Nokia Skrevet 9. juli 2006 #1 Skrevet 9. juli 2006 Jeg snakket med en sykepleier idag, og hun kunne fortelle at hun hadde utbetalt ca 24.000 kr/mnd. Jeg synes da det er en ganske ok lønn? Mulig hun jobber mange merkelige vakter eller noe, det vet jeg ikke, men i utgangspunktet var ikke det noen elendig lønn.
Amanlis Skrevet 9. juli 2006 #2 Skrevet 9. juli 2006 Tviler på at det er en vanlig lønn for en sykepleier. Jobber hun i det private?
Gjest gjest1 Skrevet 9. juli 2006 #3 Skrevet 9. juli 2006 Så kommer det også an på om hun jobber i stat eller kommune, hvor lenge hun har jobbet, og hvordan turnus hun har - turnus med nattevakter gir mer penger. Gjennomsnittlig tror jeg at 24000 utbetalt er i overkant av det som er vanlig ja.
liv Skrevet 9. juli 2006 #4 Skrevet 9. juli 2006 vet pappa ligger på rundt 450 000 i året, han er spesial sykepleier med topp anisitet på sykehus og har mye ub tillegg
Gjest Gjest Anita Skrevet 10. juli 2006 #5 Skrevet 10. juli 2006 En sykepleier/vernepleier ligger etter lønnsoppgjøret på rett i overkant av 300 000,- i grunnlønn i året med full ansiennitet (i kommune). I tillegg kommer eventuelt helgetillegg/kveld-nattillegg. Det er vel mulig å komme opp i 24 000,- i mnd. med mye helge-kveldsjobbing og lav skatteprosent, men neppe sannsynlig i en vanlig sykepleierstilling. Man får også tillegg hvis man har fag/lederansvar...dette varierer fra kommune til kommune. Har man en stilling som krever videreutdanning kan man komme i en høyere lønnsstige...husker ikke helt hvor mye det er snakk om.
Gjest Sativa Skrevet 10. juli 2006 #6 Skrevet 10. juli 2006 Jeg er vernepleier og jobber i kommunen, Vi har samme lønn som sykepleierne i kommunen. Jeg har 65% stiling, og tjente ca 260000 i fjor. Jeg jobber mye kvelder og helger da.
Gjest Hilde K S Skrevet 10. juli 2006 #7 Skrevet 10. juli 2006 Jeg er vernepleier med lederansvar og har 331.000,-. Nå er det snart lokale forhandlinger, så da stiger jeg i lønn. Jeg har full ansiennitet og en del relevant videreutdanning og gleder meg til jeg får like høy lønn som pappaen til liv.
liv Skrevet 10. juli 2006 #8 Skrevet 10. juli 2006 Han jobber MYE Hilde! både på sykehuset og ekstra i ambulansen, som foreleser på høgskolen og med noe trauma greier.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #9 Skrevet 10. juli 2006 Jeg snakket med en sykepleier idag, og hun kunne fortelle at hun hadde utbetalt ca 24.000 kr/mnd. Jeg synes da det er en ganske ok lønn? Mulig hun jobber mange merkelige vakter eller noe, det vet jeg ikke, men i utgangspunktet var ikke det noen elendig lønn. ← Sykepleiere fikk et lønnsløft for et par år siden. Min nabo er spesialsykepleier med vanlig helge og kveldsjobber. Ikke noe ekstradager og hadde 460.000 i fjor.
Gjest Hilde K S Skrevet 10. juli 2006 #10 Skrevet 10. juli 2006 Han jobber MYE Hilde! både på sykehuset og ekstra i ambulansen, som foreleser på høgskolen og med noe trauma greier. ← Jeg begynner på mastergrad nå til høsten. Når jeg er ferdig med den stiger jeg (kanskje) til 368.000,-. Å være leder i det offentlige innebærer som oftes at man jobber mye. Dersom jeg hadde tatt ut all overtiden i lønn i stedet for i avspasering, hadde det sett litt anerledes ut økonomisk. Jeg liker å ha litt fritid til gode på kontoen, derfor valger jeg avspaserinegne i stedet for lønn. En eller annen gang kommer jeg til å bruke all utdannelsen min til å få en god jobbi privat sektor. :smile:
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2006 #11 Skrevet 11. juli 2006 En nyutdannet sykepleier her jeg holder til har ca 270000. I todelt turnus kommer helge og kvedstillegg i tillegg, og det utgjør ca 40000-50000. Jeg har todelt 100% stilling og har utbetalt ca 17000 i mnd. Det er en del mindre enn 24000! Og det jeg har er heeeelt vanlig sykepleier lønn. Men ei veninne av meg tjente nesten 600000 i fjor, men det innebar myyyyye overtid + alle helligdager. Og da er det klart en har utbetalt mye mer. Så lønna til sykepleiere kan variere veldig med andre ord.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2006 #12 Skrevet 11. juli 2006 Sykepleiere fikk et lønnsløft for et par år siden. Min nabo er spesialsykepleier med vanlig helge og kveldsjobber. Ikke noe ekstradager og hadde 460.000 i fjor. ← Veldig godt betalt for kort utdannning og lite ansvar...
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #13 Skrevet 13. juli 2006 lite ansvar??! eeh..hallo!!? tror ikke du har mye peiling på hva en sykepleier gjør, og hva han/hun har ansvar for!! her snakker vi faktisk om å ha ansvar for andre mennesker og liv og død. Og kort utdanning..? For å bli spesialsykepleier trenger man faktisk en master, som går over 5 år, om ikke lengre. jaja...bra folk har peiling på det de uttaler seg om..
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #14 Skrevet 13. juli 2006 lite ansvar??! eeh..hallo!!? tror ikke du har mye peiling på hva en sykepleier gjør, og hva han/hun har ansvar for!! her snakker vi faktisk om å ha ansvar for andre mennesker og liv og død. Og kort utdanning..? For å bli spesialsykepleier trenger man faktisk en master, som går over 5 år, om ikke lengre. jaja...bra folk har peiling på det de uttaler seg om.. ← Jeg har peiling, det er faktisk ikke sykepleieren men lege som må ta ansvar dersom jobben ikke blir gjort skikkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå