Fakse Skrevet 10. juli 2006 #1 Skrevet 10. juli 2006 På et par av kinarestaurantene her i byen serveres det en nydelig rett med sprø og deilige stykker av lammeside. Retten heter "Lammeside ala Peking". Jeg har søkt en del på nett og slått opp i mine kokebøker, men finner ingenting som ser ut som det jeg leter etter. Fettet på lammesidene har nesten på en måte blåst seg opp, så det virker nesten som om de har blitt frityrstekt, uten at jeg er sikker på dette. Nå har jeg liggende to lammesider i fryseren som jeg tenkte å eksperimentere med, så om noen kan hjelpe meg på vei mot den rette oppskrifta blir jeg glad.
Gjest gjest1 Skrevet 10. juli 2006 #2 Skrevet 10. juli 2006 De har ikke bare lagd de som de lager pekingand? Sånn at sidene er dampkokt og tørket før steking? Har ikke noe bedre forslag, men søk på pekingand, noe du sikkert har gjort allerede, da finner du sikkert mange oppskrifter med fremgangsmåte.
Fakse Skrevet 10. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2006 Har faktisk ikke søkt på pekingand nei, så det skal jeg gjøre. Fant forresten ut at Pekingsaus = Hoisin saus, kanskje det får det til å ringe noen bjeller for noen?
Arkana Skrevet 10. juli 2006 #4 Skrevet 10. juli 2006 Hvis du søker på "peking lamb" på Google, får du opp en del forslag. Kanskje noen av dem er slik som den du spiste?
Fakse Skrevet 10. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 10. juli 2006 Hvis du søker på "peking lamb" på Google, får du opp en del forslag. Kanskje noen av dem er slik som den du spiste? ← Takk for tipset. Sannelig, der kom det mye ja. Har søkt på lamb rib og ikke bare lamb, og da fikk jeg ikke opp de samme treffene. Dette ser ut til å være en beskrivelse som passer bra: But the Lamb Chop Peking Style is the most intriguing dish of all. They are cooked in an entirely different style, first gently fried, then fried on high heat to make the surface crunchy. They’re cooked in a variety of seasonings, including black pepper, ginger, onion, soy sauce and sherry before being flambéed with brandy.
Fakse Skrevet 10. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 10. juli 2006 Tror jeg skal prøve meg på denne, selv om oppskriften er for lammefilet og ikke lammeribbe.
Fakse Skrevet 11. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 11. juli 2006 (endret) Feil tråd Endret 11. juli 2006 av Fakse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå