Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #1 Skrevet 10. juli 2006 Hvor langt synes dere at en som har normalt bra kondis bør klare å småjogge i ett strekk? En annen ting jeg lurer på; når jeg går fort, så er jo dette tempoet like raskt som når jeg småjogger. Hva er da den beste treningen? Og småjogge eller å gå raskt? Takknemlig for svar
Belit Skrevet 10. juli 2006 #2 Skrevet 10. juli 2006 Småjogg har bedre effekt ifht oksygenopptak ("kondis"), men rask gange og småjogg har omtrent samme effekt på kaloriforbrenning.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #3 Skrevet 10. juli 2006 Jeg løper mellom 1 og 2 mil hver gang. Men prøver å løpe framfor å jogge, men går mye innimellom. Er bla litt forsiktig med å løpe i nedoverbakker for å spare knærne. Er ikke i spesielt god form, men jobber med saken
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2006 #4 Skrevet 11. juli 2006 Jeg jogger i 30 til 40 min i strekk, men aner ikke hvor langt det er. Men i hvert fall for min egen del syns jeg det er godt nok.
Mokka Skrevet 11. juli 2006 #5 Skrevet 11. juli 2006 Jeg jogger i ca 60 min hver gang! Har en runde jeg pleier å løpe.. Aner ikke hvor langt det er.. Går fort noen ganger også, men liker å jogge for det går raskere, hehe..
Gjest Frk Åberg Skrevet 12. juli 2006 #6 Skrevet 12. juli 2006 Jeg jogget med en venninne som ikke er i spesielt god form. Vi jogget veldig rolig i 1 time, uten pause, mens vi snakket sammen hele tiden. Hun virket ganske utmatta da vi var ferdige, mens for meg som vel har forholdsvis god/gjennomsnittlig kondis, var det ikke noe problem. Må sies at dette var i ganske flatt terreng. Det kan virke som det har litt med vane å gjøre også, og hvor god man er til å presse seg selv. I begynnelsen kan man kanskje merke en framgang, som ikke nødvendigvis bare skyldes bedre kondis, men bedre evne til å holde ut lenger pga. at man ikke gir opp så lett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå