Gå til innhold

Stallen

Gjest Gjest_Nina_*

Fremhevede innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet
Joda. Men heterofile menn fantaserer i såfall gjerne om å bli voldtatt av en dame med strap-on.

Ja det gjør de sikkert :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er mye og det meste faller under "utuktig omgang med dyr" og er ulovlig.  :frustrert: Er veldig glad i både hester og andre dyr og syntes LITE om folk som forgriper seg seksuelt på dyr. Som jeg nevnte tidligere likestiller jeg det med å være seksuelt tiltrekket barn.

Sex med dyr er faktisk tillatt i Norge, så lenge dyret ikke plages. Hvilket ville gått under "dyreplageri", men det er ikke noe som heter å "forgripe" seg på dyr, juridisk sett. Sist jeg sjekket.

Skrevet
Joda. Men heterofile menn fantaserer i såfall gjerne om å bli voldtatt av en dame med strap-on.

Om heterofile menn fantaserer å bli voldtatt analt kan det vel like gjerne hende at det er en mann som voldtar dem i fantasien. Selv er mine voldtektsfantasier sentrert rundt kvinnen: det er hun som blir voldtatt, men det er ikke jeg som voldtar. Dette er en av de "mørke" fantasiene hvor jeg rett og slett ikke har noen rolle selv. Det er liksom konseptet som pirrer.

Men slik er nå jeg. Tror ikke man kan si at "heterofile fantaserer slik og sånn", tror det er fullstendig individuelt.

Gjest fluesmekker
Skrevet

Viser til nylig artikkel: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=121775

Og husker at det i fjor var en periode med mange seksuelle overgrep mot hester i Danmark.

Selvfølgelig kan man forgripe seg på dyr, både seksuelt eller bare voldelige, uansett er det en form mishandling. Gidder ikke å diskutere det videre eller henge meg opp i formuleringer og valg av ord. Dyr kan i likhet med barn sjeldent forsvare seg og er ikke klar over hva de blir utsatt for.

Skrevet
Viser til nylig artikkel: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=121775

Og husker at det i fjor var en periode med mange seksuelle overgrep mot hester i Danmark.

Selvfølgelig kan man forgripe seg på dyr, både seksuelt eller bare voldelige, uansett er det en form mishandling. Gidder ikke å diskutere det videre eller henge meg opp i formuleringer og valg av ord. Dyr kan i likhet med barn sjeldent forsvare seg og er ikke klar over hva de blir utsatt for.

Grunnen til at sex med mindreårige er forbudt er fordi det kan skape traumer senere i livet, og ødelegge deres tilnærming til forhold og seksualitet.

Hester, meg bekjent, har ikke noen moralitet forbundet med sex, og er derfor ute av stand til å bli traumatisert på det viset.

Når vi mennesker blir "klar over" hva det er vi blir utsatt for er det heller ikke noe universalt svar på. Heller ikke når vi blir voksne nok til å ha sex. I Norge er den seksuelle lavalder 16 år -- I Sverige og Danmark er den 15. I Madagascar må du være 21, i Sør-Korea 13. Også Japan har allmenn seksuell lavalder på 13 år, men her er det noen sære regler som gjør at den vanligvis er 18. Flere land tillater sex mellom jevnaldrende/nært jevnaldrende ned til 12 år.

I Bolivia er lavalderen høyere for gutter (16 mot 14 for jenter). I Botswana er lavalderen høyere for jenter (16 mot 14 for gutter).

http://www.avert.org/aofconsent.htm

Hva som defineres som overgrep er kulturelt betinget, og det er også konsekvensene. Hvis, for eksempel, vi hadde en kultur hvor kontakt med håndflatene var veldig intimt og privat, ville vi følt det som et overgrep om noen tok oss i hånden, og fått store psykiske skader av det. Eller om vi hadde en kultur hvor vi tok hverandre på brystet som en hilsen, ville ikke dette bli sett på som overgrep i det hele tatt, og det ville heller ikke føles sånn. Grunnen til at noe kan kalles overgrep er fordi våre kulturelle rettigheter og forventninger blir tråkket på.

Gjest d'Arc
Skrevet
Grunnen til at sex med mindreårige er forbudt er fordi det kan skape traumer senere i livet, og ødelegge deres tilnærming til forhold og seksualitet.

Hester, meg bekjent, har ikke noen moralitet forbundet med sex, og er derfor ute av stand til å bli traumatisert på det viset.

Når vi mennesker blir "klar over" hva det er vi blir utsatt for er det heller ikke noe universalt svar på. Heller ikke når vi blir voksne nok til å ha sex. I Norge er den seksuelle lavalder 16 år -- I Sverige og Danmark er den 15. I Madagascar må du være 21, i Sør-Korea 13. Også Japan har allmenn seksuell lavalder på 13 år, men her er det noen sære regler som gjør at den vanligvis er 18. Flere land tillater sex mellom jevnaldrende/nært jevnaldrende ned til 12 år.

I Bolivia er lavalderen høyere for gutter (16 mot 14 for jenter). I Botswana er lavalderen høyere for jenter (16 mot 14 for gutter).

http://www.avert.org/aofconsent.htm

Hva som defineres som overgrep er kulturelt betinget, og det er også konsekvensene. Hvis, for eksempel, vi hadde en kultur hvor kontakt med håndflatene var veldig intimt og privat, ville vi følt det som et overgrep om noen tok oss i hånden, og fått store psykiske skader av det. Eller om vi hadde en kultur hvor vi tok hverandre på brystet som en hilsen, ville ikke dette bli sett på som overgrep i det hele tatt, og det ville heller ikke føles sånn. Grunnen til at noe kan kalles overgrep er fordi våre kulturelle rettigheter og forventninger blir tråkket på.

Så du mener dyresex er greit? Eller?

Skrevet (endret)
Så du mener dyresex er greit? Eller?

Det finnes, visstnok, kvinner som har sex med hunder. Jeg tviler sterkt på at hunden i dette tilfellet lider noen overlast når den aktivt utøver sine seksuelle lyster.

Er det da galt av disse kvinnene å ha sex med sin hund? I vår kultur er dette ikke en akseptert praksis, men jeg sliter med å se at det finnes en mer universelt holdbar moralsk begrunnelse så lenge dyret selv frivillig utøver sin seksualitet uten tvang eller ubehag og det samme gjelder for kvinnen.

CD

Endret av CoolDuckie
Gjest d'Arc
Skrevet
Det finnes, visstnok, kvinner som har sex med hunder. Jeg tviler sterkt på at hunden i dette tilfellet lider noen overlast når den aktivt utøver sine seksuelle lyster.

Er det da galt av disse kvinnene å ha sex med sin hund? I vår kultur er dette ikke en akseptert praksis, men jeg sliter med å se at det finnes en mer universelt holdbar moralsk begrunnelse så lenge dyret selv frivillig utøver sin seksualitet uten tvang eller ubehag og det samme gjelder for kvinnen.

CD

unnskyld meg, men æsj.

Skrevet
unnskyld meg, men æsj.

I følge Nancy Friday har ganske mange kvinner hatt seksuell fantasier om hunder. Langt fra majoriteten, men mange nok til at det ikke kan avfeies som en sjeldenhet. Praksis er vel imidlertid trolig en langt sjeldnere sak, dog er det nok vrient å få folk til å fortelle åpent om slikt ;).

CD

Gjest d'Arc
Skrevet

Fantasi = greit nok.

Gjennomførelse av det = forkastelig.

Skrevet
Fantasi = greit nok.

Gjennomførelse av det = forkastelig.

Tja, tror jeg er uenig, ikke min sak å legge meg opp i forholdet mellom hund og eier :).

CD

Gjest d'Arc
Skrevet
Tja, tror jeg er uenig, ikke min sak å legge meg opp i forholdet mellom hund og eier :).

CD

Er nå ingen sin sak det.

Men ekkelt og ekkelt og ekkelt er det, uansett.

Man har bare ikke sex med dyr!

Skrevet
Er nå ingen sin sak det.

Men ekkelt og ekkelt og ekkelt er det, uansett.

Man har bare ikke sex med dyr!

Sex er jo ekkelt. Tenk deg- en mann som stikker penis oppi mu.. på en kvinne. Slimete kroppsvæsker flommer uhemmet. Kyssing er også motbydelig. Oralsex- trenger jeg i det hele tatt si noe om det? Luktene, lydene...

Kutt ut svineriet.

CD

Gjest d'Arc
Skrevet
Sex er jo ekkelt. Tenk deg- en mann som stikker penis oppi mu.. på en kvinne. Slimete kroppsvæsker flommer uhemmet. Kyssing er også motbydelig. Oralsex- trenger jeg i det hele tatt si noe om det? Luktene, lydene...

Kutt ut svineriet.

CD

Neida, alt det der er digg.

Men sex med dyr, det har man ikke.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er vel ingen som snakker om å ha hestepikken oppe i seg. Det kan vel ikke kalles mye sex og runke eller slikke litt på en hestepikk. Er helt sikker på at hesten ikke lider av det. Har også hørt fra annet hold at flere jenter gjør det.

Skrevet
unnskyld meg, men æsj.

Ja, det har du all rett til å synes. Synes det er æsj selv, jeg. Det er også folk som tenner på ekskrementer, og det synes jeg også er kjempeæsj. Men kunne ikke falle meg inn å forby det, så lenge det ikke er tvang i bildet. Med mindre det er ønsket tvang, da. Som Coolduckie sa, så lenge ingen lider overlast er det neppe noe universalt argument mot det.

Gjest fluesmekker
Skrevet
I vår kultur er dette ikke en akseptert praksis, men jeg sliter med å se at det finnes en mer universelt holdbar moralsk begrunnelse så lenge dyret selv frivillig utøver sin seksualitet uten tvang eller ubehag og det samme gjelder for kvinnen.

Dyr har ingen glede av å ha sex med mennesker (de har ikke glede av å ha sex med dyr av sin egen art heller for den sags skyld, de har sex kun for å forplante seg). Dyr har ingen moral og "vet ikke bedre". Dyr, spesielt hunder, stoler på og ser opp til eieren sin og når eier bruker dyret til å tilfredstille seg selv seksuelt mener jeg at det er misbruk av dyrets tillit.

Skrevet
Dyr har ingen glede av å ha sex med mennesker (de har ikke glede av å ha sex med dyr av sin egen art heller for den sags skyld, de har sex kun for å forplante seg). Dyr har ingen moral og "vet ikke bedre". Dyr, spesielt hunder, stoler på og ser opp til eieren sin og når eier bruker dyret til å tilfredstille seg selv seksuelt mener jeg at det er misbruk av dyrets tillit.

Selvfølgelig har de sex mer på instinkt enn vi gjør, men de nyter det da likefullt. Vi er ikke det eneste dyret med glans og klitoris, og vi er ikke det eneste dyret med orgasme for begge kjønn. Å si at dyr ikke har glede av å ha sex er som å si at de ikke har glede av mat eller kos heller. Hvorfor skulle de ikke ha glede av det som gjør godt? De har jo nervesystem og smaksløker de som oss. Mange dyrearter masturberer da også, og pygmé-sjimpanser har oralsex.

Gjest Chrizzy
Skrevet
Vi er ikke det eneste dyret med glans og klitoris, og vi er ikke det eneste dyret med orgasme for begge kjønn. Mange dyrearter masturberer da også, og pygmé-sjimpanser har oralsex.

Ha! Det visste jeg faktisk ikke. Men hunder og hester har ikke klitoris? Kanskje aper?

Skrevet
Ha! Det visste jeg faktisk ikke. Men hunder og hester har ikke klitoris? Kanskje aper?

Hester har faktisk klitoris, slik alle pattedyr-hunner har. Til og med hvalen har klitoris.

Her er forresten en artikkel om pygmé-sjimpansenes sex og samhold:

http://www.geocities.com/willc7/bonobos.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...