Gå til innhold

Har du hatt det fint i julen?


Dance

Har du hatt det fint i julen?  

1 stemme

  1. 1. Har du hatt det fint i julen?

    • Nei
      6
    • Ja
      24


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har stemt ja, men julen er jo på langt nær over enda?!

I morgen skal vi til mor og far - så skal vi ha noen rolige dager, mulig samles noen gode venner til juleselskap og god mat, og femtedagen er det familieselskap hos oss. Så jula varer, om ikke til påske, i hvert fall til og med nyttårshelgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte ja, men som Tusenfryd sier; jula er på langt nær over - den har jo bare så vidt begynt! Men hittil har jeg hatt det kjempekoselig, og det regner jeg med at jeg vil fortsette med resten av jula :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir litt for mye pes med familie, stress, en haug med presanger osv.

Neste år skal jeg arrangere vennejul.

Nelle :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt klart, stille og rolig i dag, første juledag, og kjempkost i går med min kjære, min søster og hennes mann. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd, jeg! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mye bedre enn forventet. :D

Min første jul uten lillegutt (som er hos pappa denne julen).

Feiret hjemme sammen med samboeren min, og vi hadde det kjempekoselig med god mat, julegaveåpning og hele pakka. :)

Stille og rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke over enda nei. Men da kan du jo svare på fredag da ;)

For meg er selve julaften høydepunktet.

Jeg vet det er mangen som er alene på julaften og det er mangen som ikke har det lett med familien, og syntest det er den verste tiden å samles på.

Det er også mangen barn og ungdommer som ser foreldrene sørpe full og det er noen mennesker som krangler på julaften(jula). Faktisk så tror jeg bare 1/5(kanskje mindre?) av Norges befolkning som virkelig gleder seg til julaften(jula) Noen har ikke et hjem å feire i. Og noen er kansje ikke velkommen til far eller mor, eller til andre i familien. :(

Jeg tenner et lys for dem som har det vondt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Jeg stemte nei. Men kunne stemt ja.

Jeg feirer ikke jul mer. Barndommens jul var alltid fin og fortryllende. Alltid. Kulene på trærne - de fineste av dem alle...

Også mine juler oppover i voksen alder - aldri fyll og spetakkel. Noen ganger hoppet jeg over jula - når min sønn var hos faren sin. Likevel hadde jeg en julestjerne på stuebordet. Og hjortestek.

Men tre dager før lillejulaften skjedde det noe, for snart to år siden, som satte dype spor i meg - så jeg har sluttet å feire jul. Inntil videre. Og det har jeg fortalt min familie - men de tror meg ikke - eller - de tror det går over.

Og det gjør kanskje det.

Men det vet jeg ikke noe om. Og jeg tviler. Noen spor er dypere enn andre. Og julen er en fin tid, uten jul. Sola snur. Det jeg vil fram til - er jeg ikke sikker på - men - noen feirer ikke jul - selv om de ikke har noen religion som tilsier det - .

Det bare blir sånn.

Likevel - jeg gir par julegaver.

Til min sønn, og mitt tantebarn, og min samboers sønn.

Selvsagt.

Det er jo jeg som har et trøblete forhold til jula - ikke dem.

Nå skal min sønn til faren sin i jula - det var han i fjor også - og jeg håper det blir en tradisjon.

Selv er jeg ikke tilhenger av jula.

Jeg har alltid vært motstander av gavehysteriet - og har mang en lillejulaften laget par dårlige akvareller og gitt bort - men jeg liker selvsagt selve greia med vin og akevitt og god mat og samhørighet. Men - hvor mange får ikke oppleve det?

Nå lurer dere sikkert fælt på hva som skjedde for to år siden.

Det vil jeg ikke fortelle.

Men noe var det.

God jul (for tidlig å si kanskje?) - uansett. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...