Gjest Anonymous Skrevet 25. desember 2002 #1 Del Skrevet 25. desember 2002 Jeg har herpes, og lurer på hva andre tenker om det. Da jeg fant det ut, var jeg ganske fortvilet og tenkte at det var ufyselig og at ingen kom til å ville ha sex med meg. Når jeg nå er blitt vant til tanken (har hatt to utbrudd på et år, og synes selvsagt det er noe plagsomt, men ikke verre enn at en kan leve med det), må jeg si at det er da ikke noen katastrofe. Hva tenker dere, menn og kvinner? Ville dere dumpet noen hvis dere fikk vite at han/hun hadde herpes? Er det feigt å ikke fortelle noe? Ca. 1/3 av alle mellom 20 og 35 er smittet, men de færreste vet det, og det kan gå flere år før det kommer utbrudd, og plagene kan være fra veldig små til veldig store. En blir aldri kvitt viruset, det finnes ingen kur, og det er helt ufarlig. Det er jo tabu, så det er vanskelig å ta dette opp med venner, så jeg ville satt pris på om noen svarte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling Skrevet 25. desember 2002 #2 Del Skrevet 25. desember 2002 Hei Helt enig i at dette er et vanskelig tema. har en god venn som har sykdommen, og vet at han sliter veldig ift jenter, fordi han er redd for hvordan de skal reagere. Min helt klare mening er at du må fortelle det til evt seksual partnere. jeg vet at det må være veldig vanskelig, og du risikerer å bli avvist, men det må være opp til dem å velge om de vil utsette seg for denne risikoen. jeg vet ikke selv hvordan jeg ville ha reagert, men jeg vet at jeg nok aldri ville kunne tilgi en person som med vitende og vilje førte meg bak lyset ift til en slik sak. harde ord, ja. men det er min oppriktige mening. på den annen side er det, som du sier, mange som har denne sykdommen, og da er det også en stor sjanse for at du vil møte andre som har den. Lykke til klem fra tingeling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 25. desember 2002 #3 Del Skrevet 25. desember 2002 Gjest spurte:Ville dere dumpet noen hvis dere fikk vite at han/hun hadde herpes? Aldri. Pga. herpes alene ville jeg aldri dumpet en person. Det er andre ting som ville fått meg til å gå til det skrittet. Som f.eks. det å bli utsatt for en smitterisiko jeg ikke hadde fått noe valg mht. hvordan jeg skulle håndtere. Hadde ingenting vært sagt på forhånd, hadde all min respekt forsvunnet. Å fortelle om slikt på forhånd er tøft, og står vanvittig respekt av. Det hadde sanket aksjer hos meg. Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 26. desember 2002 #4 Del Skrevet 26. desember 2002 Ei god venninne av meg ble smittet med herpes den aller første gangen hun hadde sex med en gutt, så hun har slitt med dette i flere år nå. Men hun har alltid vært åpen om det til guttene hun har truffet, og hun har aldri hatt noe problem med det. Guttene har ikke skydd unna pga sykdommen, hun har fortalt om sykdommen og hvordan den er med henne, og derfor har guttene hatt et eget valg om de ville stikke eller om de ville bli.... Ingen har stukket så langt! Jeg hadde ikke dumpet noen pga herpes, det er en plagsom (for noen), men total ufarlig sykdom. Men om noen hadde hatt det og ikke fortalt det til meg, hadde jeg som en annen her sa mistet all respekt for denne personen! Man SKAL fortelle om sånne vesentlige ting til folk før man hopper til sengs med dem. Man sier ikke plutselig under akten "og du, forresten, jeg har herpes"..... Fortell det til den du skal ligge med, evt er sammen med, så tror jeg det går veldig bra! Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå