Gå til innhold

pus har ikke vondt av en kjøretur?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

vi skal bort i helgen, og har ingen til å passe pus, det er bare snakk om 1,5 time kjøretur.. hun er bare 12 uker gammel. vi har bare kjørt med henne en gang før, og det var bare et kvarter når vi hadde hentet henne. hun har jo vært hos vetrinær og sånn før, så hun har kjørt før det og. hun var ganske rolig når vi hentet henne, bare litt mjauing, men da kjente hun jo ikke oss heller! vil gjerne venne henne dette, så reising ikke blir noe stress, men er det for tidlig? alternativet er at jeg blir hjemme med henne i helgen... hun er ikke redd for å være i buret forresten.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Var en litt lang tur til å starte med det der, kan du ikke ta et par turer på 30 + minutter i nabolaget for å se hvordan det går?

Skrevet

Så lenge dere er to i bilen så skulle vel det gå greit. En som kan ta seg av pus og en som kan ta kjøringen. Bare husk å ha pus i bur!

Skrevet

Jeg kjenner en katt som elsker å kjøre bil (uten å sitte i bur). Han sitter i hattehylla og koser seg med å se på livet utenfor. Han har kjørt en del bil i sitt liv, så det er vel en tilvenningssak.

Aner ikke om det blir en for lang biltur for pusen din, men kanskje det å øve litt på forhånd som en nevnte lenger opp kan være en idé.

Gjest gjest1
Skrevet

Hun kan bli bilsyk. Jeg leverte en liten pusunge på tolv uker til en venninne i fjor, og det var en kjøretur på en times tid. Han ble syk og både kastet opp og bæsjet på turen...

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg har tre puser som uten problemer har blitt kjørt over 20 mil nå og da helt fra de var små nøster. Det hender de klager litt på begynnelsen, men de har aldri blitt bilsyke eller båret preg av stress etter turen.

De får være i et portabelt hundehus i baksetet. Da har vi kontroll på pusene, samtidig som de har plass til å bevege seg. :)

Skrevet

Da vi hentet vår pus var hun 12 uker. Det var en kjøretur på to timer. Gikk helt fint, stoppet et par ganger på turen bare.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg kjenner en katt som elsker å kjøre bil (uten å sitte i bur). Han sitter i hattehylla og koser seg med å se på livet utenfor. Han har kjørt en del bil i sitt liv, så det er vel en tilvenningssak.

Huff, ikke noe særlig dersom man bråstopper....

Uansett. Dersom du skal kjøre langt lønner det seg å legge inn noen pauser slik at pus kan få strukket på bena og gjort fra seg.

Skrevet

Noen katter takler fint å kjøre bil, andre får panikk - du bør derfor teste ut dette på forhånd og ta noen kjøreturer i forkant - det er nok ikke så lurt å kline til med 1,5 time lang biltur med en gang.

Skrevet
Huff, ikke noe særlig dersom man bråstopper....

Hm.. Du sier noe. Aner ikke hvordan de "takler" det.

Gjest Gjest
Skrevet

Min erfaring er at de takler det bedre når de er så små, så det går nok helt fint. Yngste katten min fikk vi da den var 10 uker, og det var en kjøretur på ti timer, og det gikk helt greit, med ett par pauser. Det beste er å ha ett litt stort bur til den, hvor den har en liten sandkasse, dersom den må gjøre fra seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...