Gå til innhold

Hva er det med de hundeeiere som

Anbefalte innlegg

Gjest Hilde79
Skrevet

En ting er å la være å ta opp dritten etter seg, det er irriterende nok, men hva er det med de som lar posen ligge igjen i veikanten/grøfta???? Det har jeg sett så ofte nå at det ikke kan være noen som tilfeldigvis har mistet den.... Syns det er merkelig oppførsel. Pga sånne folk føler jeg at jeg må flagge med bæsjeposen på tur og vifte litt med den for å vise at jeg faktisk tar den med meg..... får skulende blikk fra naboer hver gang Fant setter seg til for å drite. Mulig jeg er hysterisk og paranoid, men det var nå hvertfall dagens hjertesukk fra meg :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det der har jeg lurt på og... ren dritt blir jo ihvertfall borte etterhvert men plasten da ?

er det så himla vanskelig å ta med seg posen og kaste den i nærmeste søppelkasse ?

fikk forøvrig kjeft en gang fordi jeg kastet en bæsjepose i en privat søppelkasse ved veien... søppelkassen kunne jo begynne å lukte :ler:

Skrevet

Slike bæsjeposer med "gave inni" er utrolig irriterende. Spesielt i utprega naturområder som på fjellet og sånn. Hallo, en liten drit hadde fint klart seg alene der oppe, om den ikke skal balsameres og spares til all evighet liksom.

Vet hva TS mener med skulende blikk, får helt noia når bikkja setter seg til å drite. Er nesten så jeg roper sorry til folk som kommer gående..

Skrevet

Jeg tror disse hundeeierene setter seg bak nærmeste busk og bare venter på at en annen stakkar som kommer gående skal tråkke på posen!

Skrevet

Jeg synes det letteste er å ta med meg posen faktisk, og legge den i en søppelkasse, selv om jeg må bære den lille posen noen meter. ;)

Men! For å forsvare disse som kaster posene i grøfter/bak busker etc., så er de fleste (?) av disse posene nedbrytbare, og det er jo bæsjen også, så det vil forsvinne etterhvert.

Gjest Gjesta
Skrevet

Men! For å forsvare disse som kaster posene i grøfter/bak busker etc., så er de fleste (?) av disse posene nedbrytbare, og det er jo bæsjen også, så det vil forsvinne etterhvert.

Hvor har du det fra? Jeg har fortsatt til gode å møte på hundeeiere som bruker den miljøvennlige typen som raskt brytes ned.

For øvrig er det latterlig å plukke skit for deretter å la den stå igjen. Hva skal det være godt for? Skal det se mer pyntelig ut? Det resulterer jo bare i forsøpling og skit som bruker enda lengre tid på å brytes ned enn om den ikke ble plukket opp i det hele tatt. Jeg kjenner meg så godt igjen i det med å "vifte" med posen, Hilde. :ler: Her i området er det mange som ikke gidder å plukke opp, så jeg vet at mange irriterer seg. Meg inkludert.

Når det er sagt pleier jeg faktisk å sette igjen posen jeg også -i en halvtime i alle fall. :ler: Når vi går tur i skogen og skiten spruter i løpet av de første minuttene, tar jeg heller med meg posen og kaster den på tilbakeveien enn å jogge videre med skit dinglende i beltet.

Gjest Hilde79
Skrevet

Den eneste miljøvennlige møkkaposen jeg vet om, er den typen som selges på canis, husker ikke hva den heter. (Kan hende jeg ikke har åpnet øya for andre typer assa.) Den i butikken er det ikke. Og den er den billigste, så de fleste kjøpe den regner jeg med. Den typen på canis er kriminelt dyr i forhold. Det er jammen dyrt å være miljøvennlig. Men nedbrytbar eller ikke, det er stygt, usmakelig og barnslig! :murvegg: (Morragretten jeg, ja :sjenert: )

Skrevet

Når jeg går en runde hvor jeg kommer tilbake til der skiten ligger, hender det at jeg skjuler posen i veikanten og tar den med når jeg passerer igjen. Jeg irriterer meg også over idiotene som tar opp skit og legger posen rett ned, hiver den til skogs, i vannet.... har sett mange varianter.

Gjest gjesta
Skrevet
. Pga sånne folk føler jeg at jeg må flagge med bæsjeposen på tur og vifte litt med den for å vise at jeg faktisk tar den med meg..... f

Akkurat sånn gjør jeg også. :ler:

Gjest gjesta
Skrevet
Hvor har du det fra? Jeg har fortsatt til gode å møte på hundeeiere som bruker den miljøvennlige typen som raskt brytes ned.

...men hvor har du det fra? Du spør vel ikke de hundeeierne du møter på din vei? :ler:

Skrevet

Man må da ha såpass vett at man tar plukker opp dritten etter hunden sin OG tar med seg posen videre. Og jeg passer også på at posen er godt synlig når jeg møter andre folk med hund ja. Men har ofte sett posene stående igjen i veikanten, hengende i trær etc. og de ligger der når jeg går samme veien noen dager senere. Da er man passe fjern altså! :forvirret:

Gjest gjest1
Skrevet

Noen mennesker tror at søpla deres forsvinner av seg selv, det gjelder hundeposer, sjokoladepapir, bilaskebegre, sneiper osv...

I oppgangen her jeg bor er det noen som konsekvent tar reklamen ut av postkassa si og bare slipper den rett ned på gulvet under kassene. H*n tror også antakeligvis at dette blir borte av seg selv.

Gjest Gjesta
Skrevet
...men hvor har du det fra? Du spør vel ikke de hundeeierne du møter på din vei? :ler:

Billigposene er helt svarte, og dermed veldig lettgjenkjennelige.

Gjest Gjesta
Skrevet

De nedbrytbare posene må dessuten komposteres for å brytes ned. Det hjelper ikke bare å sette dem fra seg i veikanten og håpe de mirakuløst forsvinner innen neste gang man passere.

Når det er sagt, så er jeg en av de som kan være en av pose-synderne. Det har ikke skjedd ennå, men jeg ser ikke bort fra at det kan skje i fremtiden. Nei, det er ikke fordi jeg ikke gidder ta den med meg, men fordi hunden gjør fra seg på "lekeplassen" (vår lekeplass, ikke barns!). Da plukker jeg opp posen og setter den fra meg mens vi leker ferdig. Det har hendt jeg nesten har glemt den, men til nå har jeg husket å ta den med meg. Men jeg ser ikke bort fra at jeg kan kommer til å glippe en gang i fremtiden... :sjenert:

(Men da er det ikke verre enn at jeg plukker den med meg dagen etter)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg lurer også på hvor alle søplekassene er...

Skrevet
Det har hendt jeg nesten har glemt den, men til nå har jeg husket å ta den med meg. Men jeg ser ikke bort fra at jeg kan kommer til å glippe en gang i fremtiden... :sjenert:

Det kan jo skje den beste og eneste måten å unngå dette på er å ha posen i hendene til man får kastet den. Jeg mener ikke at du skal det bare så det er sagt. Jeg tror ikke det er sånne som legger igjen posene og som henter dem etterpå som er problemet. Problemet er de som ikke gidder å hive posen, men som av en eller annen grunn føler at de må plukke opp dritten.

Skrevet
Jeg lurer også på hvor alle søplekassene er...

MEGET godt poeng. Her i Trondheim har mange blitt fjernet fordi noen ikke klarer å la være å leke vandaler mot dem.

Det at det mangler søppelkasser rundt omkring er likevel ingen unnskyldning for hundeeiere synes jeg. Er det ikke kastemuligheter der vi er, får ta det med oss hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...