Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #1 Skrevet 10. juli 2006 Tips til gode steder å spise i Oslo for en bilig penge? Koselig å spise ut av og til, men studentøkonomien setter litt begrensninger.
Gjest BagLady Skrevet 10. juli 2006 #2 Skrevet 10. juli 2006 Punjab Tandoori og Tandori Curry Corner på Grønland. Der får du dagens til 60 kroner, deilig indisk mat.
Gjest Gjest_snoopie_* Skrevet 10. juli 2006 #3 Skrevet 10. juli 2006 Hei! Det finnes mange steder: En indisk cafe like ved vinmonopolet på Løkka. Vegg i vegg med med en thailands resturant. Begge selger gode retter til rimelig penge. Kylling Tikka til 75,- anbefales. Habibi resturant i storgata selger billige lunsjer til kl 1600. Kjempegod kylling salat. I torggata og i områdene rundt er det mange thailanske resturanter som selger masse god mat til en rimelig penge....
Gjest Virvel Skrevet 10. juli 2006 #4 Skrevet 10. juli 2006 Jeg er så kjedelig at jeg liker Egon, jeg. Friday's og Hard Rock Café er litt i samme gate (faktisk er de helt bokstavelig i samme gate også )
Hilde Skrevet 10. juli 2006 #5 Skrevet 10. juli 2006 YaYa's på Aker brygge for fantastisk thaimat. Ca 120 kroner for en hovedrett, masse mat. Pizza da Mimmo på frogner for Oslos beste italienske pizza. Rett over hundrelappen for en pizza til en person, som man skal være skikkelig sulten for å klare å spise opp. Jeg og en venninne pleier å dele hvis vi bare er litt sultne. Santinos (finnes på tre steder i Oslo, sjekk santinos.no) hvis jeg vil ha italiensk. Har ikke smakt pizzaen herfra, men både bruschetta'en, salatene og pastaen er knallgod. Fra 50 kroner og opp til 120-130 for de fleste rettene. Arakataka ved Rockefeller for billig gourmet. 300 kroner for dagens treretters. Ferdigmenyene pleier å være ganske "safe", så jeg har faktisk aldri ikke hatt lyst på maten jeg har fått servert, selv om jeg ikke har bestemt rettene selv. Knallgod mat, kule lokaler, og svært hyggelig betjening. Har veldig gode drinker også.. Cantina Rustica er min absolutte favoritt for tiden. "Middelhavs"mat med sterk italiensk inspirasjon. 30 meter fra Bogstadveien, noe som gjør det desto mer fantastisk at man kan få en treretters for litt over 200 kroner. Vil man ha vin til legger man på en hundrelapp per pers. Knallbillig, og fantastisk mat. Trerettersen inkluderer brød, aioli og oliven.
Gjest Aloha Skrevet 10. juli 2006 #6 Skrevet 10. juli 2006 Lille India på Grønland og Curry & Ketchup på Majorstua er to billige (og gode) indiske restauranter. Rice Bowl ved Youngstorget har thaimat til en rimelig penge.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #7 Skrevet 10. juli 2006 Spisestedene på Grønland. Krishna på majorstua og selvsagt dagens i kantina på blindern
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2006 #8 Skrevet 11. juli 2006 Flere billige og spennende spisesteder i gatene rundt Youngstorget. Husker dessverre ikke navnene på dem (utenlandske; kinesisk, gresk, mm)
*Enigma* Skrevet 11. juli 2006 #9 Skrevet 11. juli 2006 Den italienske restauranten i 3. etg på Byporten har nydelig pasta og pizza til under 100 kr, det er kanskje ikke sånn kjempehyggelig å sitte der, men god mat har de i det minste.
magolia Skrevet 12. juli 2006 #10 Skrevet 12. juli 2006 (endret) Lille Saigon i Møllergata har utrolig god mat! "Indochina og nyoppbyggede Lille Saigon er kjente navn for studenter og annet fattigfolk. Her serveres store porsjoner vietnamesisk mat til studielånspriser. For en porsjon med kylling, biff eller skalldyr, ris og valgfri saus avkreves kr 59. (Saigon Lille Cafè, Møllergata 32 C, Indochina, Fredensborgveien 44) " Telefonnummer fjernet. KGs regler. - lillesky (mod) Endret 15. juli 2006 av lillesky
Lealaus Skrevet 12. juli 2006 #11 Skrevet 12. juli 2006 Cafe Bacchus. Ikke middag, men du verden, så gode sandwicher de har :-D
Havfrua Skrevet 15. juli 2006 #12 Skrevet 15. juli 2006 (endret) Lille Saigon i Møllergata har utrolig god mat! "Indochina og nyoppbyggede Lille Saigon er kjente navn for studenter og annet fattigfolk. Her serveres store porsjoner vietnamesisk mat til studielånspriser. For en porsjon med kylling, biff eller skalldyr, ris og valgfri saus avkreves kr 59. (Saigon Lille Cafè, Møllergata 32 C, Indochina, Fredensborgveien 44) " ← Jepp - her spiste jeg mange ganger da jeg var student i Oslo. Kjempegod mat. Endret 15. juli 2006 av lillesky
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå