Gjest gjesta Skrevet 10. juli 2006 #1 Skrevet 10. juli 2006 Jeg har en del kesam i kjøleskapet og har lyst på vafler. Er det noen som har en oppskrift? På tyske sider finner jeg mange oppskrifter, men de er med umengder smør (mellom 100 og 300 g!), og jeg er på jakt etter en lettere oppskrift.
Gjest Gjesta Skrevet 10. juli 2006 #2 Skrevet 10. juli 2006 Jeg har ikke prøvd denne selv ennå, men den ser i alle fall mager ut: Grete Roedes vafler 1 plate gir 100 kcal. Hele røren gir 3 plater. 1 egg 2 ss natrenapulver 1 dl skummet melk 100 kesam 8% 40 g hvetemel kardemomme Bland alt. Røren blir tynn, men vaflene blir bra når de er stekt allikevel! Fra Slankenett
Gjest Gjesta Skrevet 10. juli 2006 #3 Skrevet 10. juli 2006 Jeg har i hvertfall brukt rester av både vanlig kesam og vaniljekesam i vafler, og bruker aldri smør. Jeg bruker også Ekstra Lett Melk i vaflene, og nesten bare fint speltmel. Jeg har fått masse komplimenter for dem, så kjipt kan de ikke smake.
mari Skrevet 10. juli 2006 #4 Skrevet 10. juli 2006 Kesam gjør vafflene kjempe gode, får alltid masse komplimenter og jeg bruker bare toro mix med vann og kesam, UTROLIG enkelt, og jeg synes de smaker bedre enn de jeg lager fra bunnen!
nessi Skrevet 11. juli 2006 #5 Skrevet 11. juli 2006 Bytt ut en del av hvetemelet med havregryn, så blir de andre sunnere
Gjest gjesta Skrevet 13. juli 2006 #6 Skrevet 13. juli 2006 Takk! Da prøver jeg det neste gang. Denne gangen endte jeg med kesamlapper (oppskrift fra Tine), men de var utrolig vanskelige å få stekt.
magolia Skrevet 14. juli 2006 #7 Skrevet 14. juli 2006 Kesam gjør vafflene kjempe gode, får alltid masse komplimenter og jeg bruker bare toro mix med vann og kesam, UTROLIG enkelt, og jeg synes de smaker bedre enn de jeg lager fra bunnen! ← Hvor mye kesam bruker du da? Magerkesam?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå