Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg tenkte kanskje å søke på en hotell jobb, men jeg lurer på noen ting

1. Hva er startlønnen i resepsjonsjobb på hotell? Timelønn?

2. Og hva er tilleggene for å gå natt som resepsjonist? :klø:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Hei hei.

Startlønnen kommer ann på om du har fagbrev eller ikke, og om du lønnes etter 35.5 timers uke eller 37.5 timers uke. Er litt usikker på hva som avgjør hva en lønnes etter, men har jeg forstått det riktig lønnes en etter 35.5 hvis en også jobber helt og 37.5 hvis en bare jobber hverdager.

Grunnlønn (over 18 (eller er det 20?) år)og ingen erfaring er 117,80 hvis en lønnes etter 35.5 timers uke og ca 111,50 hvis en lønnes etter 37.5.

Så stiger en noen få kroner i timen når en har to års ansenitet.

En får kveldstillegg på 10 kr mellom kl 21 og 24, og nattillegg på 20 kr mellom kl 24 og 06. Lørdag etter kl 14 og hele søndag får en helgetillegg på kr 19.

Bare spør om du lurer på noe mer. Jeg har jobbet som resepsjonist ved siden av studiene i flere år nå og stortrives (selv om lønnen kunne vært bedre. Grunnlønnen er vel forsåvidt ok, men tilleggene er som du ser ikek mye å skryte av). Men en kjekk jobb er det! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hva gjør du i den jobben, Titta?

Skriv ned forskjellige oppgaver du nesten tar som en selvfølge at folk vet også, for jeg har ikke mye greie på dette....

Skrevet

Hei Titta :)

Tusen takk for godt og informerende svar

Virker kjempekjekt å jobbe på hotell

Klem fra malin :)

• 4 uker senere...
Skrevet
Hei hei.

Startlønnen kommer ann på om du har fagbrev eller ikke, og om du lønnes etter 35.5 timers uke eller 37.5 timers uke. Er litt usikker på hva som avgjør hva en lønnes etter, men har jeg forstått det riktig lønnes en etter 35.5 hvis en også jobber helt og 37.5 hvis en bare jobber hverdager.

Grunnlønn (over 18 (eller er det 20?) år)og ingen erfaring er 117,80 hvis en lønnes etter 35.5 timers uke og ca 111,50 hvis en lønnes etter 37.5.

Så stiger en noen få kroner i timen når en har to års ansenitet.

En får kveldstillegg på 10 kr mellom kl 21 og 24, og nattillegg på 20 kr mellom kl 24 og 06. Lørdag etter kl 14 og hele søndag får en helgetillegg på kr 19.

Bare spør om du lurer på noe mer. Jeg har jobbet som resepsjonist ved siden av studiene i flere år nå og stortrives (selv om lønnen kunne vært bedre. Grunnlønnen er vel forsåvidt ok, men tilleggene er som du ser ikek mye å skryte av). Men en kjekk jobb er det!  :)

Herregud!!

Det er veldig dårlig betalt synes jeg.

Jeg som skal til intervju (nattresepsjonist) neste uke, men nå vet jeg ikke om jeg gidder det

Skrevet

Hvilke oppgaver man har som resepsjonist, varierer en del fra hotell til hotell, hvor stort det er osv.

Men f.eks.

- svare alle innkommende telefoner og fungere som sentralbord

- ta imot bestillinger og legge dem inn i datasystemet

- svare på mail, fax, telefon og andre henvendelser

- sjekke inn gjester

- sjekke ut gjester og ta betalt.

- ta kasseoppgjør

- kjøre nattkjøring og backup (data-ting om natta)

- hjelpe alle gjester med de merkeligeste spørsmål. Fungere som turistinformasjon, bestille taxi, lete frem togruter, åpningstider, adresser og kjøreruter til alle mulige steder.

- fungere som sentral og kontaktpunkt mellom de ulike avdelingene på hotellet.

-først og fremst: være hotellets ansikt utad. Smile hele tiden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...