Gjest Ekkelt Skrevet 10. juli 2006 #1 Skrevet 10. juli 2006 Jeg har fått en ny plant og lurer på om den kan ha dratt med seg fluene, men de surrer bare opp under taket, midt i stua. De er cirka 2-3 mm. store og jeg har aldri sett dem sette seg, men de ligner kanskje en vanlig husflue. Jeg hadde lekkasje på kjøkkenet i vinter. Kan det være et sted de yngler pga fuktighet eller er det pga. planten jeg fikk? Jeg vet ikke hvordan jeg skal få de vekk. Om kvelden er de borte og om morgenen kommer først en, så flere. Nå er det cirka åtte her, men verandadøra står åpen. Jeg har ikke sett disse fluene i naboens leilighet. Huff, det er ekkelt og jeg har tenkt å kontakte utleier, men jeg drar på ferie nå. Kan fluer yngle i f.eks. sluket på badet og hjelper det med foreksemper klorin?
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #2 Skrevet 10. juli 2006 Hos oss ynglet småfluene i blomsterpottene. Jeg kjøpte gule fluestrips på hagesenterte - innsatt med noe klebrig, og formet så de kan stikkes i blomsterjorda. Fluene blir tiltrukket av det gule og kleber seg fast. Her har nå alle småfluene forsvunnet - det tok tid, men nå er de borte.
Gjest Ekkelt Skrevet 10. juli 2006 #3 Skrevet 10. juli 2006 Jeg vet om at man kan kjøpe strips, men egentlig ligner ikke disse fluene på de jeg har opplevd før som kan komme med planter. Disse flyr nesten i takhøyde midt i stua og virker helt forvirret. De lander ingen steder. Jeg har sett en på badet også. Den stod på veggen og ligner en vanlig husflue men er mye mindre. Nå har jeg satt klorin i sluket, men jeg vet ikke om det hjelper. Jeg har aldri sett slike fluer som bare surrer opp under taket tidligere. De lander ingen steder og bryr seg ikke om mat f.eks. Det er bare så irriterende og jeg mistenker at de kan komme av fukt f.eks. på badet eller under kjøkkenbenken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå