Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest bubbel
Skrevet

noen som har et tips om hva eller hvor man kan dra /gjøre i ferien uten alt for mye penger ??

Telttur er allerede planlagt...

er to voksene

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Norge? I hvilken del av landet? Så lenge været er bra er det jo deilig å bare være i nærheten av kysten.

I Oslo har man jo alltids Frognerparken, Sognsvann, Nordmarka og andre flotte turområder. Ta båt ut til noen av øyene utenfor for en dagstur. Smør baguetter som niste! Slike utflukter kan en ta hvor enn man bor.

Gjest gjest1
Skrevet

Det kommer an på hvor dere bor, ja.

- Kjenner dere noen som kan låne bort en kano kanskje? Kanotur m telt, primus og noen dagers proviant er fin-fine greier!

-Fem dagers telttur i Jotunheimen anbefales....Bor man i telt, koster det jo lite.

-Togbilletter kan man få billig også.

-Sykkeltur på Atlanterhavsveien?

-Ta ferge over til Danmark(sove på dekk), m sykler?

Skrevet
Det kommer an på hvor dere bor, ja.

- Kjenner dere noen som kan låne bort en kano kanskje? Kanotur m telt, primus og noen dagers proviant er fin-fine greier!

-Fem dagers telttur i Jotunheimen anbefales....Bor man i telt, koster det jo lite.

-Togbilletter kan man få billig også.

-Sykkeltur på Atlanterhavsveien?

-Ta ferge over til Danmark(sove på dekk), m sykler?

det er ikke akkurat lov å sove på dekk.... men det finnes liggestoler (ala flyseter) som man kan sove i, som er billigere enn en lugar.

Gjest Fruktfat
Skrevet
noen som har et tips om hva eller hvor man kan dra /gjøre i ferien uten alt for mye penger ??

Telttur er allerede planlagt...

er to voksene

hva er ikke for dyrt da?

vi skulle nemlig ikke bruke så mye penger på ferien i fjor, og dro på telttur til danmark (pluss to netter i sverige). vi dro til tyskland for å handle billig mat, og var ikke noe særlig ute og åt.

allikevel brukte vi 15tusen på 13 dager. det er ikke billig ferie for meg ihvertfall ;)

hva med å låne en hytte av noen da?

Skrevet
hva er ikke for dyrt da?

vi skulle nemlig ikke bruke så mye penger på ferien i fjor, og dro på telttur til danmark (pluss to netter i sverige). vi dro til tyskland for å handle billig mat, og var ikke noe særlig ute og åt.

allikevel brukte vi 15tusen på 13 dager. det er ikke billig ferie for meg ihvertfall  ;)

Hvordan klarte dere det? Det er vel ikke SÅ dyrt med en teltplass?

Gjest Fruktfat
Skrevet

jo, om du skal ha strøm så. så koster det å bo der, i tillegg til plassen.

så har vi bensin og ferger. første natta måtte vi tilbringe på hotell i sverige fordi det regnet så enormt at vi ikke hadde sjans til å få opp teltet. dessuten hadde camoingplassene stengt.

vi var også på liseberg to dager, bodde i telt og hadde med mat der og.

så at det er billig med teltferie er jeg ikke enig i.

kunne nesten tatt en uke i syden istedet, da er man ihvertfall garantert fint vær. (vi hadde regn og uvær konstant de 13 dagene vi var borte, tror jeg hadde på meg shorts EN gang bar efor å ha på meg det...)

Gjest Gjest
Skrevet
jo, om du skal ha strøm så. så koster det å bo der, i tillegg til plassen.

så har vi bensin og ferger. første natta måtte vi tilbringe på hotell i sverige fordi det regnet så enormt at vi ikke hadde sjans til å få opp teltet. dessuten hadde camoingplassene stengt.

vi var også på liseberg to dager, bodde i telt og hadde med mat der og.

så at det er billig med teltferie er jeg ikke enig i.

kunne nesten tatt en uke i syden istedet, da er man ihvertfall garantert fint vær. (vi hadde regn og uvær konstant de 13 dagene vi var borte, tror jeg hadde på meg shorts EN gang bar efor å ha på meg det...)

Siden du skriver at dere trengte penger til bensin, tolker jeg det slik at dere hadde bil. Og bil på ferger koster jo penger, det er ingen overraskelse. Regner også med at to dager i Liseberg kostet litt.

Til TS - telttur kan fint bli rimelige enn 15 000. Og man trenger jo kanskje ikke være så lenge borte heller?

Jeg vil foreslå at dere reiser med toget til Finse. Sykle så Rallarveien og ta en natt i Flåm. Ta toget så til Voss, og vær der så lenge dere har lyst. Kan også kombineres med en tur til Bergen. På Voss er det campingplass, nydelig natur og ellers mye fint å se på.

Dette passer kanskje best hvis dere ikke bor i Hordaland, for da har dere vel kanskje vært alle disse stedene før?

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)

ja, selvfølgelig brukte vi bil og ferje, er litt langt å gå til danmark...

Endret av Fruktfat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...