Gjest Vaask Skrevet 25. desember 2002 #1 Skrevet 25. desember 2002 Hei, jeg kjøpte en fondue gryte i jern på smart club i Oslo, den er av merket "duka kök". Men jeg lurer på hva slags olje jeg må benytte for og holde fonduen varm på bordet. Er dette vanlig lukt-fri lampe olje ?? Er det noen som kan hjelpe meg med dette?? På forhånd takk. Mvh Vibeke (svar gjerne med og sende meg en mail)Mailadressen er slettet i henhold til våre regler - Misty moderator
Gjest Brunhilde Skrevet 25. desember 2002 #2 Skrevet 25. desember 2002 Det er lenge siden jeg har brukt min fonduegryte, men i brenneren som fulgte med den skulle det brukes rødsprit. Står det ikke noe om det på pakken du fikk den i da?
Indira Skrevet 27. desember 2002 #3 Skrevet 27. desember 2002 Du bruker rødsprit ja, ikke prøve noe annet. Det kan fort gå galt! Den lille saken under gryta kan du regulere flammen på, men den skal stå å brenne under hele måltidet. Jeg pleier å varem oljen litt på plate først, så setter jeg den over flammen på medium styrke. Og jeg bruker solsikkeolje i gryta.
Gjest pulverheksa Skrevet 9. januar 2003 #4 Skrevet 9. januar 2003 Når dere bruker rødsprit i brenneren til fonduegryter ol. er det lurt å ha en spiseskje med vann oppi i lag med rødspriten. Da soter den mindre.
Frk Doodad Skrevet 10. januar 2003 #5 Skrevet 10. januar 2003 Yes, rødsprit er det eneste man bør bruke! Selv bruker jeg vanlig soyaolje i gryta, synes den gir best smak på kjøttet. Skal du lage ostefondue er det veldig viktig å passe varmen slik at det ikke blir brent. Noen ganger har jeg blitt nødt til å slukke brenneren i perioder for ikke å svi osteblandingen. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå