tuji Skrevet 10. juli 2006 #21 Skrevet 10. juli 2006 Nei, men jeg kan tenke meg at den er hysterisk. Har veldig sansen for mannen.
Gjest Gjesta Skrevet 10. juli 2006 #22 Skrevet 10. juli 2006 Nei, men jeg kan tenke meg at den er hysterisk. Har veldig sansen for mannen. ← Kombinasjonen av Knut Nærums og Dagfinn Lyngbøs tekster, glimrende musikk (mye kremfolk som parodieres både i tekst og melodi) og Rune Andersens stemme er helt vanvittig. Utrolig imponerende hvordan de i løpet av en 3-4 minutters melodi klarer å få frem "essensen" i det parodiobjektene vanligvis synger om!
tuji Skrevet 10. juli 2006 #23 Skrevet 10. juli 2006 Tror forresten jeg har hørt den likevel, da han var med på "Den store klassefesten". (Hvorfor ser jeg på sånne drittprogram?)
Gjest Gjesta Skrevet 10. juli 2006 #24 Skrevet 10. juli 2006 Tror forresten jeg har hørt den likevel, da han var med på "Den store klassefesten". (Hvorfor ser jeg på sånne drittprogram?) ← Hvis du fikk med deg alle 51 minuttene av platen der, kan det da ikke ha vært noe drittprogram..!
Knurr Skrevet 10. juli 2006 #25 Skrevet 10. juli 2006 *lister seg inn* Skulle bare nevne sorteringssystemet mitt. Følelsesmessig funker ikke - det er stadig i forandring. Alfabetisk er som nevnt for pyser. Årstall gav jeg opp etter en lang debatt med meg selv om hvor jeg skulle plassere nyutigvelser av gamle Beatlesplater - originalår eller nytt år? Jeg sorterer nå etter farge på coveret, men i fire kategorier: de jeg 1) hører på hele tida, 2) de jeg hører på noen ganger, 3) de jeg aldri hører på og 4) de jeg ikke vil at noen skal vite at jeg innimellom noenganger kanskje hører bittelitt på. Skal dog innrømme at det ikke alltid er så sortert. Noterer at kun dumme mennesker trenger systematisering - genier behersker kaos.
tuji Skrevet 10. juli 2006 #26 Skrevet 10. juli 2006 Hvis du fikk med deg alle 51 minuttene av platen der, kan det da ikke ha vært noe drittprogram..! ← Bare den ene sangen, iddiot.
Gjest Gjesta Skrevet 10. juli 2006 #27 Skrevet 10. juli 2006 Hvilken sang, lizm? Selv ser jeg aldri på drittprogram.
tuji Skrevet 11. juli 2006 #28 Skrevet 11. juli 2006 Gidder ikke. Hvis jeg skal høre sånn musikk vil jeg heller høre Rune Andersens "Sang til et internasjonalt idrettsarrangement." Her synges oppskriften på slike schlägers. ← Denne sangen, lizm.
tuji Skrevet 11. juli 2006 #29 Skrevet 11. juli 2006 Jeg disser vel ingen! Jeg mener det virkelig når jeg sier at jeg ELSKER "We are the world" - for ikke å snakke om opphavsmannen.
Knurr Skrevet 11. juli 2006 #30 Skrevet 11. juli 2006 Now I'm impressed! Men hva gjør du egentlig med alle flerfargede covere? Det er jo en del av dem! ← Det har jeg tenkt en del på, så neste gang jeg skal sortere (burde snart... ser ille ut. Fant Dolly Partons samlede ved siden av Skapelsen av Vivaldi i dag.) så blir det etter fargen på skriften. Etter fargekoder selvsagt, og i samme kategorier. Kanskje jeg må pressisere at det er er CDer det er snakk om for min del... Platesamlinga mi har smeltet sammen med min stefars 4000 LPer. Som overhodet ikke er sortert.
Knurr Skrevet 11. juli 2006 #31 Skrevet 11. juli 2006 Hva gjør dere når dere bare må høre på the Who's "Tommy", og ikke finner den? Nei, jeg hadde tilbudt meg å sortere i bytte for et bedre måltid ← Hvis ikke hans oppfatning om et nydelig måltid var hamburger i brød (uten noe som helst annet), hadde det vært en god idè. Kunne jo byttet det mot ubegrenset bruk av samling + nydelig anlegg en helg... bli med? Det er en gammel hippie vi snakker om her, så musikken er nyyyyyyyyyyyyydelig.
Gjest Gjesta Skrevet 12. juli 2006 #32 Skrevet 12. juli 2006 (endret) JEG disser We are the world! Som trådstarter har jeg all rett til det. Endret 12. juli 2006 av Kvinneguden
Gjest Gjesta Skrevet 12. juli 2006 #33 Skrevet 12. juli 2006 Skuffende nok oppdaget jeg i ettertid at jeg ikke har disset den, men at jeg derimot har skrytt av Rune Andersen. To helt forskjellige ting. Vurderer å disse "We are the world" i en annen tråd.
Knurr Skrevet 12. juli 2006 #34 Skrevet 12. juli 2006 Skuffende nok oppdaget jeg i ettertid at jeg ikke har disset den, men at jeg derimot har skrytt av Rune Andersen. To helt forskjellige ting. Vurderer å disse "We are the world" i en annen tråd. ← To like store synder, guden. Lette å forveksle. Sikker på du er helt frisk?
Gjest Gjesta Skrevet 12. juli 2006 #35 Skrevet 12. juli 2006 To like store synder, guden. Lette å forveksle. Sikker på du er helt frisk? ← I mitt hode er det ikke synd å skryte av Rune Andersen. Det er forsåvidt ikke synd å disse We are the world, heller, så jeg støtter deg i at syndene er like store. Ikkeeksisterende synder er gjerne det.
Gjest Frk Åberg Skrevet 13. juli 2006 #36 Skrevet 13. juli 2006 Jeg er redd for at antall plater gjør systemet vanskelig her i huset, ja. Bortsett fra Hanne sine, da, hun har litt tvilsom musikksmak. Vi har felles kontoer og alt sånt, men platesamlingene holder vi strengt adskilt. Det får tross alt være grenser! ← Dette var komisk. Trodde vi var de eneste. Har imidlertid snakket litt om å slå dem sammen etterhvert. Egentlig mest praktisk også, med tanke på at halvparten av cdene fins i to kopier.
Carrot Skrevet 14. juli 2006 #37 Skrevet 14. juli 2006 Eh - med fare for å virkelig tråkke med begge bena i maten her... Hvordan sorterer dere musikken når den ligger på filer på en pc da??? (det er verre enn cd/vinyl kan jeg fortelle dere) Når ungene kommer over i tenårene er nemlig musikk andre steder heeeelt uuuuut ass... og da får samlingen gjennomgå da...
Gjest Gjesta Skrevet 14. juli 2006 #38 Skrevet 14. juli 2006 Jeg er på flyttefot og har pakket alle platene mine ned, og sitter og filosoferer over om jeg ikke skal begynne et nytt og bedre organiserings-liv i mitt nye hjem. Har alltid levd under mantraet om at det kun finnes EN måte å sortere plater på: alfabetisk, og kronologisk. Men lurer på om jeg skal innføre sjangersortering.. Hvor mange sjangrer skiller dere mellom da? Det blir jo altfor mye under sjangeren pop/rock (ihvertfall i min samling)! Jeg ser for meg disse kategoriene: Pop - Alt fra Bob Dylan til Death Cab For Cutie Rock - Rock'n'roll, slik som the Doors, Rolling Stones, Black Rebel Motorcycle Club Punk - Fra MC5 og Patti Smith til Clash og Sex Pistols New Wave - Alt bra fra 80-tallet. 80s - Alt mindre bra, men likevel kult fra 80-tallet. Hard Rock - Stonerrock og diverse arter av metal og slikt. Electronica - Sier vel seg selv:) Annet! - En liten samling country/hiphop/soul/jazz/klassisk. Veldig liten samling.. Samlere Hmm.. tror jeg må slå sammen pop/rock likevel. Hvor skal Pixies liksom? Og T. Rex? Hjelp!
Gjest Gjesta Skrevet 14. juli 2006 #39 Skrevet 14. juli 2006 Hehe.. jeg synes Bob Dylan er pop! Tror disse sjangeroppfattelsene mine er litt stemningspreget.. Om jeg vil ha noe avslappende, søtt og mildt (pop) eller noe litt mer hardtslående (rock). Ikke at Dylan er så sukkersøt, men han er vel heller ikke noe man headbanger rundt på stuegulvet til
Gjest Gjesta Skrevet 15. juli 2006 #40 Skrevet 15. juli 2006 Folk.. det hadde blitt en smal kategori i min samling ihvertfall. Begrenser seg vel til Dylan det Eller kanskje jeg kan klemme inn Neil Young, Byrds, Jefferson Airplane og Dungen under litt tvil. Hmmm. Et vanskelig spørsmål! Finnes det ingen filosofiske verk som omhandler platesortering? Er redd for at jeg må kjøre alfabetisk - kronologisk igjen. Er avhengig av system, da jeg ofte vil høre akkurat DEN plata og blir gal dersom den ikke er å finne!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå