Gjest Gjest_Pusen_* Skrevet 10. juli 2006 #1 Skrevet 10. juli 2006 Når jeg ser på alle disse programmene på tv om disse tykke menneskene. Og så veien noen av de det samme som meg. Men jeg ser ikke i NÆRHETEN it som de gjør. Jeg er 160 høy. Og veier 72 kilo. Har tunge lår, og jeg er 89 rundt magen( målt sånn ca i høyde med navlen) Er jeg overvektig??? (Jeg ser superslank ut i forhold til de på tv:en.)
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #2 Skrevet 10. juli 2006 BMIn din tyder på lett overvekt, såvidt. Men man skal ta det med en klype salt. Magen din burde du prøve å trene opp, slik at du blir utstyrt med mere muskler.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #3 Skrevet 10. juli 2006 Din BMI er på 28; Undervekt BMI -19 Normalvekt BMI 19-26 Overvekt BMI 26-30 Farlig overvekt BMI 30+ Hentet herfra http://www.althelse.com/bmi.asp 2 personer med samme BMI kan ha helt forskjellig kroppsform. Det farligste er når fettet er samlet rundt magen, se her: http://www.lommelegen.no/art/art420.asp
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #4 Skrevet 10. juli 2006 Eg har det samme inntrykket som deg, eg er ikkje like feit som dei på tv! Eg vege 80 kg, er 170cm høg. Men for all del, eg er overvektig. Forklaringa er ganske enkel; Dei ser "feite" ut fordi dei har stormslanka seg ca 20 kg på 8 veker. Huda deira heng og sleng, og dei har mista mykje muskelmasse. Musklar veg meir enn fett, ergo du kan vega like mykje som dei, men vera slankare fordi du har meir musklar.
Belit Skrevet 10. juli 2006 #5 Skrevet 10. juli 2006 Hvis du aldri har opplevd deg selv som overvektig og ikke har noen vektrelaterte plager - hvorfor i all verden har du hengt deg opp i dette pga et tåpelig reality-show?? BMI er et objektivt mål, men fysisk form og selvfølelse kommer ikke inn i dette.
Gjest Gjest_Pusen_* Skrevet 12. juli 2006 #6 Skrevet 12. juli 2006 Hvis du aldri har opplevd deg selv som overvektig og ikke har noen vektrelaterte plager - hvorfor i all verden har du hengt deg opp i dette pga et tåpelig reality-show?? BMI er et objektivt mål, men fysisk form og selvfølelse kommer ikke inn i dette. ← Jeg begynte å bli hengt opp i det da jeg fikk en kommentar fra en i familien. Da vedkommende sa at: "Du har lagt på deg endel." Det er helt fryktelig å få en slik kommentar. Jag tenkte ikke på at jeg var litt kraftig før etter at jeg ble fortalt dette. Og det såret meg. Så derfor er jeg hengt opp i dette. Men jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor jeg veier som jeg gjør. Rundt livet er jeg 75 cm. Er det ikke 80 som er normalt, eller under det man skla være??? Noen som vet????
Gjest Gjest_Pusen_* Skrevet 12. juli 2006 #7 Skrevet 12. juli 2006 Når jeg ser på alle disse programmene på tv om disse tykke menneskene. Og så veien noen av de det samme som meg. Men jeg ser ikke i NÆRHETEN it som de gjør. Jeg er 160 høy. Og veier 72 kilo. Har tunge lår, og jeg er 89 rundt magen( målt sånn ca i høyde med navlen) Er jeg overvektig??? (Jeg ser superslank ut i forhold til de på tv:en.) ← Jeg har målt feil rundt livet. er 75 cm rundt magen.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #8 Skrevet 12. juli 2006 Jeg har målt feil rundt livet. er 75 cm rundt magen. ← Det er et mye sunnere midjemål hvertfall! Det er magefettet som er verst, og iforhold til resten av deg(160/72)så høres det ut som en fin form
marsy Skrevet 12. juli 2006 #9 Skrevet 12. juli 2006 Måler du kroppsfettprosenten vil du få et mer realistisk bilde om det er fett vi snakker om eller muskler.
Gjest Gjest_Pusen_* Skrevet 12. juli 2006 #10 Skrevet 12. juli 2006 Det er et mye sunnere midjemål hvertfall! Det er magefettet som er verst, og iforhold til resten av deg(160/72)så høres det ut som en fin form ← å, tusen takk. Det var godt å høre!!!
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2006 #11 Skrevet 12. juli 2006 Jeg har målt feil rundt livet. er 75 cm rundt magen. ← Jeg er 73 cm rundt midjen, grovt regna med en tommestokk Og er 62 kg å 168 cm.. trent!
Gjest Gjest_Pusen_* Skrevet 12. juli 2006 #12 Skrevet 12. juli 2006 Måler du kroppsfettprosenten vil du få et mer realistisk bilde om det er fett vi snakker om eller muskler. ← Hvordan kan jeg få målt kropps fettet da????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå