Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #1 Skrevet 10. juli 2006 Uff.. Nå sitter jeg i klisteret.. Det har seg slik at jeg har vært sammen med typen min i 3 år snart. Det siste året så gikk jeg på skole et annet sted enn han og fikk selvsagt nye venner og bekjente.. En måned før skolen var ferdig så fikk jeg plutselig øynene opp for en gutt på skolen.. Hvorfor aner jeg ikke, men tror kanskje det er fordi han har sett så mye på meg.. Og når jeg tenker etter så har han gjort det veldig mye dette året her, uten at jeg har tenkt noe nærmere på det enn den siste månden.. Det som er greia nå er at det er 2 måneder siden jeg slutta på skolen og jeg har ikke sett eller hørt noe fra han siden, men problemet er at jeg får han ikke ut av hodet.. Tenker mye på han, og hvordan det kunne vært med oss to.. Men så har jeg jo en topp kjæreste fra før som jeg er veldig glad i og ikke vil miste... Det er kanskje bare nysgjerrigheten min som gnager, siden jeg ikke kjenner til denne gutten så godt, og dermed ikke veit hvordan han ville fungert sammen med meg.. Han er bare så stilig da! Jeg har msn-adressa hans, men vet ikke om jeg tør å legge til han, og hva ville så skjedd? Dessuten så bor han 60 mil unna også.. Veit ikke hvorfor jeg skriver her, men hadde vært koselig om noen hadde kommet med synspunkter om dette her.. Synes det hele er ganske vanskelig.. Og det ødelegger llitt for forholdet jeg er i, i og med at jeg tenker så mye på denne fyren..
Gjest Piper Skrevet 10. juli 2006 #3 Skrevet 10. juli 2006 Jeg personlig mener at man ikke havner i en slik situajson, om man allerede har funnet den rette. Jeg er helt uenig med de som sier man blir betatt, små forelsket i andre selv om man er lykkelig i det forholdet man er i. Jeg mener dette blir litt selvmotsigende, for jeg ville trodd at man ikek lot seg selv bli så forelsket, at tankene var hos den andre hele tiden. Kanskje du rett og slett burde være fri en stund, for å finne ut hva du egentlig vil. For opptar han så mye av tankene dine, så må det jo bli desto mindre plass igjen til kjæresten din. Som egentlig burde vært den som fikk ha den plassen. Men har du planer på å være i det forholdet du er i nå, bør du ikke legge han andre til på MSN. Da oppsøker du han, og ønsker å finne ut hva dette er. Noe som er veldig respektløst ovenfor kjæresten din.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #4 Skrevet 10. juli 2006 Det handler om valg egentlig. Det er kun 1 grunn til at man ikke skal ta kontakt med andre når man er sammen med noen. Grunnen er selvsagt for ikke å såre denne personen man er sammen med. Bare fordi man er sammen med noen så er det ikke dermed sagt at man ikke kan forelske seg i andre, eller kansje at det faktisk kan finnes noen man passer ennå bedre med t.o.m. Men man skal ikke gjøre noe så lenge man har kjæreste i dag. Grunnen var som sagt for ikke å såre. Alle passer med mange. Det er et faktum. Ikke er det så merkverdig heller, når vi tenker på alle andre relasjoner vi har til daglig. Enten på jobb, med venner eller helt ukjennte vi støter på. De fleste av oss kan ha det veldig bra med alle disse, uten å kalle de kjærester. Sånn sett er det ikke mye som skal til før man kunne kalle de kjærester heller. Ofte er det jo tilfeldighetene som styrer oss dit. Men det finnes noe annet også. Noe som ikke vokser på trær. Det har mange navn som for eksempel, ekte kjærlighet, tvillingsjeler osv. Men det er veldig uvanlig. I de aller fleste tilfeller dreier det seg alikevel heller om gode relasjoner som ble til noe mer tror jeg. Det viktigste da, er å gjøre så godt man kan så man ikke sårer noen på veien.
Marlena Skrevet 11. juli 2006 #5 Skrevet 11. juli 2006 (endret) Hei! Jeg har det som deg....men jeg er gift og har to små barn itillegg. Jeg har blitt vanvittig bettatt av en kollega. Jeg vet knapt hvilket ben jeg skal stå på, på jobben. Det er forferdelig slitsomt, jeg tenker på han natt og dag og vil helst være på jobben hele tiden. Jeg er glad i mannen min også, og ville aldri ødelegge et hjem for barna mine..... Men nå går det snart helt rundt for meg. Det er utrolig slitsomt og jeg lurer også på hva jeg kan gjøre som gjør at jeg ikke føler sånn mer.... Endret 11. juli 2006 av Marlena
Duracell Skrevet 11. juli 2006 #6 Skrevet 11. juli 2006 Jeg har sniklest i dagboken til Ninakanin siden hun begynnte å skrive i den.. Hun har sletta en del sentrale innlegg fra den fasen hun var forelsket i, men om du leser der så ser du hvordan livet kan bli når du er i den klemma du er i nå.. Både på godt og vondt!
Gjest Miloine Skrevet 11. juli 2006 #7 Skrevet 11. juli 2006 Jeg personlig mener at man ikke havner i en slik situajson, om man allerede har funnet den rette. Jeg er helt uenig med de som sier man blir betatt, små forelsket i andre selv om man er lykkelig i det forholdet man er i. Jeg mener dette blir litt selvmotsigende, for jeg ville trodd at man ikek lot seg selv bli så forelsket, at tankene var hos den andre hele tiden. Kanskje du rett og slett burde være fri en stund, for å finne ut hva du egentlig vil. For opptar han så mye av tankene dine, så må det jo bli desto mindre plass igjen til kjæresten din. Som egentlig burde vært den som fikk ha den plassen. Men har du planer på å være i det forholdet du er i nå, bør du ikke legge han andre til på MSN. Da oppsøker du han, og ønsker å finne ut hva dette er. Noe som er veldig respektløst ovenfor kjæresten din. ← Enig med Piper !
razmatazz Skrevet 11. juli 2006 #8 Skrevet 11. juli 2006 Enig med Piper ! ← Jeg er ikke helt enig med Piper. Jeg tror man kan bli betatt av andre selvom man er i et trygt og kjærlig forhold. Det finnes mange som har positive kvaliteter som en kjæreste kanskje ikke har (ingen er jo perfekte ), og det kan vel vekke følelser..? De fleste flørter jo litt med andre selvom de ikke kunne tenke seg å bytte ut det man har. Når det er sagt høres det ut som om TS har gått hakket lenger. Når en annen person opptar såpass mye tid og tanker er det noe som skurrer. Kan du se for deg en fremtid med din nåværende kjæreste, TS? Er han i "bildet" når du forestiller deg situasjonen din om f.eks. 5 år? Hvis svaret er nei bør du kanskje revurdere forholdet. Hvis svaret er ja vil jeg si at du oppnår mye ved å fokusere tanker og energi på å gi forholdet et "løft". Kan du ikke be kjæresten din ut på romantisk middag eller noe sånt? Plei forholdet og se hvordan du føler det etterhvert... Lykke til uansett!
Gjest på besøk Skrevet 11. juli 2006 #9 Skrevet 11. juli 2006 ikke enig med piper nei... i forhold kan man ha gode og dårlige perioder , og i de dårlige kan det fort skje at man blir betatt av noen. Men det handler i bunn og grunn om å ta et valg om man kommer i den situasjonen.
Emilia Skrevet 11. juli 2006 #10 Skrevet 11. juli 2006 Det er aldri en god følelse og ha slike tanker og følelser for andre enn den man er sammen. Men det skjer, man kan ikke unngå det uansett hvor godt man har det. Jeg er til dels enig med piper. Har man det godt og har "sterke/riktige" følelser for den man bor sammen, så skjer ikke dette. Eller det bør ikke skje. Men følelser kan man ikke styre og man vet jo ikke hva som skjer i neste sekund. Det var jeg som skrev innlegget om forholdet mellom pasient/behandler. Jeg har det like jæv... enda. For en tid tilbake skrev jeg på Kvinneguiden under "Letti" og de som husker meg, så skrev jeg en del om mitt forhold til min mann. Jeg kan ikke skille meg, ikke nå, ikke i morgen og ikke om to år, men jeg kan ikke se for meg min mann og jeg sammen som to gamle mennesker. Vi er mere som en lillesøster og en god storebror som beskytter sin søster ( det er tolv år i mellom oss). Jeg er dessverre av den typen som ofrer meg hundre prosent for mine tre barn, det går på bekostning av meg selv, jeg vet det, men mine barn skal ikke "lide" for at jeg ikke har klart og ta bedre valg enn jeg har gjort. Tenk deg godt om før du evnt tar kontakt med denne nye fyren og evnt gjør det slutt med typen. Det er ikke sikkert gresset er så mye grønnere på den andre siden. Men jeg skjønner hvordan du har det og jeg skjønner at det ikke er lett. Men jeg skulle gjerne sett at jeg selv ikke var i denne situasjonen. Jeg har tross alt tre barn pluss en stesønn...... Ønsker deg av all lykke til.......
Wonders Skrevet 12. juli 2006 #11 Skrevet 12. juli 2006 Ta deg sammen, hadde du vært den siste til å vite om dette i forholdet å typen din hadde vurdert en anna jente....Når han fortalte deg alt...hadde det ikke blitt månelyst da?
Gjest Piper Skrevet 12. juli 2006 #12 Skrevet 12. juli 2006 ikke enig med piper nei... i forhold kan man ha gode og dårlige perioder , og i de dårlige kan det fort skje at man blir betatt av noen. Men det handler i bunn og grunn om å ta et valg om man kommer i den situasjonen. ← Da er jeg bare så glad, for at vi ikke har så dårlige dager at andre blir så interessante
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #13 Skrevet 12. juli 2006 Hei! Jeg har det som deg....men jeg er gift og har to små barn itillegg. Jeg har blitt vanvittig bettatt av en kollega. Jeg vet knapt hvilket ben jeg skal stå på, på jobben. Det er forferdelig slitsomt, jeg tenker på han natt og dag og vil helst være på jobben hele tiden. Jeg er glad i mannen min også, og ville aldri ødelegge et hjem for barna mine..... Men nå går det snart helt rundt for meg. Det er utrolig slitsomt og jeg lurer også på hva jeg kan gjøre som gjør at jeg ikke føler sånn mer.... ← Som om jeg skulle skrevet det selv..er og gift og har to barn. Elsker mannen min over alt men alikevel har jeg blitt utrolig betatt av en annen. Er fryktelig slitsomt og forvirrende.Har prøvd å dra frem alle hans dårlige sider og ikke se han på leeenge...men har ikke hjulpet enda.....
Wonders Skrevet 12. juli 2006 #14 Skrevet 12. juli 2006 hvorfor er ikke folk mere lojale i sin indre dialog? :cry:
Gjest Bellatrix Skrevet 13. juli 2006 #15 Skrevet 13. juli 2006 Alle kan få føleleser for andre enn partneren, men det viktigste er hva du gjør med følelsene. Tar du kontakt med han skolefyren så dyrker du den følelsen du har og begår et svik mot kjæresten din. Man slukker ikke ild med å helle på bensin. Så her må du velge om du skal satse på forholdet til kjæresten eller ikke.
Gjest Chrizzy Skrevet 13. juli 2006 #16 Skrevet 13. juli 2006 Jeg er enig med Bellatrix. Jeg tror det er uunngåelig å bli betatt av andre. Hva man gjør med det er det som betyr noe. Jeg tror også det er bra å bli betatt av andre, av og til. Det viser at man er levende og frisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå