Gå til innhold

Dagboka mi

sønnavind

Anbefalte innlegg

I går var første treningstimen for semesteret. Jeg hadde det skikkelig moro, og håper de som var på timen hadde det bra også. Fikk i og for seg positive tilbakemeldinger, men har litt vanskelig for å stole helt på sånne ting. De ordentlige tilbakemeldingene får jeg vel etterhvert når jeg ser om folk kommer tilbake eller ikke. Time nummer to er i morgen, den gruer jeg meg ganske mye til, men det går sikkert greit det også. Bare jeg ikke kommer helt ut av det... I dag tror jeg kanskje jeg skal dra og svømme. Har lyst til å lære meg å crawle. Tror egentlig jeg må gå et kurs for å lære det, men det må bli etter nyttår. Så fram til da får jeg plaske meg av gårde en gang i blant og håpe at øvelse gjør mester, selv uten læremester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går kveld da jeg gikk av t-banen var det høstdrag i lufta. Selv om sommeren har vært topp og det er deilig å ikke fryse, må jeg si at jeg gleder meg litt til høsten også. Det blir så flotte farger, og lufta blir så klar. Har veldig lyst på en fjelltur i september. Så reiser vi til Sør-Afrika, Zansibar osv i oktober. Skal være borte i over en måned, og når vi kommer tilbake da, går det an å håpe at det ikke er så lenge før snøen kommer :). For selv om jeg liker høsten, gjelder det i all hovedsak september-høsten. Oktober og særlig november er de tyngste månedene i året, synes jeg. Da er det ofte mørkt og kaldt og vått.

Men jeg bada i havet i går også, og det var absolutt levelig. Så sommeren er nok ikke helt over enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, timen i går gikk bra! Var ikke så fryktelig nervøs, men det er en lang og hard time, og jeg visste ikke helt om formen var bra nok til å holde hele timen. Men det gikk definitivt bra. En av damene som var med kom bort til meg etterpå og sa "dette var deilig, det". Da føles det som en vellykket trening. Og så godt som det er å finne sofaen etterpå!

I dag må jeg en tur til byen og skaffe siste del av bryllupsgaven til i morgen. Dessuten er vi invitert til brudens foreldre på grilling i kveld, så vi må bevege oss nordover ikke altfor seint i ettermiddag. Det betyr nok at jeg må gå litt tidlig fra jobb i dag. Og det gjør ingenting :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var jeg innom bare for å se hvem du var (siden jeg ble forvekslet med deg i Scorpinas dagbok) og så skal du plutselig til SørAfrika?

Fortell mer!

Var der på bryllupsreise i 2001 og skal så definitivt tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I midten av oktober reiser vi til Cape Town. Skal kjøre Garden route til Port Elizabeth, før vi skal til Victoriafallene og Botswana på safari. Etter et par dager i Johannesburg skal vi til Zansibar, før vi reiser hjem fra Nairobi. Skal være borte til midten av november. Blir veldig spennende, og jeg er veldig interessert i alle råd og tips jeg kan få. Er i hvert fall vaksinert og har resept på malariatabletter klar, så den delen bør være i boks.

Hvor var du, Klips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var noen dager i Cape Town og kjørte Garden Route til Port Elisabeth.

Kan komme tilbake og skrive myemyemye! om den turen, men akkurat nå bør jeg nok legge meg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var noen dager i Cape Town og kjørte Garden Route til Port Elisabeth.

Kan komme tilbake og skrive myemyemye! om den turen, men akkurat nå bør jeg nok legge meg  :sjenert:

Så gøy. Skriv gjerne mer hvis du har tid og lyst :) Og særlig hvis det er noe vi absolutt ikke må gå glipp av.

Nå er virkelig "alle" tilbake på jobb i Oslo. Det var kjempemye trafikk både da jeg sykla til og fra jobb i dag. Og det gjør det ikke akkurat enklere at de holder på med så mye byggearbeider langs sykkelruta mi. Må prøve å komme meg opp litt før i morgen slik at jeg kommer av gårde før verste rushet. Og så er jeg kjempelykkelig over at jeg kan frese ned Grenseveien, forbi alle bilene som står og stamper i kø. Gruer meg til snøen og vinteren når jeg må kjøre buss igjen.

Ellers var det et flott bryllup i helga. Rart å tenke på at de er gift nå. Egentlig er det jo ingen forskjell, men der har babyplaner vært lagt på hylla til ringen var på, så det blir spennende å se hva som skjer nå framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy. Skriv gjerne mer hvis du har tid og lyst :) Og særlig hvis det er noe vi absolutt ikke må gå glipp av.

bade med pingvinene på Boulders beach? kjøre helikopter over cape-halvøya? har dere bestilt hotell osv, forøvrig, vi bodde noen herlige steder...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bade med pingvinene på Boulders beach? kjøre helikopter over cape-halvøya? har dere bestilt hotell osv, forøvrig, vi bodde noen herlige steder...

Det hørtes ganske så bra ut, ja. Vi har ingen hotellreservasjoner enda. Må snart begynne å se på det, men det er vanskelig. Tar gjerne imot noen tips.

Endelig helg. Dette har vært en slitsom uke med mye jobbing og mye trening. I dag er det egentlig huset sin tur, men jeg er så umotivert at foreløpig har det blitt med en klesvask. Men ettersom alle var slemme mot meg i Civilization kan det jo være at jeg klarer å sette igang for alvor snart. Har dessuten ingen konkrete planer for helga, så det må jo være mulig å få gjort unna litt husarbeid etterhvert.

Hm, det ble jo fint vær også. Det skulle man ikke tro slik det så ut da jeg dro hjem fra jobb. Håper det holder seg til i morgen, da skal jeg på sopptur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hauger av tips :sjarmor:

Vi booket hele turen gjennom et firma som het... worldwideadventures? eller kanskje noe helt annet. det var jo bryllupsreisen, så vi ville ikke ta så mye på sparket akkurat den turen.

anbefaler sterkt å bo på "lodge"-ne, de er utrolig sjarmerende, man kommer i prat med både eiere og andre gjester, og får vannvittig service. vi har aldri før eller siden bodd på så fine steder som vi gjorde der. og alltid en avkjølt (og gratis) flaske hvitvin på rommet

her er det jeg husker i farten:

i cape town fikk vi vårt eget "town-house" i "De waterkant lodge"

samme eier holdt på å bygge lodge i fjellområdet (fantastisk nydelig område med røde fjell og irrgrønne sletter)

senere på turen, i Prince Albert, bodde vi på "De Bergkant lodge" hvor de skulle lage "edens hage", en labyrint av ugjennomtrengelige hekker, der hvert rom skulle ha sitt eget utendørsbadekar, hvor man kunne bade naken under stjernene

http://www.dewaterkant.co.za/

i Plettenberg bay bodde vi på lodge on the bay, i zen suiten, også et kjempefint sted, så stilig innredet, med spa og rett ved stranden

vi overnattet også i Montague, i og for seg sjarmerende, men kirkeklokken slo hvert kvarter tror jeg, natten gjennom :sprettoy:

I Prince Albert hadde de forøvrig et interessant restaurantsystem, det gikk nemlig på rundgang mellom de fastboende å åpne hjemmene sine og lage mat til turistene. Så fikk vi beskjed på hotellet om hvor det var restaurant den kvelden :ler:

Spis struts! innmari godt.

jeg ville nok personlig vært litt betenkt mot å reise til Johannesburg, iom. at selv sørafrikanerne selv var det.

...åja, reisetips selv, midt i ødemarken finner du jo "ronnies sex shop", en bar som forøvrig har vært på reiseprogrammet til Silje&Sigurd i sin tid.

alt dette har jeg forøvrig skrevet om inne på reiseliv tidligere (ta et søk, så finner du mer enn én sør-afrika-tråd). blir visst aldri lei av å skrive om den ferien :ler:

7 år igjen, så drar vi dit med barna.

... og du, det er så rent der! selv toalettene på kafeene er nyskrubbet og har papir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig bra ut, Klips. Tusen takk for tips, må begynne å notere meg adresser og navn etterhvert. Jeg må si at jeg virkelig begynner å glede meg til turen. Hadde besøk i går av en venninne som har vært i Afrika i sommer. Så på bilder, og gleder meg ikke akkurat mindre av det. Bare sju uker til vi reiser!

Æsj, det verste jeg vet er å gjøre feil på jobb. Det første jeg oppdaga i går var at jeg hadde gjort en ganske stor feil rett før helga. Kommer ikke til å klare og konsentrere meg om andre arbeidsoppgaver før jeg har fått rydda opp i det. Og så er det selvsagt noe jeg ikke kan rydde opp i på egen hånd, men trenger hjelp av prosjektlederen som er i et annet møte i hele dag... Det eneste jeg kan gjøre er egentlig å tenke at det er litt positivt at jeg har gjort en feil også, det betyr jo at jeg faktisk gjør noe (det var det han jeg jobba sammen med før sa da jeg sørga for å få bytta rotpassordet på hovedserveren til noe ingen av oss visste hva var:)). Og det kommer jo til å ordne seg, det er bare så veldig ergelig!

I går var jeg ute og jogga igjen for første gang på lenge. Beinhinnene er virkelig ikke gode. Tror jeg må komme meg til fysioterapeut, bare jeg har spart opp litt penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var den teite tingen på jobb ryddet opp i. Så nå får jeg slappe av og gjøre minst mulig slik at jeg ikke gjør flere ting som jeg må fikse i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke lyst til at det som stod her skal stå i dagboka mi lenger :)

Endret av sønnavind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg kjempesliten! Jammen godt at det er fredag. Bare fem timer til det er helg! I morgen skal jeg på sopptur med moren min. Hun hadde funnet noen veldig spennende sopp tidligere i uka som jeg skal ta med på soppkontroll på søndag. Ellers håper jeg at vi finner risker. Det er kjempegodt og jeg fant ingen forrige helg. Har et spesielt sted hvor det pleier å være masser av dem, bare de ikke har blitt markspiste hele gjengen.

7 UKER TIL VI REISER PÅ FERIE :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, nå er p-staven borte. Fikk blødninger igjen i dag tidlig, etter nok ei helg med muskelsmerter og litt vond hals. P-staven satt ganske dypt, så det var nok litt vanskelig å få den ut. Men nå er den borte, og jeg føler meg allerede bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jippi for fredag! Dette har vært en slitsom uke, men nå er det bare fem timer igjen til det er helg. Fint vær er det også, så det blir nok kanskje en sopptur i dag. I hvert fall hvis jeg klarer å lure noen til å bli med :).

I går var det masse folk på timen min. Var litt bekymra i forrige uke, for da var det veldig dårlig oppmøte, men nå får vi håpe trenden fra i går holder seg. Men jeg må fikse litt på programmet mitt, for særlig siste delen fungerer ikke særlig bra. Kanskje det blir en oppgave for helga.

SEKS UKER TIL VI REISER PÅ FERIE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke: Nå er det en stund siden jeg har skrevet noe hos deg-selv om jeg pleier og lese her titt og ofte ;) Ferieplanene høres spennende ut. Og seks uker går kjempe fort! :hoppe:

Ønsker deg en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til dere begge, Malina og Skya! Hyggelig med besøk :).

Jeg håper virkelig at jeg kommer meg ut på sopptur i løpet av helga. Har invitert noen venner på tapas i morgen kveld, og hvis de kommer blir kanskje dagen i morgen full. Men jeg har jo hele søndag også. Litt kjedelig å være hjemme alene når man ikke kan trene som man vil, men da må jeg forsøke å finne på ting på egenhånd. Jeg kjøpte meg Kafka på stranden av Haruki Murakami i går, så jeg får ta et par timer på sofaen med ham i kveld, tenker jeg. Og så håper jeg at beina og kroppen ellers føles bedre i morgen og på søndag.

Snakka med ei på jobb i dag som har vært masse i Afrika. Vi så på bilder fra turer hun har vært på og sånn. Det ser helt fantastisk ut! Til uka må vi ta noen avgjørelser på hvor vi skal bo når vi kommer til Cape Town og også i Johannesburg. Må sjekke litt hvilke strøk i Johannesburg som er akseptable, jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk til akkurat det der, så jeg er villig til å betale litt ekstra for å føle meg trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...