Gå til innhold

Riga, Vilnius eller Tallin?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Skal på helgetur til Baltikum, men hvilken by er finest/best/billigst?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg vil anbefale Vilnius! Tallinn er nok dyrest og mest moderne/vestlig pga kontakten med og hjelpen fra Finland gjennom mange år. Vilnius er mer "baltisk", etter min mening, og folk er sååå hyggelige...

Det er mye å se både i sentrum og utenfor.

Riga har jeg ikke et like nært forhold til, den byen opplevde jeg som litt mindre koselig enn Vilnius.

Skrevet

Og jeg vil anbefale Tallinn. Du får rimelige flyreiser (vi flyr 2 personer tu/r i sommer for 1200 kr). Hotell kan man også få billig. Vi har bodd veldig sentralt for 800 kr natta. Du kan få det ennå billigere også, men da litt lenger vekk fra gamlebyen.

Det jeg liker med Tallinn er at det både er gamel stil + at det er moderne kjøpesentre. Man kan altså kombinere begge deler.

Det er vanvittig billig mat der + drikke, og utrolig mange koselige og flotte restauranter. Gamlebyen er også et flott syn og veldig hyggelig sted.

Gjest Gjest
Skrevet

Andre? Noen som vet mer om hva man kan se i de ulike byene?

Skrevet (endret)

I Tallinn er det kanskje ikke så mye spesielt å se (hvis man sammenlikner med f.eks Roma), men Aleksander-kirken må man ha med seg. Ellers er gatene og gamlebyen det virkelig spesielle. Så det er mye å se på og mye flott om man bare går rundt og rusler...

Her kan du lese mer:

http://www.tourism.tallinn.ee/index.uk.php...e=111&setLang=2

Endret av Tjorven
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kan anbefale Tallinn! Fantastisk flott by, og masse å se!!!!

(Ser at noen sier at det ikke er så mye spesielt å se, men det er jeg uenig i)

Byen er billig, og gamlebyen veldig flott!

Anbefaler at man kjøper seg et Tallinn kort for hele helgen, da får man gratis inngang på alle museer, attraksjoner osv. Får sightseeing inkludert, kjøre hop-on og hop-off bussene så mye man har lyst, og selvfølgelig også vanlig bus/trikk osv.

Mer informasjon om dette finner du her: http://www.tourism.tallinn.ee/index.uk.php?setLang=2

Vi benyttet oss både av sightseeing bussen, og tok også alle "linjene" med hop on/off bussene. På den måten fikk vi sett mye mere enn bare gamlebyen.

Leide også båt og rodde på Piirita River, kjempe koselig å ha lunch på elva. Få frisk luft, og fin utsikt til noen gamle kloster ruiner som ligger der ute. Anbefales!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg rangerer dem slik:

1. Tallinn

2. Vilnius

3. Riga

Gamlebyen i Tallinn har en veldig spesiell middelalderstemning. Riga har feks mer blandet drops når det gjelder bygninger i gamlebyen.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Jeg klarer ikke velge! Står nå mellom Riga og Tallin.

Gjest gjesta
Skrevet

jeg reiser til riga 16 august. håper at det er fint der, kan gi tilbakemelding da om du ikke har reist enda. :)

Skrevet

Et vennepar som var i Riga for ca 1 mnd siden, sa det ikke var noe sted de ønsket å reise tilbake til. Det var fint der, men ikke mer enn det. Men Tallinn drar jeg tilbake til for 3.gang nå i sommer, der er det så fint at man bare må tilbake. ;)

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har bare vært i Riga og Tallin. Av de foretrekker jeg Tallin. Den har mere småbypreg, og gamlebyen er trivelig å rusle rundt i. Riga har også en gamleby, men husene der er større.

Det man kan gjøre hvis man drar til Estland er å bevilge seg et spa-opphold. Sjekk på www.vegaresor.se hvis spa frister.

:)

Skrevet

Har vært i Tallinn - og det er en by jeg gjerne reiser tilbake til.

Det sies vel at Riga er en "vakrere" by - men at det føles mer utrygt - at det er mer kriminalitet osv.

Gamlebyen i Tallinn var bare helt kjempekoselig - og så masse spisesteder med billig og god mat. Alle de "infødte" vi møtte var utrolig hyggelige og hjelpsomme på alle måter.

Skrevet

Gamlebyen i Tallinn er ihvertfall noe av det vakreste jeg har sett i mitt liv. Så godt bevart, og rent og trivelig overalt. Absolutt verdt et beslk. Jeg har vært der 7 ganger.

Skrevet

Jeg har ikke vært i Riga, men kan anbefale de to andre. Kanskje særlig Vinius for min del.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Ville bare si at jeg nå har vært i Riga også, og det var en utrolig stusselig og kjedelig by. Huff, drar aldri tilbake! Anbefaler heller Tallinn ja.

Skrevet

Henger meg på Tjorven - etter å ha vært i Riga også ville jeg mye heller valgt å dra tilbake til Tallinn.

Skrevet

Kan noen anbefale spa hotell i Vilnius, skal dit til våren.

Skrevet
Ville bare si at jeg nå har vært i Riga også, og det var en utrolig stusselig og kjedelig by.

Hmm, synes Riga var kjempebra jeg! Var der i 4 dager, bodde på kjempefint hotell midt i byen, spiste godt og koste oss.

Veldig fin by!

• 2 år senere...
Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

Har vært i Riga to ganger og selv om gamlebyen ikke kanskje var den største, så er jugendstilen med de nydelige figurene verdt turen for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...