Gå til innhold

utradisjonelt bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen her som skal gifte seg litt utradisjonelt?

grunnen til at jeg spør er mest av nysgjerrighet. vi har lekt med tanken på å gifte oss på hytta. ganske enkelt fordi at det er en plass som det ligger mye følelse rundt å fordi vi er fra to forskjellige plasser i landet så vil vi ikke at det skal være på hverken den ene eller den andre plassen. pga tilknyttning og div.

i tillegg så anser jeg meg for hedning å være :sjarmor: så jeg har ikke noen interesse av å gifte meg i kirka

å byfogden er ikke aktuelt (så er det sagt)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hedning? Javel. Hvem skal vie dere på hytta da?

Skrevet

det finnes da andre som vier enn en prest. som feks. en dommer. samme somvier på byfogden er ikke helt sikker på hva de heter. men uansett. hvertfal er det slik her i byen at presten uansett nekter å vie folk andre plasse enn i kirka. vet at folk har hatt problemer med dette. å da er det bare en utvei

Gjest Gjest
Skrevet

Tror det skal litt til for at den dommer gidder å dra på hytta di for å vie deg.

Men siden du er hedning, så stiller sikkert Tore Tvedt opp.

Gjest gjest1
Skrevet

Yess! Vi skal...

1. Gifte oss hos byfogden- bare jeg og han

2. så stikker vi av til utlandet og blir der en stund..får vel sende sms`er og fortelle folk om hva vi har gjort...

3. så skal vi ha grillfest/party på "hytta"(som er temmelig stor, så det blir plass til en god del)

Jeg synes din ide er veldig bra- fordi den ligner på min! :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Tror det skal litt til for at den dommer gidder å dra på hytta di for å vie deg.

Fælt så skeptiske vi var idag da...

Vi skal også bli viet av en dommer, og man kan leie dem inn dit man vil ha dem som oftest...

Skrevet

Det er da vel ikke det samme å være hedning som å være nynazist!!!

Skrevet

hva i all verden jeg og tore tvedt har til felles er absolutt ingenting.

bare fordi jeg ikke ønsker å ha et kirkelig bryllup er det vel ikke sagt at jeg er hverken nazist eller terrorist for den saks skyld. jeg tror bare ganske enkelt ikke på gud å ønsker dermed ikke et kristent bryllup. å hvorfor i all verden en dommer ikke skulle ønske å komme opp på en fjellnabb eller elvekant eller hva det nå måtte være kan ikke jeg helt forstå. men det er helt klart at enkelte har problemer med å skille sak og person

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Jeg tror nok også du kan få problemer med å skaffe en dommer.

Kjenner selv en godt, og dommerne der han jobber får ofte forespørsler om å møte opp diverse steder for å vie. De sier stort sett alltid nei.

Dette gjøres ofte i dommernes arbeidstid, som betyr en hverdag. Og en dommer kan ikke forsvare at en vielse tar vesentlig mer tid fordi han måtte stille opp på et bestemt sted. Slik er det ihvertfall der min venn jobber.

Men hvis du betaler godt, eller kjenner en dommer personlig, er det jo godt mulig han stiller opp likevel. Det skader uansett ikke å prøve!

Likte godt ideen din! Det viktigste med et bryllup er at det skal føles som "ditt" og at det er personlig og noe dere begge er komfortable med.

Skrevet

vet jo at enkelte dommer e her har stillt opp rundt omkring å viet folk ute i naturen så vi får nå se når den tid kommer hva som skjer. det meste er nå enda bare på planleggings stadiet

Gjest Gjest
Skrevet

Sekulært fellesskap skal vie oss og de gjør det gratis og hvor vi vil.

Gjest gjesta
Skrevet

Human-Etisk Forbund gifter også folk hvor de vil.

Skrevet
Sekulært fellesskap skal vie oss og de gjør det gratis og hvor vi vil.

hva er sekulært felleskap?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

http://www.livssyn.no/

http://human.no/

Disse to stiller opp når og hvor dere ønsker. HEF krever at en av dere er medlem.

Vi giftet oss ved et kulturminne i nærområdet på julaften, HEF stilte opp på en mnd varsel og vigsleren var kjempehyggelig. Han skrev en veldig personlig tale til oss, og tok seg god tid til å snakke med oss på forhånd. Fikk bare positive tilbakemeldinger etterpå, til og med fra skeptiske svigermormor ;)

Gjest gjesta
Skrevet

Vi gifter oss litt utradisjonelt om en uke til i las vegas:) Gleder meg som en unge :) Dette er jo en mulighet for dere også?:)

Skrevet

tusen takk for tipset bjørnsdatter. var inne å leste på sekulært felleskap å må ærlig innrømme at det er vel noe av det mest fornuftige jeg har hørt om på lenge. absolutt noe å reflektere over. sitter å diskuterer litt med min man her. for øvrig så tilhører han statskirka. vet nå ikke om jeg melder meg in n i sekulært felleskap ettersom jeg ikke føler et presserende behov for tilhørighet hverken den ene eller den andre plassen. men absolutt intresant

tusen takk :-D

Skrevet

las vegas hadde absolutt vært både morsomt og gøy, å midt i blinken for min tilkommende, men om det blir det vet jeg nå ikke, vi vil gjerne ha litt familie tilstede. selvfølgelig er det fullt mulig at folk kommer dit. men det kan jo bli sabla dyrt

gratulerer så masse. du må fortelle hvordan det går

å lykketil linnea:klem:

Skrevet (endret)

Vi skal og til utlandet men ikke akkurat Vegas...

Jeg har jobbet ett år i Florida og falt pladask for stedet (det er 10 år siden). Siden min mann ikke ønsker noe trasisjonelt kirkebryllup og jeg ikke ønsker noen vielse på rådhuset er dette VÅR perfekte løsning. Et kompromiss hvor vi begge får litt av det vi ønsker.

Vi regner med at vi blir mellom 14 og 20 totalt!! Og det er vi kjempe glade for...vi ventet oss ingen gjester men så var det jo mange som ville bli med.

HER skal vi være....

Endret av *Emma*
Gjest Fantus
Skrevet

Noen venner av meg gifter seg snart. De skal innom byfogden en fredag å bli viet. De har bedt om at det hele skal gjøres helt usermonielt, at de bare skal få unna det formelle med papirer og sånn. De har bedt familien om å ikke bli med til byfogden. Dagen etter skal de ha en stor sermoni ute i skogen. Sermonien har de skrevet selv, og en venn av dem skal være sermonimester.

Sånn får de en vielse på akkurat det stedet de ønsker og på akkurat den måten de vil.

Skrevet

litt artig å se at det ikke r bare vi som tenker litt utradisjonelt. synes alle er så forb... opphengt i den kirka. ikke noe galt i det men det er ikke noe for alle. å hvertfall ikke for oss.

emma det så kjempefint ut der dere skal gifte dere. ønsker dere alle lykketil

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...