Gjest The-Voice-Within Skrevet 10. juli 2006 #1 Skrevet 10. juli 2006 Et enkelt spørsmål; forsåvidt... og jeg håper inderlig at alle dere flotte kvinner på dette forumet kan lede meg til det "rette" svar... Om ikke lenge har ei vakker jente som jeg har falt så utrolig dypt for bursdag. Når jeg har hatt bursdag har hun mer eller mindre bare sendt en sms med "Gratulerer med dagen" Det tyder jo i positiv forstand på at hun iallfall husker på meg, men høyst sannsynlig ikke stort mer - ettersom meldingene ikke inneholder noe mer - eller tar jeg feil? Og; hvis jeg gir denne gaven til denne jenten på bursdagen hennes - noe som kanskje vil være dumt og kun vil sette meg i lys som en pinglete taper som ikke klarer å glemme henne og bringe meg videre i livet? Eller vil det virke på motsatt vis? Hva bør jeg gjøre? Jeg trør alltid feil; og håper jeg nå skal trø riktig... En liten ting til; vil det være dumt å på noe tidspunkt gi en gave til moren hennes også? Jeg som gutt lever slik at hvis jeg ikke klarer å gjøre andre mennesker glade har jeg det vondt inni meg og jeg føler meg miserabel. Min glede i livet er å gjøre andre glade! Takk stort for alle som leser og gir meg feedback, det trengs sårt...
Gjest Hedda Gabler Skrevet 10. juli 2006 #2 Skrevet 10. juli 2006 Gi en gave! Det hadde i alle fall jeg satt pris på. Men såpass tidlgi bør det ikke være noe veldig dyrt - det skaper litt press. Men du kan godt legge omtanke i gaven likevel. Moren hennes bør du vente med etter min mening.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #3 Skrevet 10. juli 2006 Lever du ut bare 1 % av det du skriver her så er du riktig flott! Sender hun deg gratulerer med dagen flere år på rad så kan det helt sikkert bety noe spør du meg. Og den dagen du blir en taper ved å gi noen en bursdagsgave skal jeg mer enn gjerne være taper med deg! Lykke til!
Gjest The-Voice-Within Skrevet 10. juli 2006 #4 Skrevet 10. juli 2006 Takker for svar og de klarner hodet mitt litt.... Men litt tilleggsinformasjon; Jenten har jeg snart kjent 1 år, men vi har aldri vært ordentlig sammen og hun bor langt borte. Men så føler jeg det alltid slik at jeg vil være grei - og det kan vel kanskje straffe seg i mot meg - ved at jeg bare blir en tilbeder som gir henne gaver - og hun kan på en måte bare være interessert i mine gaver... Så derfor er jeg litt usikker på om jeg bare denne gang skal spille "fæl" og "glemme" henne - ingen sms og ingen gaver... Eller?
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #5 Skrevet 10. juli 2006 En bursdags-sms holder i massevis. Mvh en som ikke liker gaver... (ja, jeg er jente)
Gjest The-Voice-Within Skrevet 10. juli 2006 #6 Skrevet 10. juli 2006 Vel; da må du være ei av de første jeg har hørt om som ikke liker gaver - eller er alle jenter nå blitt slik? En sms holder selvfølgelig på sin måte i massevis, men jeg som den gutten jeg er ønsker å tilby kvinnen grunnet hennes vakre vesen.... men jeg bør kanskje drite i hele greien.... Enda flere tips og jeg blir glad, glad, glad
Gjest Gjesta Skrevet 10. juli 2006 #7 Skrevet 10. juli 2006 Jeg tror også en gave ville vært for mye; for min egen del ville jeg heller blitt brydd, spesielt hvis jeg selv ikke var interessert i gutten på samme måte.
Gjest Chrizzy Skrevet 10. juli 2006 #8 Skrevet 10. juli 2006 Om det er slik at du har gitt henne bursdagsgave i flere år, og det du har fått tilbake er en enkel sms når du har bursdag. Så kan det kanskje lønne seg å la være. Eller kjør bare løpet ut, til du blir lei. For det blir du sikkert tilslutt, om det er slik. Noen ganger føler man bare for å gjøre ting man vet at man ikke burde, kanskje det er en mening med det også. Om du spiller det ut så gjør du kanskje ikke det samme med en annen? Man kan bli ferdig med det. Det kan jo være et trekk i en selv og måten man tilnærmer seg en man er forelsket i? Om det ikke føles godt, så er det kanskje noe som er galt? Jeg synes ikke du skal gi noe til mora. Om det ikke er slik at dere kjenner hverandre godt og har et "forhold" til hverandre... Lykke til, det går sikkert bra for deg uansett
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #9 Skrevet 10. juli 2006 Jeg burde kanskje skrevet grunnen, og det er samme som Elphaba nevner. Jeg hadde blitt veldig brydd, og følt situasjonen ukomfortabel. For min del er gaver forbehold kjærester, familie og veldig gode venner. Mvh tidligere gjest (som ikke liker gaver)
Gjest splæsj Skrevet 10. juli 2006 #10 Skrevet 10. juli 2006 Jeg liker ikke gaver fra folk jeg ikke kjenner noe særlig. Da tråkker de over en intimitetsgrense. Så jeg hadde foretrukket en sms.
Gjest Lovegeckos Skrevet 10. juli 2006 #11 Skrevet 10. juli 2006 Hva med å finne et passende kort å sende det i posten. Det viser mer omtanke enn en sms og det skaper ikke press slik som en gave.
Gjest The-Voice-Within Skrevet 10. juli 2006 #12 Skrevet 10. juli 2006 Vel; det er nå ikke slik at jeg har gitt henne gaver i årevis. Vi har såvidt kjent hverandre i 1 år - og ikke hatt jevnlig kontakt. Var vel en mer eller mindre sommer-romanse i fjor - noe som dabbet av grunnet avstand. Jeg vil bare få denne avstanden "eliminert" slik at vi kan holde bedre kontakt - og at det om litt tid kan bli noe mer mellom oss.... Og hvis så absolutt ikke kan bli tilfelle - noe hun har gitt inntrykk av før - men da over sms - så vil jeg ha det bekreftet face 2 face. Jeg synes det er alt for svakt av et annet menneske å avvise ens bekjentskap når en har vært sterkt intime over en mindre periode - si noe over 1 måned. Eller tar jeg helt feil; er dere jenter ute på såringsmarken og nyter å høste frukten av å slakte gutter med samekniv følelsesmessig? (på generelt grunnlag ja...
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #13 Skrevet 10. juli 2006 Jeg er gutt og kjenner meg igjen i noe av hva du skriver her, uten å ville utdype det noe nærmere. Men det her; "Og hvis så absolutt ikke kan bli tilfelle - noe hun har gitt inntrykk av før - men da over sms - så vil jeg ha det bekreftet face 2 face. Jeg synes det er alt for svakt av et annet menneske å avvise ens bekjentskap når en har vært sterkt intime over en mindre periode - si noe over 1 måned." - så vil jeg ha..? Du har da ikke rett til noen verdens ting. Jeg har ingen problemer med å forstå "lyst", men å nærmest "kreve" ? Hva du trenger, er tid til å tenke.
Gjest Chrizzy Skrevet 10. juli 2006 #14 Skrevet 10. juli 2006 Og hvis så absolutt ikke kan bli tilfelle - noe hun har gitt inntrykk av før - men da over sms - så vil jeg ha det bekreftet face 2 face. ← Jeg ville sendt en sms om jeg var deg
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2006 #15 Skrevet 11. juli 2006 Dersom hun har gjort det klart at det ikke kan bli noe mellom dere, så synes jeg at du skal respektere det. Send en sms eller et lite kort, det holder i massevis. Kjenner kvelningsfornemmelsen av menn som aldri gir slipp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå