Victori@ Skrevet 10. juli 2006 #1 Skrevet 10. juli 2006 (endret) Jeg har funnet skoene jeg vil ha til bryllupet mitt, men da jeg prøvde å kjøpe de så fikk jeg beskjed om at de ikke sender til Norge!! Gjett om jeg ble skuffa!! Har jo så lyst på de skoene..... Er det noen som vet om en eller annen måte jeg kan få de skoene hit til Norge på? Endret 10. juli 2006 av Victori@
*Emma* Skrevet 10. juli 2006 #2 Skrevet 10. juli 2006 Kanskje du kan finne ut merke og navn - det er jo mulig noen andre som er villige til å sende til Norge har dem?!
Nella Skrevet 10. juli 2006 #3 Skrevet 10. juli 2006 http://www.jetcarrier.com/default2.asp?lang=47 Du kan jo se på dette. Koster litt ekstra da.....
Victori@ Skrevet 10. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 10. juli 2006 Jetcarrier var ikke så dyrt da. Skoene er i utgangspunktet billige, koster $32. Så totalt kommer skoene på 500 nok. Det er jo ikke så dyrt! Har en fot som passer de fleste standard størrelser også. Men godtar ebay å sende til en postboks? Eller har de levering med signatur? Noen som vet?
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #5 Skrevet 10. juli 2006 Men godtar ebay å sende til en postboks? Eller har de levering med signatur? Noen som vet? ← Ebay er ikke en selger, det er et annonsemedium for tusenvis av forskjellige selgere. Ergo er det opp til den enkelte selger å sette betingelser for sin egen auksjon. Er det noen du lurer på, så bør du spørre selgeren FØR du evt. byr. Dersom du byr og vinner auksjonen, er du også forpliktet til å gjennomføre handelen. Du kan kontakte selgeren gjennom "ask seller a question" på høyre side på annonsesiden. Forsikre deg også om at du vet hva frakten er før du byr. Dersom selgeren sender med et privat fraktselskap som UPS, så kan det fort bli svært dyrt.
Gjest ivrig og erfaren ebay-shopper Skrevet 10. juli 2006 #6 Skrevet 10. juli 2006 Jeg ville skrevet en søtt lite email til hun som selger skoene og at du vil gjerne ha de som bryllupssko og hvor mye det vil bety for deg, og hvor glad du vil bli osv..(passelig klissete, men ikke smiskende!). Informer om hvor mye slike pakker pleier å koste til Norge og hvilken postgang du pleier å få tilsendt pakkene dine igjennom. Ofte sender de ikke Worldwide, fordi de tror det koster så vannvittig mye og må forsikres, men det trenger det jo ikke. Jeg fikk tilsendt bryllupsskoene mine fra USA (ebay) på fredag nå kostet $9.99 i shipping. Hilsen en som har fått tilsendt pakker som egentlig ikke skal sendes til Norge flere ganger før. PS. Det hjelper hvis du har god feedback, gjerne flere ebay-kjøp og forholder deg høflig og ydmyk.
Victori@ Skrevet 10. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 10. juli 2006 Det er en forhandler som selger disse skoene, og de sier at de ikke selger til Norge. Ergo må jeg ha en adresse i USA for å få tak i disse skoene. Jetcarrier gir meg en adresse i USA som er "min", en postboks. Og så besørger de frakten videre derifra med toll og det som hører med. Så da gikk jeg inn på ebay for å endre shippingadresse, men da måtte jeg også endre registreringsadresse. For å gjøre det må jeg ha ett telefonnummer, som da også selvfølgelig skal være i USA. Det er der jeg stopper opp... Frustrerende! Noen som vet hvordan et nr til New Jersey ser ut?? Jeg får vel ta og sende en mail til forhandler og spørre om de kan sende skoene til denne mailboksen. Det skal ikke være lett dette her........
Victori@ Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #8 Skrevet 31. juli 2006 Da har jeg endelig fått bestilt skoene!! De er nå betalt via Paypal. Så nå skal jeg booke flyforsendelse med jetcarrier. Da spør de etter et tracking nummer. Hvor i all verden finner jeg det på ebay? Får man beskjed når pakken er pakket og sendt? Er litt grønn på ebay, er første gangen jeg har bestilt noe derifra......
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2006 #9 Skrevet 1. august 2006 Trackingnummeret må du få fra selger -det er det nummeret de får når de leverer pakken din.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2006 #10 Skrevet 1. august 2006 Selger er en forhandler. Må jeg selv sende mail og be om trackingnr?
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2006 #11 Skrevet 1. august 2006 Selger er en forhandler. Må jeg selv sende mail og be om trackingnr? ← Vel, ja. Men det er ikke alle utenlandsforsendelser som kommer med tracking. Det kommer an på hvilken måte selger sender skoene dine på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå