Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

1. Hva er dine grunnleggende holdninger til livet?

2. Hva er ditt verdisyn?

3. Hvilket parti stemmer du på?

4. Hva tror du dette har å si for dine relasjoner til andre mennesker?

5. Unngår du å bli bedre kjent med folk som stemmer på ditt motpol-parti, eller gir du dem en sjangs?

Utdyp gjerne... :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

2. Hva er ditt verdisyn?

5. Unngår du å bli bedre kjent med folk som stemmer på ditt motpol-parti, eller gir du dem en sjangs?

Løft telefonen ;)

Gjest Blondie65
Skrevet

2. Hva er ditt verdisyn?

Hvorfor skal jeg det?

Jeg er medlem av det partiet jeg stemmer på og jeg er forholdsvis opptatt av politikk. Det blir da en naturlig del av livet mitt. I den andre tråden har du skrevet at jeg mer eller mindre dømmer nord og ned alle med et annet politisk syn enn meg selv. Det er tull og tøys. En av mine beste venninner er medlem av et annet parti enn meg, en annen stemmer FRP, en tredje stemmer det samme som meg og en fjerde er så totalt uinteressert i politikk at det halve kunne vært nok. Jeg har det likevel helt topp sammen med disse vennenen mine fordi vi har et forholdsvis likt verdisyn.

Men dette er venninner, de bor man ikke sammen med 24/7. Like lite som jeg kan bo sammen med en FRP'er, kan jeg leve sammen med en som mener bøker hører til i boden, må se all sport som er på tv eller synes stilhet er bedre enn musikk.

Jeg synes ikke noe om å utdype mitt verdisyn her på KG, det er en lang affære som gjøres best live. Og la meg også si en ting til: Da jeg ble kjent med min venninne som er medlem av et annet parti skjønte både hun og jeg med en gang at vi begge er såpass opptatt av politikk at vi hadde tatt skrittet til å melde oss inn. Tror du virkelig at jeg i en hverdag kunne levd uten en politisk mening eller latt være å snakke om tema fordi den jeg bodde i hus med mente det stikk motsatte av meg?

Det er forskjell - som jeg sa tildigere - på to partier i nærheten av midten og et parti helt ytterst til venstre kontra et parti helt ytterst til høyre. Jeg kan jo også for sikkerhetsskyld opplyse at jeg har like store problemer med SP og KRF.

Gjest Gjest
Skrevet

Nå ser jeg egentlig litt bort ifra den andre tråden og startet en ny. Vil ha så mange svar som mulig, både av de som så og si driter i politikk og de som er veldig interesserte.

Her er det snakk om alle type relasjoner ikke bare til personen du skal leve i samme hus som resten av livet...

Gjest Blondie65
Skrevet

Men skjønner du ikke at det er forskjell på det da?

Og hvorfor skal vi forklare vårt verdisyn til deg? Hvorfor bidrar du f.eks. ikke med ditt eget som en innledning?

Skrevet

Jeg mener at det går fint an å bo sammen med en, selv om man ikke stemmer samme parti, og er aktive begge to innen politikken.

Jeg har en barndomskamerat, som er gift med en som er like aktiv som han innen politikk. Han er aktiv innen FRP i den byen han bor i nå, og konene hans er aktiv innen AP. De fungere fint sammen. De er enig i at de ikke kan diskutere politikk hjemme, for de blir uansett ikke enig. De har to barn nå, og fungerer veldig fint sammen. Det går absolutt an, hvis man er glad nok i den personen.

Jeg bryr meg ikke om hva min fremtidige mann vil stemme, det må han få bestemme selv, og det må jeg respektere :-)

Gjest Gjest
Skrevet
Men skjønner du ikke at det er forskjell på det da?

Og hvorfor skal vi forklare vårt verdisyn til deg? Hvorfor bidrar du f.eks. ikke med ditt eget som en innledning?

Herregud. Alt hun gjorde var å stille noen spørsmål. Orker du å skrive dette vissvasset her så orker du å svare på de.

Du gjør meg søvnig.

Gjest Gjest
Skrevet

Kan du utdype spørsmålet?

2. Hva er ditt verdisyn?

Hvordan forklarer man det med to setninger da?

Stemmer ikke evt stemmer blankt

Absolutt nada.

Jeg gir absolutt folk som ikke gjør det samme som meg en sjans. De fleste stemmer jo på noe, så dersom jeg bare skulle ha vært sammen med folk som stemmer blankt, hadde det blitt en liten vennekrets..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...