Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Holder på med en løkpai på gefylen, men jeg ble brått usikker her. Skal/bør løken stekes først? Har slengt den i panna med litt olje etter gammel vane, men jeg ble brått i tvil.

Og jeg ser at jeg ikke har nok løk, kan jeg spe på med litt spinat?

Videoannonse
Annonse
Gjest LilSweetie
Skrevet

Det er best å steke løken litt først, så smaken på paien ikke blir så skarp.

Og i forhold til å blande grønnsaker kommer det bare an på hva man liker, så hvis du liker løk og spinat blir det nok bra! Jeg synes det høres godt ut, som er veldig glad i begge deler :)

Skrevet

Jeg pleier å steke løken litt først. Du kan selvsagt ha spinat i, det blir bare nydelig. Litt hakket hvitløk ville jeg også brukt. Stek løken og hvitløken først og ha spinaten i etterpå og la den falle sammen.

Gjest Gjest
Skrevet

Da er jeg på rett vei :)

(men hopper over hvitløken, samboeren skal i møte i morgen ;))

Gjest Gjest
Skrevet

Men lurer på om "skallet" blir litt rart. Har forstekt bunnen i 5 minutter nå, og den er fortsatt bare bløt og merkelig.

Godt det ikke skal serveres fintfolk :ler:

Skrevet

Bunnen skal uansett forstekes i 10 minutter. Den trenger ikke nødvendigvis bli så veldig sprø når du forsteker, du skal jo steke den lenger senere :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Det er ikke usannsynlig at bunnen trenger litt mer enn fem minutter. Jeg forsteker mine bunner i et kvarter.

Jeg liker ikke spinat selv, men har brukt litt poteter i løkpaien de gangene jeg har bommet på mengden. Det er også godt! Og ja, jeg steker også løken først.

Gjest Gjest
Skrevet

Aha, da får jeg se det an litt (noe sier meg at jeg bør begynne å se på opprkrifter iblandt, taktikken "her har vi litt maizena, litt mel, litt olje? joda, det funker siiiiiiiiiikert" er jeg ikke helt sikker på var den opptimale løsningen i dag :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
:rodme: nå vet jeg det, det skal være vann i en paideig og, ikke bare mel og fett :rodme:
Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke pent å le av kokekløner :ler:

(Men neste gang, DA skal jeg huske vann :ler: men jeg var SÅ overbevist om at det er en eller annen form for deig som kun er mel og fett? Er jeg vikelig så svimete?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...