G.A. Skrevet 10. juli 2006 #1 Skrevet 10. juli 2006 Gifter oss i helgen, og har alt fått en del gaver. Store og små. Får nok de fleste før bryllupet, siden det er få gjester i bryllupet. Så nå lurer jeg på om vi må ta med oss alle gavene vi har fått de siste ukene, til bryllupslokalene, og stille dem ut på gavebordet. Er det det som er vanlig? Da tror jeg vi må sette av en time til gavebord-forberedelser før gjestene kommer til middag, noe vi IKKE har tenkt på og sansynligvis ikke har tid til..
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #2 Skrevet 10. juli 2006 Vi tok med ss alle gavene og hadde på gavebordet - tror d er vanlig ja. Hva med å spør noen venninner eller kollegaer eller familie om å gjøre dette for dere? Spør om noen kan ta seg tid til å gjøre dette mens dere er hos fotografen e.l. Er veldig vanlig å ha noen til å åpne gaver og sette de fram, gjerne mens brudeparet er hos fotografen eller like før middagen. Vi hadde to kollegaer av meg som gjorde dette. Tips: skriv ned og merkk hva og fra hvem! Er veldig greit med klister med nr. og en basarbok
Susan Sto Helit Skrevet 10. juli 2006 #3 Skrevet 10. juli 2006 Kan dere ikke bare lage en liste over hva dere har fått, og av hvem, og legge denne på gavebordet, så slipper dere å frakte gavene. (Kanskje ta noen bilder av spesielle ting også, hvis dere føler dette er noe gjestene bør se.) De fleste er vel interresert i å se hva dere har fått. (Og noen er interessert i å se hvem som har gitt dere gave.) En liste ville dekket disse behovene.
yvoesp Skrevet 10. juli 2006 #4 Skrevet 10. juli 2006 Vi fikk mange gaver på forhånd og la disse ut på gavebordet den kvelden vi var å gjorde klart alt i lokalet. På selve bryllupsdagen hadde vi ordnet det slik at to venner av oss pakket ut og plasserte ( + skrev lister) mens vi var hos fotografen. Pengegaver/ gavekort ble plassert i innerlommen til svigerfar slik at ikke disse gavene skulle "forsvinne" i løpet av kvelden om de lå på gavebordet.
G.A. Skrevet 11. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 11. juli 2006 Hva med pengegavene? La dere kortet på gavebordet med pengene inni? Så gjestene kunne åpne og se selv? Tenkte jeg kanskje kunne lage en liten liste over pengegavene, skrive ned hvem vi har fått fra, og beløp..
Gjest Piper Skrevet 11. juli 2006 #6 Skrevet 11. juli 2006 Vi la gavene på gavebordet dagen før, og la kortene med pengegavene på bordet, men tok ut pengene og skrev beløpet bak på kortet.
beibe Skrevet 11. juli 2006 #7 Skrevet 11. juli 2006 Dei gavene me fekk før bryllupet tok me med oss til der vi feiret bryllupet... mamma og svigermor ordnet med det Har ei venninna som ikke tok gavene med seg,så det er vel alt etter som..
Gjest gjest1 Skrevet 12. juli 2006 #8 Skrevet 12. juli 2006 Vi tok også med gaver vi hadde fått på forhånd. Få noen til å hjelpe dere med dette om du ikke rekker det selv. :-)
Pasha Skrevet 12. juli 2006 #9 Skrevet 12. juli 2006 Det spørs på når vi når gavene og hvem vi får dem av trur jeg. Mamma skal jo ordne gave fra farmor og jeg regner med at jeg tar med denne, slik at hun får sett den også. men skulle vi f.eks gå gave fra jobben trur ikke jeg at jeg tar dem med til der festen skal være. Å ta bider av de gavene man ikke tar med kan jo kanskje være en ide ja. (trur egentllig ikke vi får så mange gaver heller.. så noe stort problem blir det jo ikke)
Augustbrud02 Skrevet 12. juli 2006 #10 Skrevet 12. juli 2006 Jeg synes alle gaver bør være på plass i lokalet. Gavebordet er jo også noe det er hyggelig å ta bilde av og ha som minne i ettertid, og da er det kjekt om alle gavene er med på bildene. Dessuten er det litt moro som gjest å se akkurat hva brudeparet har fått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå