Minnie27 Skrevet 10. juli 2006 #1 Skrevet 10. juli 2006 Mannen min er så glad i romkake, og jeg tenkte å bake en til ham på bursdagen hans om ikke så lenge. Noen som har en oppskrift de er fornøyd med? Takker og bukker for alle svar :bukke:
Gjest gjest1 Skrevet 11. juli 2006 #2 Skrevet 11. juli 2006 Jeg vet ikke hva slags varianter som finnes der ute, men "min" er ihvertfall veldig enkel og grei: -Baker sukkerbrød. Dynkes litt m melk. -Kjøper ferdig romfyll og har i midten.. -Smører melis oppå, og pynter med krymmel. Finito! Veldig godt.....
Minnie27 Skrevet 11. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. juli 2006 Takk! Det er slik jeg bruker å lage kaka også, så det er ikke noe hokus pokus! Jeg skjønner at det ikke finnes så mange varianter, jeg tenkte bare hvis noen hadde en spennende vri, eller oppskrift på sukkerbrød eller romfyll som de er veldig fornøyde med...
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2006 #4 Skrevet 11. juli 2006 Verdens beste/kvæfjordkake kan lages med romfyll og er nydelig! (Har ikke oppskriften min for hånden akkurat nå, men søk på nett så finner du mange). Jeg bruker ferdig romfyll (på boks) som jeg blander litt krem i - nydelig!
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2006 #5 Skrevet 11. juli 2006 Du kan også "utvide" romkaken med et lag med most hermetisk aprikos (fra boks). Det balanserer kaken ennå mer, med litt frisk fruktsmak i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå