Gjest gjesta Skrevet 10. juli 2006 #1 Skrevet 10. juli 2006 heisann nå skal vi snart ha en koselig grillkveld med nye venner av oss.... og vi vil at alt skal gå bra..... vi tenknte å grille pølser , koteletter og mais kolber. og ha salat og potet salat og ris og bernaissaus.... noen andre gode forslag? klem
Gjest gjest1 Skrevet 10. juli 2006 #2 Skrevet 10. juli 2006 Prøv Arkanas Pavlova med jordbær til dessert Også kan dere jo ha marshmallows til ungene som de kan få grille selv på "lunken" grill.
*Emma* Skrevet 10. juli 2006 #3 Skrevet 10. juli 2006 Hørtes bra ut. Mine barn på 1 og 7 hadde ihvertfall funnet noe de likte. Mais er en sikker vinner hos begge to, i tillegg til pølser hos begge og kjøtt også hos eldstemann og at du har ris m saus i tillegg til potetsalat/salat er fint...det har jeg inntryk av at endel "glemmer"....mine barn er ikke glade i salat/potetsalat ihvertfall...og bare kjøtt blir liskom litt lite... Kos dere!
Arkana Skrevet 10. juli 2006 #4 Skrevet 10. juli 2006 Grille grønnsaksspyd? F.eks. med cherrytomater, champignon, småløk, paprika, squash, aubergine ++ Kanskje grille noen andre typer kjøtt, hva med lammeskiver? Enkelt og raskt, og veldig godt. Kanskje et godt kryddersmør til. Må bare si at jeg stusser litt over kombinasjonen potetsalat og ris + bernaise, men dere spiser det kanskje ikke sammen? Som rosin foreslår er pavlova er en nydelig sommerdessert, hadde det i forrige uke faktisk. Enkel å lage og kan fint lages i god tid i forveien. En annen god grilldessert (som også kan lages i ovnen) er å pakke i bananer delt i to på langs sammen med smør, sukker og kanel. Grill dem myke og server med vaniljeiskrem (smøret, sukkeret og kanelen lager en nydelig saus inne i pakken).
*Emma* Skrevet 10. juli 2006 #5 Skrevet 10. juli 2006 Vet dte ikke er meg som skal grille men å ha både potetsalat og ris/saus gir jo de (ofte barn feks) som ikke liker potetsalat mulighet til å spise noe annet enn kjøtt....
Krista83 Skrevet 10. juli 2006 #6 Skrevet 10. juli 2006 Hva med å grille småpoteter på grillspyd. Spray på litt olje og dryss over litt salt. For at potetene ikke skal bli brent så kan de kokes litt før grilling...
Gjest Hedda Gabler Skrevet 10. juli 2006 #7 Skrevet 10. juli 2006 Lagde en god vri på banadesserten forrige gang: Hadde i daimbiter og marshmallows. Det siste ble mest kliss, men daim anbefales!
Gjest gjesta Skrevet 11. juli 2006 #8 Skrevet 11. juli 2006 . Må bare si at jeg stusser litt over kombinasjonen potetsalat og ris + bernaise, men dere spiser det kanskje ikke sammen? ← heisann..... siden jeg og mine barn ikke spiser potetsalat så spiser vi istedet ris og saus med salat ,, det er knallgodt.... vil gjerne ha noe forskjellg da jeg ikke vet helt hva våres nye venner liker,,,,, grillspyd hørtes godt ut.........
Gjest gjesta Skrevet 11. juli 2006 #9 Skrevet 11. juli 2006 Vet dte ikke er meg som skal grille men å ha både potetsalat og ris/saus gir jo de (ofte barn feks) som ikke liker potetsalat mulighet til å spise noe annet enn kjøtt.... ← helt enig.....
Gjest gjesta Skrevet 11. juli 2006 #10 Skrevet 11. juli 2006 Lagde en god vri på banadesserten forrige gang: Hadde i daimbiter og marshmallows. Det siste ble mest kliss, men daim anbefales! ← hvordan lagde du denne desserten? hørtes nydelig ut....
Gjest Hedda Gabler Skrevet 11. juli 2006 #11 Skrevet 11. juli 2006 Lagde et snitt på langs i bananen (på innsiden av buen), puttet i hakkede daimbiter og pakket bananen inn i søvfolie. Legges på grillen, snus en gang. Spises med skje når sjokoladen er smeltet og bananen varm og myk.
Gjest gjesta Skrevet 11. juli 2006 #12 Skrevet 11. juli 2006 Lagde et snitt på langs i bananen (på innsiden av buen), puttet i hakkede daimbiter og pakket bananen inn i søvfolie. Legges på grillen, snus en gang. Spises med skje når sjokoladen er smeltet og bananen varm og myk. ← hørtes godt ut.. dette må prøves
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå