Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2006 #21 Skrevet 11. juli 2006 tusen takk for tipset bjørnsdatter. var inne å leste på sekulært felleskap å må ærlig innrømme at det er vel noe av det mest fornuftige jeg har hørt om på lenge. absolutt noe å reflektere over. sitter å diskuterer litt med min man her. for øvrig så tilhører han statskirka. vet nå ikke om jeg melder meg in n i sekulært felleskap ettersom jeg ikke føler et presserende behov for tilhørighet hverken den ene eller den andre plassen. men absolutt intresant tusen takk :-D ← Det er det som er fint med Sekulært fellesskap at en må ikke være medlem for at de skal vie en, og ikke koster vielsen så mye når en ikke er medlem heller.
marsy Skrevet 11. juli 2006 #22 Skrevet 11. juli 2006 Vi gifter oss også i utlandet (England nærmere bestemt)... man kan jo gifte seg omtrent over alt i hele verden, enten en strand i karibien, et slott i danmark, vingård i italia osv
tattoopia Skrevet 12. juli 2006 Forfatter #23 Skrevet 12. juli 2006 ja eler på hytta for den saks skyld som i vårt tilfelle hehe såfremt vi ordner det med vielsen da hehe. dette er temmelig viktig for meg ettersom min far døde da jeg var 11 år gammel å kan da med andre ord ikke delta i mitt bryllup i fysisk tilstand i alle fall. men jeg føler at hvis vi gifter oss på hytta (som han har bygd med egne hender) så er han der på en måte alikevel. jeg vet at mamma og pappa giftet seg på loftet hos bestemor i sin tid. så er det mulig der såmå det vel være mulig å gifte seg på hytta. synes det er kjempefint ta flere her skal ha det litt utradisjonelt
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #24 Skrevet 12. juli 2006 Hei, Vi har fått låne en dommerfullmektig fra domstolen med oss til rådhuset i byen vi er fra. Der har vi fått låne en flott sal. Der skal vi ha sermoni, med egen innleid musikk (strykere), taler og sanger. Og selve ekteskapsinngåelsen. Dette føler vi danner en flott ramme for vår ekteskapsinngåelse- Vi er ikke kristne- eller troende - følgelig var ikke kirken noe for oss.
Pastor Knut Skrevet 12. juli 2006 #25 Skrevet 12. juli 2006 (endret) noen her som skal gifte seg litt utradisjonelt? grunnen til at jeg spør er mest av nysgjerrighet. vi har lekt med tanken på å gifte oss på hytta. ganske enkelt fordi at det er en plass som det ligger mye følelse rundt å fordi vi er fra to forskjellige plasser i landet så vil vi ikke at det skal være på hverken den ene eller den andre plassen. pga tilknyttning og div. i tillegg så anser jeg meg for hedning å være så jeg har ikke noen interesse av å gifte meg i kirka å byfogden er ikke aktuelt (så er det sagt) ← Ikke noe problem. Jeg kan vie dere. Mvh. Knut. Pastor Endret 12. juli 2006 av Pastor Knut
Pastor Knut Skrevet 13. juli 2006 #26 Skrevet 13. juli 2006 Det er da vel ikke det samme å være hedning som å være nynazist!!! ← Så sant, så sant. Dessuten ble de første kristne omtalt som hedninger. Såkalte hedningekristne. Og det er alle ikke-jødiske kristne fortsatt - paven, Luther og hele gjengen :-) Mvh. Knut, som ikke liker ordet "hedning". Pastor.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #27 Skrevet 13. juli 2006 Vi ble viet at HumanEtiskForbund. Det var veldig koselig - og alle som overvar seremonien ble positivt overrasket. Det har vært snakket om mange ganger siden - og noen sa til og med at dersom de skulle gifte seg ble det på den måten vi gjorde det. Og det er jo hyggelig å høre! De stilte opp der vi ba de, og vi ble viet ute i idylliske omgivelser - og med festlokale 10 meter fra.. Praktisk også..
tattoopia Skrevet 13. juli 2006 Forfatter #28 Skrevet 13. juli 2006 mange gode forslag her. vi har diskutert dette mye her hjemme å om det blir en prest som vier oss eller ikke spiller ikke noen rolle for me sånn sett. min forlovede er kristen på sett å vis. så hvordan vi blir viet spiller ikke så stor rolle egentlig så fremt det ikke blir i en kirke.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 13. juli 2006 #29 Skrevet 13. juli 2006 Nå vet jeg ikke hva du mener med hedning, men åsatrufellesskapet Bifrost har vielsestillatelse hvis det skulle være interessant.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå