Gjest Fruktkake Skrevet 10. juli 2006 #1 Skrevet 10. juli 2006 Jeg bare lurer på hvor lang tid det vanligvis tar etter befruktninga før man merker trøtthet, kvalme, vondt i magen osv. Kan noen svare meg på det?
Gjest *Just-Me* Skrevet 10. juli 2006 #2 Skrevet 10. juli 2006 Det er nok veldig inviduelt når man kjenner forskjellige ting. For min del merker jeg det når mensen ikke kom og testen ble positiv. Så kom ømme bryster, tretthet, kvalme osv fra uke 5-6 ca. (etter første dags siste mens)
Gjest gjest1 Skrevet 10. juli 2006 #3 Skrevet 10. juli 2006 Eg var fryyykteleg trøtt i veka før IKM, utan at eg heilt skjønte koblinga. Eg reagerte også på bensin-lukt når vi var på båt-tur samme veke. No kjenner eg ingenting eigentleg.
Windy Skrevet 10. juli 2006 #5 Skrevet 10. juli 2006 Jeg merket ikke noe på kroppen før jeg var 6 uker på vei. Og da hadde jeg allerede visst om det i 2 uker
Belit Skrevet 10. juli 2006 #6 Skrevet 10. juli 2006 Det er veldig individuelt. Jeg blir trøtt og sulten ca fra uke 6-7 og ut første trimester, og har ellers lite fysiske symptomer gjennom resten av svangerskapet. Altså fram til det begynner å bli tungt, fra ca uke 32.
Snutus Skrevet 10. juli 2006 #7 Skrevet 10. juli 2006 Trøttheten har jeg hatt hele tiden. Kvalme kom i uke fem. Luktesansen er mye bedre enn vanlig, men ellers kjenner jeg ikke noe ennå.
Catrine Skrevet 10. juli 2006 #8 Skrevet 10. juli 2006 Jeg fikk ganske ømme pupper fra ca. uke 5. Etter dette har jeg også følt en enorm, nesten plagsom trøtthet. Har kjent kvalme fra ca. uke 7, har enda ikke kastet opp, men har brekninger. Ellers har jeg vært skikkelig oppblåst siden uke 6, så oppblåst at min samboer og min bestevenninne som vet om graviditeten tydelig har kunne sett magen.
Gjest Fruktkake Skrevet 10. juli 2006 #9 Skrevet 10. juli 2006 Fruktkake!!? Jasså?? :hoppe: ← Nei nei! Jeg spør bare på et generelt grunnlag jeg!
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #10 Skrevet 10. juli 2006 Jeg er 5+4 og har hatt noen skikkelig gråtetokter uten noen god grunn. Mistenker at hormonene har noe med det å gjøre. Ellers har jeg fram til nå hatt "menssmerter" og hatt litt vondt i magen (og følt meg oppblåst). Men om det kun har med graviditeten eller om det også har med at jeg nå spiser sundere for babyens skyld, det vet jeg ikke.
Xania Skrevet 11. juli 2006 #11 Skrevet 11. juli 2006 Merket det ca en uke før IKM, da var jeg skrekkelig oppblåst i magen allerede.
Gjest gjesta Skrevet 11. juli 2006 #12 Skrevet 11. juli 2006 (endret) Merket omtrent ingenting.. Hvis jeg skal nevne noe må det være oppblåsthet & matlyst (!!!!) & tidligere trøtt på kveldene. Mannen lurte faktisk på om jeg var gravid uka før IKM for jeg spiste såmye sjokolade! Endret 11. juli 2006 av Epica
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2006 #13 Skrevet 11. juli 2006 Jeg er motsatt, jeg syntes ikke sjokolade eller banen var noe særlig godt lenger - før jeg testet positivt! (Har ikke spist det etterpå heller. Det frister bare ikke)
BitteLille Skrevet 11. juli 2006 #14 Skrevet 11. juli 2006 Jeg hadde diare, halsbrann, og det kjendes ut som jeg gikk og brygget på en skikkelig forkjølelse. Dette begynte ca en uke før IKM. Kvalmen tok over rundt uke seks, og har spydd stort sett siden.
Gjest gjesta Skrevet 11. juli 2006 #15 Skrevet 11. juli 2006 Det første jeg merket var ømme pupper uken før jeg testet positivt
Gjest Fruktkake Skrevet 11. juli 2006 #16 Skrevet 11. juli 2006 Takk for svar alle sammen! Saken er den at jeg har følt meg trøtt, kvalm, hatt masse matlyst, diare og menssmerte-lignende smerter i magen. Men da sjansen for at jeg er gravid er tilnærmet lik null, så slår jeg meg til ro med at det sannsynligvis er reaksjoner på en særdeles usunn uke.
Gjest MSecret Skrevet 12. juli 2006 #17 Skrevet 12. juli 2006 Slår du deg til ro av disse svarene og med dine symptomer Fruktkake? Jeg gjorde ikke nå etter å ha lest denne tråden. Er rundt IKM nå. 26 dager siden siste idag. Men regner med at mensen er her snart. Ømme pupper, overfølsom psyke, oppblåst mage, forkjølelsesfølelse, trykk nederst i magen osv. Men jeg tar det ganske med ro selv, tror ikke jeg er gravid.
IdaC Skrevet 12. juli 2006 #18 Skrevet 12. juli 2006 Uka før jeg testet hadde jeg veldig hodepine (noe jeg aldri har hatt før) og var veldig tett i nesen (uten å være forkjølet). Dette varte kun en dag. Siden vi ikke var prøvere så tenkte jeg ikke så mye over det, men hadde en magefølelse som sa at jeg var gravid, og den var helt riktig, testet positivt på IKM dagen.
Gjest Epona Skrevet 12. juli 2006 #19 Skrevet 12. juli 2006 Merket det den siste uken fram til IKM - ømme, oppblåste pupper og veldig økt apetitt.
sprettball Skrevet 13. juli 2006 #20 Skrevet 13. juli 2006 Leste denne tråden igår tidlig, og kjente igjen så mange av punktene på hvordan jeg har det nå: oppblåst, ømme pupper, trøtt, økt luktesans... Tok en test med det samme, og jepp!! er gravid! Men jeg blør litt da, håper det gir seg snart. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå