Gå til innhold

Hvor dra for 2000 kr?

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Hehe, ja... Jeg lurer på hvor dere ville dratt dersom turen kunne koste cirka to tusen for fly + hotell.

Vil vare i to-fire dager, og jeg er igrunnen åpen for mye.

Fortell helst hvorfor du anbefaler akkurat det stedet også. :) Tidspunktet er en gang mellom august og januar.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Da hadde jeg nok gått for en storbyweekend et sted i Europa. Man kan fly råbillig fra Gardermoen eller Torp og ut i Europa.

Skrevet

Vet ikke nøyaktig sted, og 2000 er heller ikke så mye. Men jeg ville valgt en restplass til et eller annet sydenland, de turene er ofte ganske billige. Hadde nk ikke vært så kresen på land, hadde bare plukket et sted som virket hyggelig og med ok hotell. Det er jo avhengig av at du kan reise nesten når som helst da, og ikke må planlegge så langt i forveien.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har også tenkt storbyweekend, men et varmt land hadde jo også fristet.

Det blir en spontantur ja, Arkana.

Skrevet

En rask titt på StarTour og Ticket sine sider viser at du kan få både en og to uker i varmere strøk til under 2000 kroner.

Gjest gjest1
Skrevet

Må forresten være en litt aktiv ferie, ikke et slikt typisk turist-syden-sted med mest svensker.

Greit med mye turister, men jeg må kunne GJØRE noe - ikke bare ligge på stranda, for det er kjedelig. Enten fjellturer, eller andre aktiviteter, eventuelt bare et utrolig fascinerende og spennende sted hvor man kan sitte og glane hele dagen, og faktisk få noe ut av det.

Skrevet (endret)

En god side for å se hvor man kan dra billig er Fly Billigst.com, hotell kan du søke opp på hotels.com eller finn.no.

Ikke reis fredag- søndag, da reiser alle og prisene er høyere.

Reiser du f.eks. lørdag-mandag/tirsdag, eller i midtuke får du bedre priser.

Du kan for eksempel få en tur til Liverpool i september for 350kr t/r med Ryan Air. Og du kan reise til Milano i september for 650kr t/r.

Endret av marsy
Gjest Jente_81
Skrevet

Hei

For noen mnd siden gjorde jeg følgende:

En kompis ringte meg og hadde vært inne på nett og sett på billige flyturer med hotel. Tror det var star tour eller no lignende....

Det kosta rundt 2000 pr.pers med hotel, og man kunne ikke vite hva slags hotel og område man havnet i, eller om man måtte dele bad med andre. Altså uspessifisert.

Det var sent på kvelden og han fikk ikke bestilt på internett. Så jeg pakket på en time og kjørte til oslo (fra Kr.sand) og håpet på det beste. Og tur skulle det bli!

Da vi kom på flyplassen var det ingen plasser igjen der vi hadde tenkt oss, men labbet rundt til de andre selskapene og fant til slutt tilbud til ca 2000 til Halkidiki i Hellas....... Godt og varmt :) Det første rommet vi fikk var det sopp på veggene, så vi klaget og endte opp med et mye bedre rom. Kjempefin ferie, en del å gjøre også. Men Hellas var ikke så billig som jeg hadde trod, så gikk en del penger....

Gjest Neffi
Skrevet

Man kommer vel ikke på en storbyweekend for 2000,- ??

Fly+hotell.. Show me!!

Gjest Gjest
Skrevet

Vi kom to personer til Amsterdam for 5500, tre (eller fire?) netter. Fløy med KLM, surfet hotell på nett. Litt mer enn du spurte om men...

Skrevet

Fly+hotell.. Show me!!

Vi var i Riga i påsken. Fly t/r og hotell i 6 netter for 1400,- pr. pers. Det er fullt mulig hvis man leter etter tilbud.

Gjest splæsj
Skrevet

Kommer nettopp fra sykkelferie i København. t/r med båt: 1000 - 1500 kr. Transport i byen: Gratis, du sykler. Overnatting: Gratis, vi sov i en park, gjemt bak noen busker (nei, ikke tull)

Mat: superbillig hvis dere ikke spiser på resturant, men kjøper alt selv.

Gjest Neffi
Skrevet
Vi var i Riga i påsken. Fly t/r og hotell i 6 netter for 1400,- pr. pers. Det er fullt mulig hvis man leter etter tilbud.

HVilket selskap fløy dere med?

Skrevet

Fly+hotell.. Show me!!

Dette blir lørdag-mandag, men det er jo fortsatt weekend :)

14-16 oktober LONDON:

FLY: ryanair 760kr t/r fra Torp

HOTELL: 3* hotell i Bayswater, 2 netter: 979kr (enkeltrom)

Total: 1739kr

Flyet går tidlig lørdag (lander kl 11 i London) og tilbake mandag kveld (fra London kl 1900) så man får 2 1/2 dag i London. Hotellet er sikkert ikke Ritz, men er nok helt OK for 2 netter.... Et søk på Hotels.com og jeg fant over 30 hotell som sammen med flybilletten ikke ville ha kommet på over 2000kr.

Gjest Neffi
Skrevet
Dette blir lørdag-mandag, men det er jo fortsatt weekend :)

14-16 oktober LONDON:

FLY: ryanair 760kr t/r fra Torp

HOTELL: 3* hotell i Bayswater, 2 netter: 979kr (enkeltrom)

Total: 1739kr

Flyet går tidlig lørdag (lander kl 11 i London) og tilbake mandag kveld (fra London kl 1900) så man får 2 1/2 dag i London. Hotellet er sikkert ikke Ritz, men er nok helt OK for 2 netter.... Et søk på Hotels.com og jeg fant over 30 hotell som sammen med flybilletten ikke ville ha kommet på over 2000kr.

utenfor --- london ja.. og dobbeltrom? vil ikke dra alene :)

Skrevet
utenfor --- london ja.. og dobbeltrom? vil ikke dra alene  :)

utenfor London?? Bayswater er en bydel ganske så midt i byen, innenfor sone 1 for buss og undergrunn.... 2 stopp unna Notting Hill, og noen få minutter på undergrunnen til Oxford Circus.....

og dobbeltrom koster jo alltid mindre per person enn enkeltrom....

ikke noe problem i det hele tatt å reise til london for under 2000kr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...