Gå til innhold

Leggetider i sommerferien

Anbefalte innlegg

Gjest *Just-Me*
Skrevet

Når barna har skolefri vil de jo ikke i seng så tidlig heller. Her er gutten 10 år og jenta 12, de vil helst være oppe hele natten.... Men jeg og min kjære synes det er godt å ha litt "alene" tid før vi legger oss om kveldene, og vi må jo tidlig opp.

Når legger deres barn seg i ca samme alder nå i ferien??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Har to barn på samme alder. Så lenge vi bare er hjemme (ikke på tur) så er det greit for oss at de legger seg rundt 22, det er en times tid før vi voksne går til sengs.

Når vi er på tur så ser vi an, men det er sjelden at de er i seng senere enn 23.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er vanskelig med leggetid om sommeren, synes jeg. Var ute og hentet vår yngste på 10 år kl. 23.15 i går kveld, og da var ennå fem av vennene hennes ute og hadde ikke tenkt å ta kveld....

Må legge til at vi bor veldig fredelig til uten noe å frykte, men jeg vil så gjerne ha litt tid for meg selv om kvelden....

Målet vårt er å ha dem inne kl. 22.30 og i seng senest kl. 23. (De sover jo til kl 10 hver morgen, det er også et problem...)

Gjest Gjest
Skrevet

Har en på 10 lov til å være ute til 23.30?!?!? Og enda er kameratene hans ute lenger??? Helt rystet. Greit at barn får være oppe lengre i ferien, men er ikke dette veldig sent? Og bør ikke så små barn i alle fall komme inn mye tidligere -samme om det er stille og trygt område man bor i? Synes 22.30 er for sent for barn å være ute også jeg... (Det sier seg vel forresten selv at de legger seg alt for sent når de er et problem at de sover til kl. 10).

Må legge til at jeg ikke har barn, men jeg trodde jeg var en kul og liberal 30-åring.

Gjest Bare innom
Skrevet

Utenom ferien (skoledager) er våre barn i seng hhv klokken 21 (11 år) og 21.30 (13 år), men de skal være inne klokken 20.30 (unntatt ved fritidsaktiviteter som slutter senere).

Nå om sommeren er de begge inne klokken 21-21.30, og i seng rundt 22.

Det stiller seg selvfølgelig annerledes når vi er borte på "ferie", da kan det nok bli noe senere. Vi har altså utvidet utetid og leggetid med ca 1 time her hjemme i ferien.

De aller fleste på denne alderen her i området har samme innetider (leggetidene vet jeg lite om).

Gjest Gjest_Anki_*
Skrevet

Min eldste datter på 9 år skal være inne til klokka ni hvis ikke annet er avtalt, og i seng kl 22... Prøver å få henne opp rundt ni om morgenen, Synes ikke om å snu alt på hodet fordi det er ferie. Selvfølgelig har vi også unntak, men i boligfeltet hvor vi bor er ikke dette noe problem :)

Gjest *Just-Me*
Skrevet

*sukk* jeg blir jo nesten overgitt av å lese svarene... Skulle ønske vi fikk våre barn i seng til de tidene i ferien. Han på 10 år får vi i seng fra 22-23. Men hun på 12 sitter som regel oppe til vi går å legger oss.... om klokka blir 12 eller 01.... også ligger hun å sover til 12 neste dag..... Nå er jeg bare stemor da.... men likevel synes jeg det er for sent. Men hun skal være barnevakt i neste uke å må stå opp kl 0700 hele uken, så da må hun tidlig i seng. Men vi kommer nok til å sette en grense med å komme seg i seng til 23 for henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...