Gå til innhold

Dagboka mi

sønnavind

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært på sopptur. Fant noen fantastiske piggsopper. Traktkantarellen begynner også for alvor å titte fram. Håper jeg klarer å få til en ny tur på onsdag. Det er så spennende å tusle rundt og se hva man finner. Men jeg er glad jeg var så tidlig ute som jeg var. Møtte sikkert 30 stykker som var på sopptur da jeg var på vei ned igjen. Men nå skal jeg finne oppskrift på pasta med steinsoppsaus til lunsjen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helg igjen! Skal i to bursdager i morgen, men ellers har jeg ingen planer for helga. Tror kanskje det blir en sopptur igjen. Nå er det nok virkelig traktkantarell sesong. Fant noe sist helg, men fant enda mer som var på vei til å bli.

Ellers har det bikka over til vintertid på jobb i dag. Det er hardt... I tillegg var jeg sløv i dag tidlig, så det har blitt en lang ettermiddag. Men nå er den endelig over, så da stikker jeg hjemover. Skal være hjemme alene i kveld og natt, så da blir det nok en episode eller to med Kalde føtter :).

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til deg også, Shatika!

Jeg rydder klær. Hjelpe meg, så mye rart man sparer på... Har fylt to bæreposer som skal kastes og to som skal leveres. Kunne nok kvittet meg med mye mer også, men jeg får ta litt av gangen. Nå gjenstår bare å få samboeren til å ta en vurdering av sine klær... Det tror jeg kan bli verre :).

Snart skal jeg på trening. Har lasta ned noe podcast som jeg kan høre på mens jeg tar runden. Synes ikke det er SÅ gøy med styrketrening, men akkurat nå virker det som det eneste jeg kan trene uten å blir helt ødelagt etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der minte du meg på at jeg må komme i gang med styrketreningen igjen...Lite motivert for det for tiden,men merker at musklene mine forsvinner henn. Ikke morsomt. Jeg var så flink før...

Trener du masse?

Hatt en fin helg? Håper du har hatt det. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Malina. Håper du også har en fin helg.

Det var veldig bra å trene i går. Jeg trente mye mer før, men nå må jeg prøve å ta det litt roligere i og med at jeg har beinhinnebetennelse. Men styrketrening på overkroppen går jo bra. Det er som du sier ikke noe moro å merke at man blir svakere og i dårligere form. Så jeg håper beinhinnene ordner seg mens vi er på ferie. Og når vi kommer hjem begynner det snart å nærme seg skiføre, og jeg kan ikke skjønne annet enn at langrenn må være bra :).

Nå er det sopptur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Malina og Skya :)

Hadde en fin sopptur på søndag. Var ikke så mye annet enn traktkantarell som det frista å plukke, men den kommer til gjengjeld for fullt nå.

Denne uka er jeg på kurs. Skal det fortsette som i dag kommer jeg til å være utslitt på lørdag kveld. Utrolig mye informasjon på kort tid. I dag var det stort sett repetisjon av ting jeg kan fra før, så da kan jeg bare grue meg til han setter igang med det jeg ikke kan... Fikk utdelt fire eller fem tykke bøker i dag som er pensum. Orka ikke å bære de med meg hjem, men får se om jeg tar med en i morgen. Heldige mannen som har alt det der inne i hodet sitt. Men så er det jo jobben hans også da ;)

Nå er snart får-i-kålen ferdig. Og når jeg har spist skal jeg legge meg på sofaen, pleie beinhinnene mine og se på Anna Pihl. Hvis jeg ikke sovner da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ferdig med en utrolig intens uke med kurs. Merker at motivasjonen for i morgen ikke er helt tilstede, men det blir sikkert gøy. Har vært et veldig bra kurs, både innholdsmessig og for å bli kjent med andre i miljøet. Det er en liten verden, så jeg kommer sikkert til å møte på flere av de jeg har vært sammen med denne uka seinere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: tilbake til deg, Malina.

Jeg var i Oslo på kurs, så jeg kunne heldigvis bo hjemme. Det var lange dager og utrolig intenst, så det var veldig deilig å gjøre vanlige ting på kveldene. Lærte masse, så nå er det bare om å gjøre å få brukt det. Men foreløpig er det ganske mye annet å ta igjen på jobb, så det får drøye til neste uke. Og nå er det under tre uker til vi reiser på ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så glad for at jeg har vært på trening nå. Tok på meg en vikartime på fredag som jeg ikke trodde jeg skulle orke å ha, men det gikk fint. Og nå føler jeg meg mye bedre. Forkjølelsen begynner absolutt å slippe taket, så da er jeg klar for resten av uka. Hvis den går like fort som forrige uke er det bare å holde seg fast :).

Måtte avlevere strikketøyene mine hjemme i helga. Holder på med gensere til min liksomnevøer (tvillinger på snart to år), men det må litt hjelp til skal de bli ferdige til jul. Tør ikke å ta sjansen på at jeg får strikket masse etter at vi kommer hjem fra ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Malina!

Fått fire nye cder i posten i dag. Det er gøy:) To Madrugada, Stina Nordenstam og den siste til Hawksley Workman. Hører på den nå. Tror det blir bra når jeg får hørt den noen ganger. Den er litt annerledes enn den forrige, i hvert fall starten.

Ostesmørbrød i ovnen og snart klar til trening. Joda, fin uke så langt :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på shopping i går, for å handle ting til ferien. Kjøpte fritidssko, nattkjole, sokker, undertøy, bukse og et par topper. Tror stort sett jeg har det jeg trenger nå, må bare få hentet malariatablettene på apoteket. Har aldri vært så lenge på ferie før, så jeg er egentlig litt usikker på hvor mye jeg skal ta med meg av ulike ting. Men tror jeg får satse på å ta med lite og heller kjøpe litt etterhvert, evt vaske. Hm, kjenner jeg meg selv rett kommer jeg nok til å ende opp med å ta med ganske mye mer enn jeg tenker akkurat nå. Skal i hvert fall legge fram alt jeg har tenkt å ta med før jeg begynner å putte det i sekken denne gangen. Og gjøre ferdig all pakking på en gang. Har en tendens til å begynne å pakke den ene dagen, og fullføre dagen etter. Og da ender jeg som regel opp med å ta med sånn omtrent dobbelt så mye som det jeg egentlig trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og sånn som jeg angrer på at jeg var lat i dag tidlig... Kan så klart gå hjem, men da blir det masse minustid i dag, og det har jeg ikke råd til akkurat nå. Har vært så stille og rart her i hele dag, lurer på hva folk holder på med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle våge meg på aerobic i dag. Det gikk ganske fint med beinhinnene i går på trening, og det trenger da ikke være veldig mye hopping i en aerobictime? Det høres ut som en veldig fin start på helga.

1 UKE TIL VI REISER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på aerobic på fredag, men det var ikke spesielt smart. Ikke så lett å la være og hoppe, dessverre... Trente ikke i helga, bortsett fra en halvtime rygg og mage på stuegulvet i går. Er faktisk støl i triceps av det, litt usikker på hvordan det har gått for seg, men har mine mistanker. Var noen øvelser der man skulle føre armene sammen bak ryggen, og det er ikke min sterkeste side. Blir svømming i dag. Synes det er veldig tiltak å dra i svømmehallen, men skal jeg få trent MÅ jeg gjøre det.

Har funnet fram alt jeg tror jeg skal ha med på ferien. Det får plass i sekken, tror jeg, så da er alt vel. Det jeg shopper kan samboeren min få bære med seg hjem :D. Synes det er vanskelig å pakke til sånn tur, men vi starter jo turen i Cape Town, og der er det sikkert gode muligheter for å få kjøpt det jeg glemmer igjen hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten ferdig med å pakke, mangler bare toalettmappe og litt håndbaggasje. Rart å tenke på at om tre netter og en laaang flytur er jeg i Cape Town :hoppe:

Det skal bli godt å komme til varmere strøk, kjennes ut som jeg trenger det. Fikk mensen for et par dager siden, og føler meg skikkelig grå og bleik. Og det skal ikke minst bli veldig ok å se noe annet enn jobben hver dag!

Ellers gjør jeg da virkelig ingenting om dagen. I kveld skal jeg på et kurs, ikke så veldig inspirert, men det er et viktig tema, så jeg får vel ta det med. Må vel faktisk snart dra hvis jeg skal rekke det. Også nå da, når sofaen roper slik på meg... Jaja, kommer jeg meg først avgårde er det sikkert gøy.

Endret av sønnavind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...