Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Må bare fortelle dette. Er ikke sikkert så mange interesserer seg for dette. Har sett fra et forhold til et annet at ham jeg er sammen med nå har gitt meg en trygghetsfølelse jeg aldri har følt før.

Har vært gjennom både voldtekt og utroskap, og synes det er helt utrolig at det finnes noen snille menn der ute. :)

Han sørger for at jeg har det bra hele tiden, stryker meg på armene, holder rundt meg osv.

Har hatt sex, men der kommer det store spørsmålet inn. Bør jeg fortelle ham om voldtekten, eller vil det ødelegge tryggheten og tilliten hos oss?

Jeg vil være ærlig med ham, men vil samtidig ikke ødelegge noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har hatt sex, men der kommer det store spørsmålet inn. Bør jeg fortelle ham om voldtekten, eller vil det ødelegge tryggheten og tilliten hos oss?

Jeg vil være ærlig med ham, men vil samtidig ikke ødelegge noe.

Kan ikke skjønne hvorfor det skulle ødelegge noe? Det er da ikke din skyld at du har blitt voldtatt!

Gjest BagLady
Skrevet

Hvis han er en sånn mann som du beskriver, så vil du ikke ødelegge noe ved å fortelle det. Kanskje han til og med forstår deg bedre hvis du gjør det? Tror han vil føle seg mer sveket av deg dersom du ikke forteller det og han finner det ut senere.

Lykke til uansett :klem:

Gjest d'Arc
Skrevet

Har ei venninne som ble voldtatt. Hun fikk seg kjæreste og bestemte seg for å fortelle han det.

Han trakk seg så litt unna i begynnelsen, han var redd for hvordan hun ville ta tilnærmelsene hans. Men de snakket om det og nå har de det alle tiders.

Så jeg anbefaler dere å snakke om det, istedet for at du sier "jeg ble voldtatt" og ferdig med det.

Det går helt sikkert fint :)

Skrevet

Har selv opplevd voldtekt, og valgte å fortelle samboeren min om det. Han ble litt for forsiktig i starten, turte ikke å ta initativ til sex... men vi snakket om det og da gikk det mye bedre. Er glad jeg fortalte det til ham.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Har selv opplevd voldtekt, og valgte å fortelle samboeren min om det. Han ble litt for forsiktig i starten, turte ikke å ta initativ til sex... men vi snakket om det og da gikk det mye bedre. Er glad jeg fortalte det til ham.

Ja, har tenkt på å sende ham en mld først og si at jeg har noe å fortelle ham. Vi er ganske ung (ikke at det skal ha noe betydning), men jeg er redd han da kommer til å trekke seg unna. Han er en helt fantastisk fyr som er opptatt av at jeg skal ha det godt. Så da skulle det jo egentlig ikke være noe problem.

Gjest Gjest
Skrevet
Kan ikke skjønne hvorfor det skulle ødelegge noe? Det er da ikke din skyld at du har blitt voldtatt!

Det vet hun nok at det ikke er, men skjønner du ikke at hun sitter med en skamfølelse å har vondt for å fortelle om det?

Skrevet
Det vet hun nok at det ikke er, men skjønner du ikke at hun sitter med en skamfølelse å har vondt for å fortelle om det?

Helt riktig ja. Jeg vet ikke hvordan han kommer til å se på meg om jeg sier til ham at jeg har blitt voldtatt. Vil han tro at jeg var lett på tråden siden jeg greide å bli voldtatt?

Har opplevd før at en fyr har trukket seg unna pga at jeg var så ærlig og sa det til ham. Og der hadde ikke alderen noe med det å gjøre for han var rundt 30. Han var interessert i meg helt til jeg fortalte ham hva som hadde skjedd.

Har tenkt at det er hans tap om han tar bena på nakken og stikker, men jeg vet også at han her er en jeg ikke vil miste.

Skrevet

Jeg er nok av samme kategori som kjæresten din - jeg er veldig snill og omtenksom, det viktigste for meg er at mine nærmeste har det godt.

Min umiddelbare reaksjon, hvis jeg hadde blitt fortalt dette, ville nok vært trøstende og beskyttende overfor henne. Jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg kan helt sikkert si at det ikke ville fått meg til å trekke meg unna. Men jeg kunne godt ha blitt litt i villrede med tanke på hva som sømmer seg, så det er viktig å snakke om det og få klarhet i hva det innbærer for forholdet.

Derimot ville jeg nok tatt det som en mangel på tillit hvis jeg selv måtte finne ut av det etter lang tid. Neida, ikke så alvorlig at jeg ville gått fra henne, men jeg ville nok sittet igjen med en følelse av ikke å være "god nok".

Du trenger jo ikke ta det opp "for tidlig" (hva nå enn det vil si i deres forhold), men at du bør si det, og snakke om det, vil jeg tro er til det beste. Men nå kjenner jeg jo verken deg eller han, så den endelige avgjørelsen må du ta selv.

PS: Vær forsiktig med bare å sende en tekstmelding hvir du sier at du har noe viktig å fortelle. Det kan fort misforstås, og kan dermed ødelegge premissene for samtalen. Ta det heller opp en gang dere er sammen, en gang dere har tid og mulighet til å snakke uforstyrret om det.

Skrevet
Jeg er nok av samme kategori som kjæresten din - jeg er veldig snill og omtenksom, det viktigste for meg er at mine nærmeste har det godt.

Min umiddelbare reaksjon, hvis jeg hadde blitt fortalt dette, ville nok vært trøstende og beskyttende overfor henne. Jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg kan helt sikkert si at det ikke ville fått meg til å trekke meg unna. Men jeg kunne godt ha blitt litt i villrede med tanke på hva som sømmer seg, så det er viktig å snakke om det og få klarhet i hva det innbærer for forholdet.

Derimot ville jeg nok tatt det som en mangel på tillit hvis jeg selv måtte finne ut av det etter lang tid. Neida, ikke så alvorlig at jeg ville gått fra henne, men jeg ville nok sittet igjen med en følelse av ikke å være "god nok".

Du trenger jo ikke ta det opp "for tidlig" (hva nå enn det vil si i deres forhold), men at du bør si det, og snakke om det, vil jeg tro er til det beste. Men nå kjenner jeg jo verken deg eller han, så den endelige avgjørelsen må du ta selv.

PS: Vær forsiktig med bare å sende en tekstmelding hvir du sier at du har noe viktig å fortelle. Det kan fort misforstås, og kan dermed ødelegge premissene for samtalen. Ta det heller opp en gang dere er sammen, en gang dere har tid og mulighet til å snakke uforstyrret om det.

Må bare understreke noe her. Han er mer enn god nok for meg, og vi har helt utrolig sex. Han gir meg en trygghetsfølelse jeg aldri hadde trodd jeg kunne føle, når han holder rundt meg kunne jeg ligget i armene hans for alltid. :)

Vi har kjent hverandre noen mnd, og har hatt både tlf.sex og IRL. Jeg sendte ham en mld om at det var noe jeg måtte fortelle ham, og han spurte om det var noe skummelt. Så jeg svarte at jeg ikke vet hvor skummelt det er for ham, men at jeg er redd han trekker seg unna dersom han får vite det. Så får jeg heller bare se reaksjonen hans deretter. Jeg vet han er temmelig tålmodig, for vi har hatt en diskusjon tidligere og har overlevd den fint. :)

Gjest gjest1
Skrevet

Det høres ut som du har bestemt deg for å fortelle han om dette og det er bare positivt. Da kan han kanskje forstå deg hvis du får senreaksjoner.

Det er ganske vanlig, depresjoner, skyldfølelse, aggresjon, spiseforstyrrelser, lave tanker om seg selv osv.

Har du snakket med andre om voldtekten?

Kontakt dixi.

http://www.dixi.no/index.php

Du kan maile dem om de ikke er der du bor, eller ringe.

Det hjelper å snakke om overgrep, og ofte kan ikke de nærmeste hjelpe, men føler seg bare maktesløse.

Fortell kjæresten din at du er kommet over det - men at du (det vet jo ikke jeg) kan få senreaksjoner.

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde holdt det for meg selv jeg.

Er det egentlig noe vits å ta det opp?

Om du har det greit nå så ser jeg ingen hensikt å ta det opp. Alle har sine hemmligheter og bakgrunn. Det er selvfølgelig ikke din feil at du ble voldtatt, men hva tror du at du vill tjene på å fortelle det til ham?

Uansett, ditt valg.

Skrevet

Nå har jeg hintet til ham at jeg har blitt voldtatt. Jeg fortalte ham at jeg er så usikker på om det var rett at vi hadde sex pga det som hadde skjedd tidligere med meg. Jeg sa ikke hva, men tenker han skjønner det nå.

Og jeg understreket at usikkerheten min ikke har noe med han å gjøre, og at jeg ikke klandrer ham dersom han trekker seg unna.

Regner ikke med at han tar kontakt igjen. :(

Skrevet

hintet du uten at han var der?

det var ikke lurt.

Slike samtaler tar man i virkeligheten, og ikke over telefon eller sms. Jeg hadde tenkt å foreslå at du skulle vektlegge hvor mye du bryr deg om ham, at du ikke sa det med en gang av frykt for å skremme ham bort, og at han er helt fantastisk og får deg til å glemme det litt etter litt.

Skrevet
hintet du uten at han var der?

det var ikke lurt.

Slike samtaler tar man i virkeligheten, og ikke over telefon eller sms. Jeg hadde tenkt å foreslå at du skulle vektlegge hvor mye du bryr deg om ham, at du ikke sa det med en gang av frykt for å skremme ham bort, og at han er helt fantastisk og får deg til å glemme det litt etter litt.

Det kan jo forsåvidt være det samme. Han er på ferie i Syden, og gir ikke et kvekk av lyd fra seg, han har vært der ei uke, og jeg har fått EN melding fra ham. Holder på å gi ham opp, føler meg rett og slett oversett. Kan vedde på at han heller ikke kommer til å spørre om å møtes når han kommer hjem.

Hadde jeg bare visst det før jeg hadde sex med ham. Blir bare mer usikker for hver dag som går, på hva han egentlig vil. Vet det er sikkert mange som sier det etter dette innlegget, men jeg vet at han sikkert bare er ute etter sex.

Skrevet
Nå har jeg hintet til ham at jeg har blitt voldtatt. Jeg fortalte ham at jeg er så usikker på om det var rett at vi hadde sex pga det som hadde skjedd tidligere med meg. Jeg sa ikke hva, men tenker han skjønner det nå.

Og jeg understreket at usikkerheten min ikke har noe med han å gjøre, og at jeg ikke klandrer ham dersom han trekker seg unna.

Regner ikke med at han tar kontakt igjen. :(

Hæ? Hvorfor hinting?? Og hva mener du egentlig med det jeg har uthevet? Hvorfor skulle ikke det være rett, hvis du ikke ønsker sex er det helt greit, men det må du jo si!

Skrevet
Hæ? Hvorfor hinting?? Og hva mener du egentlig med det jeg har uthevet? Hvorfor skulle ikke det være rett, hvis du ikke ønsker sex er det helt greit, men det må du jo si!

klart jeg ville det, det er ikke noen jeg heller ville hatt sex med enn han. Han får meg til å være trygg når jeg er hos ham. Men akkurat nå er jeg i det hele og det store usikker pga at jeg ikke vet hva han vil. Jeg vil være hans, men blir så usikker og er livredd for å bli utnyttet igjen. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, får tårer i øynene bare jeg tenker på at jeg holder på å ødelegge noe igjen.

Tror jeg blir som en annen her sa en gang; Jeg kveler forholdet før det har begynt.

Skrevet

Skjønner det, men hvis du sa det slik du har skrevet det hadde i hvertfall jeg fått inntrykk av at du angret på at du hadde hatt sex med meg. Og da hadde jeg følt meg rimelig jævlig. La han få ha ferien sin, også tar du kontakt med han når han kommer hjem for å snakke litt, og oppklare evt misforståelser.

Skrevet
Skjønner det, men hvis du sa det slik du har skrevet det hadde i hvertfall jeg fått inntrykk av at du angret på at du hadde hatt sex med meg. Og da hadde jeg følt meg rimelig jævlig. La han få ha ferien sin, også tar du kontakt med han når han kommer hjem for å snakke litt, og oppklare evt misforståelser.

Du er jente, ikke sant?

Nei, jeg angrer ikke. Tror han er rimelig tålmodig som tåler det jeg sier til ham. Har hatt en "krangel" også, noen uenigheter vi hadde. Og dette lot han som ikke hadde skjedd og var like glad igjen. Fatter ikke hvordan noen kan være så fantastisk.

Sist jeg fikk mld fra ham (den ene), skrev han "klem" i slutten av meldingen. Skal la det ligge til han kommer, han får ta kontakt, er lei av å ta kontakt uten å få respons. Men det virker uansett som om kompisturer betyr at jeg er usynlig, og slik har jeg blitt behandlet før. Da tar jeg heller og avslutter det jeg har.

Skrevet (endret)

Ja jeg er jente ja. Og jeg hadde følt meg jævlig om jeg følte at jeg hadde hatt sex med noen som egentlig ikke ønsket det. Ikke minst hadde jeg blitt forvirret av hinting og slikt.

Endret av Naria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...