Gjest Alive Skrevet 19. juli 2006 #41 Del Skrevet 19. juli 2006 Masse kloke ord Stifler's mom kommer med her useless. Tar de med meg selv jeg Husk at det er du som er herre over hva du gjør med den lærdommen du har fra tidligere. Du kan velge å la den gjøre deg sterkere.Refererer til min tidligere signatur: "Jeg er født sunn og med en god hjerne, roter jeg til livet er det min skyld" Høres litt brutalt ut, men jeg tror det er litt riktighet i det også, for hva man gjør fra nå og fremover med livet sitt er egne valg. Se også nåværende signatur. Vil også gi en masse klemmer fordi jeg bryr meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duchess Skrevet 19. juli 2006 Forfatter #42 Del Skrevet 19. juli 2006 Takk for svar alle sammen og takk for PM. Det er selvsagt kloke ting som skrives og kloke ting jeg tar til meg. Og jeg trenger disse innleggene, jeg trenger de for å rydde i mine egne tanker. Og jeg tar noe til meg, mens andre ting passer dårligere til meg. Og jeg må innse etterhvert at det snart er jeg som må ta mine valg, jeg som må bestemme meg og jeg som må tørre å kaste meg uti dette. Men når er den rette tiden? Det passer jo aldri? Jeg føler at jeg sjelden eller aldri har vært egoistisk og satt meg selv først. Men er det ikke akkurat det samme jeg vil gjøre om jeg går med på å flytte? Vil ikke det være å sette mannen min før meg og igjen ikke tenke på egne ønsker og behov? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alive Skrevet 19. juli 2006 #43 Del Skrevet 19. juli 2006 Jeg føler at jeg sjelden eller aldri har vært egoistisk og satt meg selv først. Men er det ikke akkurat det samme jeg vil gjøre om jeg går med på å flytte? Vil ikke det være å sette mannen min før meg og igjen ikke tenke på egne ønsker og behov? ← Klarer du å si akkurat disse ordene til mannen din? Uansett hva som kommer frem av råd og vink her inne, så går du den veien som er din. Ikke meningen å prakke på deg mine meninger for at jeg vil du skal bruke dem. Kan også hjelpe deg å finne frem til din egen vei, ved faktisk å føle deg litt uenig. Og vet du, det er faktisk lov Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duchess Skrevet 19. juli 2006 Forfatter #44 Del Skrevet 19. juli 2006 Klarer du å si akkurat disse ordene til mannen din? Uansett hva som kommer frem av råd og vink her inne, så går du den veien som er din. Ikke meningen å prakke på deg mine meninger for at jeg vil du skal bruke dem. Kan også hjelpe deg å finne frem til din egen vei, ved faktisk å føle deg litt uenig. Og vet du, det er faktisk lov ← Du har selvsagt rett, jeg må velge min egen vei. Det slo meg i går at jeg kanskje bare sitter og venter på at ting skal løse seg at jeg slipper å gjøre noe aktivt selv og at noe skal gjøre at det går over av seg selv. Men det vil nok ikke skje, og jeg må selv begynne å prøve å finne ut hva jeg vil og hvor langt jeg kan strekke meg. Lurer på om jeg snart skal fortelle mannen min at jeg har begynt på en tankeprosess vedrørende dette, så han vet jeg tenker på det og tar ham seriøst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alive Skrevet 19. juli 2006 #45 Del Skrevet 19. juli 2006 Lurer på om jeg snart skal fortelle mannen min at jeg har begynt på en tankeprosess vedrørende dette, så han vet jeg tenker på det og tar ham seriøst. ← Det er nok ingen dum ide. Greit å starte prosessen litt forsiktig, og la ham vite at du tenker mye på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duchess Skrevet 19. juli 2006 Forfatter #46 Del Skrevet 19. juli 2006 Det er nok ingen dum ide. Greit å starte prosessen litt forsiktig, og la ham vite at du tenker mye på det. ← Ja, jeg tror det blir stedet for meg å starte. La ham vite at det preger meg så mye, at jeg faktisk går noen runder og vurderer. Han vet nok at det ikke er lett for meg, men det er jo ikke lett for ham også. Prøver stadig å se for meg hvordan det egentlig hadde vært å bo permanent på hans hjemsted. Jeg hadde nok fått det fint, men hadde jeg klart å leve med savnet etter mitt hjemsted? En periode hadde det gått fint, men på ubestemt tid? Jeg vet ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alive Skrevet 19. juli 2006 #47 Del Skrevet 19. juli 2006 Det er ihvertfall helt riktig av deg å vurdere og se det for deg. Kanskje lurt for evnt senere utfall å vite at du prøvde også? Hva med for et år? Forslag bare... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duchess Skrevet 19. juli 2006 Forfatter #48 Del Skrevet 19. juli 2006 Jeg ser også for meg noe sånt. Jeg har jo bodd der et år tidligere, så jeg vet hva det dreier seg om. Trivdes godt, men savnet min familie da også. Men noe av problemet (som jeg føler jeg har glemt litt i det siste) er boligen vår også. Det er et småbruk som har vært i familien i da 4 generasjoner. Det vil være et nederlag for meg og en skuffelse for resten av familien om det må selges. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duchess Skrevet 19. juli 2006 Forfatter #49 Del Skrevet 19. juli 2006 Må legge til at denne problemstillingen er noe jeg har tenkt mye på i flere år altså, det er ikke sånn at jeg akkurat nå har begynt å tenke på det. Den ene dagen kan jeg være 100% bestemt på å bli boende der jeg er nå, den neste kan jeg finne på å flytte. Jeg vakler altså veldig. Det rare og litt vanskelige er jo at vi stadig gjør ting som fører til at vi blir mer og mer etablert der vi bor nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alive Skrevet 19. juli 2006 #50 Del Skrevet 19. juli 2006 Håper resten av dagen din gjør deg godt jeg, tenker på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duchess Skrevet 20. juli 2006 Forfatter #51 Del Skrevet 20. juli 2006 Ettermiddagen i går gikk veldig greit, jeg klarte å senke skuldrene, slappe av og ta litt vare på meg selv. Det var godt, og det trengte jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 20. juli 2006 #52 Del Skrevet 20. juli 2006 Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duchess Skrevet 20. juli 2006 Forfatter #53 Del Skrevet 20. juli 2006 Takk Sabine. Jeg merker at det hjelper å bruke forumet her, og det setter i gang mange tankeprosesser hos meg. Og noe av målet mitt har jo vært å få disse i gang. Jeg har lenge skjøvet det bak meg, tenkt at det ordner seg nok og lar jeg det ligge så blir det nok en løsning. Men det gjør ikke det, jeg må selv ta fatt i dette og finne ut hva jeg vil og ønsker. Og det føler jeg at jeg absolutt er i gang med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alive Skrevet 20. juli 2006 #54 Del Skrevet 20. juli 2006 Ettermiddagen i går gikk veldig greit, jeg klarte å senke skuldrene, slappe av og ta litt vare på meg selv. Det var godt, og det trengte jeg! ← Det var godt å høre, fortjener det! jeg må selv ta fatt i dette og finne ut hva jeg vil og ønsker. Og det føler jeg at jeg absolutt er i gang med. ← Så bra!!!! Håper dagen din i dag blir lys og fin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duchess Skrevet 20. juli 2006 Forfatter #55 Del Skrevet 20. juli 2006 Takk skal du Alive. Jeg har lenge hatt en hemmelig drøm/ønske (fra dette øyeblikk er det ikke hemmelig lenger da) om å skrive en bok, om det jeg opplevde som datter av en alkholisert far. Kanskje mest for egen terapi sin del, men også fordi det er et viktig tema å bringe på bane. Jeg har alltid skrevet mye, og vet at det flere ganger har hjulpet meg mye. Kanskje det kan være en god ide? Vil dere kjøpe boken min om jeg blir berømt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alive Skrevet 20. juli 2006 #56 Del Skrevet 20. juli 2006 Jeg står først på listen til en signert utgave Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duchess Skrevet 20. juli 2006 Forfatter #57 Del Skrevet 20. juli 2006 Hurra, da har jeg allerede 1 kjøper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 20. juli 2006 #58 Del Skrevet 20. juli 2006 Kjøper 2 melder seg! Du skriver bra, så jeg synes du skal sette i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stifler's mom Skrevet 21. juli 2006 #59 Del Skrevet 21. juli 2006 *bestiller bok* Håper du får en fin helg! Tenk at alt man brenner inne med, er forgjeves og kan bli ren gift i systemet, mens ting du lufter til andre kan nøytraliseres og få næring og bli til noe bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duchess Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #60 Del Skrevet 21. juli 2006 3 på venteliste på bok allerede, ikke dårlig det. Du har rett i det du skriver Stifler's mom, det man brenner ikke kan virkelig bli gift i systemet. Mannen min sier hele tiden at jeg må bli flinkere til å si rett ut hva jeg mener og føler, men det er ikke så lett som man skulle tro. Men jeg vet at jeg må jobbe med meg selv på det området, og jeg har faktisk blitt noe bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå