresten negativt i går... :( *snufs* Men skal teste på nytt på mandag, då eg eigentleg skal få mensen, testa kanskje litt for tidleg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente med at du burde gå til legen, er at da kan dere i fellesskap finne årsakene til de "symptomene" du beskriver....

Du går jo tross alt på p-piller, og da er det jo egentlig liten sjanse for at du skal være gravid (jeg vil ikke si at du IKKE er det, men sjansene er jo som sagt små)

Det kan jo være andre årsaker til at du har slike "symptomer" også, så det kan være greit å finne ut... (Du reagerer på pillene, el.l)

Jeg tror bare det kan være greit....

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
sender du inn prøver tar det 3 dager... ¨å det så!  :sjarmor:

Det varierer fra legekontor til legekontor. Der jeg jobber tar det 1 - 2 uker å få svaret........ så det så!

Det er ikke alle legekontor som har et sykehus vegg i vegg!!

jeg har ikke hørt sååå mye positivt om RSFU tester, så jeg ville nok heller ha smurt meg med tålmodighet noen dager til og heller satset på Clear blue..  

men på en annen side så skader det jo ikke å prøve en RFSU test , for vi er jo alle forskjellige og noen produserer hcg fortere enn andre..  

Jeg har prøvd RSFU test og den var positiv.

Alle tester måler HCG-hormonet i urinen, og RSFU sin måler svært lav hcg nivå. Men selvfølgelig er sjansen til å måle positiv større jo nærmere antatt mens du skal ha er.....

http://www.femme.no/hjem/graviditet/0103011303.cfm

Det er også viktig å huske at reklametester som er dyre er ikke bedre enn andre billigere tester. De bruker alle samme prinsipp med målig av HCG i urin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Chiquita. Får vel kanskje ta meg ein tur til legen dersom "plagene" fortsetter. Skal teste på nytt i morgon. Håpar framleis på to blå, men skal prøve å ikkje bli så veldig skuffa dersom testen blir negativ.

Kastar opp framleis, så dersom det ikkje er graviditet som er åraken, er det nok ikkje alt som er slik det bør vere med meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...