Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg snakket med en sykepleier idag, og hun kunne fortelle at hun hadde utbetalt ca 24.000 kr/mnd. Jeg synes da det er en ganske ok lønn? Mulig hun jobber mange merkelige vakter eller noe, det vet jeg ikke, men i utgangspunktet var ikke det noen elendig lønn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at det er en vanlig lønn for en sykepleier.

Jobber hun i det private?

Gjest gjest1
Skrevet

Så kommer det også an på om hun jobber i stat eller kommune, hvor lenge hun har jobbet, og hvordan turnus hun har - turnus med nattevakter gir mer penger.

Gjennomsnittlig tror jeg at 24000 utbetalt er i overkant av det som er vanlig ja.

Skrevet

vet pappa ligger på rundt 450 000 i året, han er spesial sykepleier med topp anisitet på sykehus og har mye ub tillegg

Gjest Gjest Anita
Skrevet

En sykepleier/vernepleier ligger etter lønnsoppgjøret på rett i overkant av

300 000,- i grunnlønn i året med full ansiennitet (i kommune). I tillegg kommer eventuelt helgetillegg/kveld-nattillegg.

Det er vel mulig å komme opp i 24 000,- i mnd. med mye helge-kveldsjobbing og lav skatteprosent, men neppe sannsynlig i en vanlig sykepleierstilling.

Man får også tillegg hvis man har fag/lederansvar...dette varierer fra kommune til kommune.

Har man en stilling som krever videreutdanning kan man komme i en høyere lønnsstige...husker ikke helt hvor mye det er snakk om.

Gjest Sativa
Skrevet

Jeg er vernepleier og jobber i kommunen, Vi har samme lønn som sykepleierne i kommunen. Jeg har 65% stiling, og tjente ca 260000 i fjor. Jeg jobber mye kvelder og helger da.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg er vernepleier med lederansvar og har 331.000,-. Nå er det snart lokale forhandlinger, så da stiger jeg i lønn. Jeg har full ansiennitet og en del relevant videreutdanning og gleder meg til jeg får like høy lønn som pappaen til liv.

Skrevet

Han jobber MYE Hilde! både på sykehuset og ekstra i ambulansen, som foreleser på høgskolen og med noe trauma greier.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg snakket med en sykepleier idag, og hun kunne fortelle at hun hadde utbetalt ca 24.000 kr/mnd. Jeg synes da det er en ganske ok lønn? Mulig hun jobber mange merkelige vakter eller noe, det vet jeg ikke, men i utgangspunktet var ikke det noen elendig lønn.

Sykepleiere fikk et lønnsløft for et par år siden. Min nabo er spesialsykepleier med vanlig helge og kveldsjobber. Ikke noe ekstradager og hadde 460.000 i fjor.

Gjest Hilde K S
Skrevet
Han jobber MYE Hilde! både på sykehuset og ekstra i ambulansen, som foreleser på høgskolen og med noe trauma greier.

Jeg begynner på mastergrad nå til høsten. Når jeg er ferdig med den stiger jeg (kanskje) til 368.000,-.

Å være leder i det offentlige innebærer som oftes at man jobber mye. Dersom jeg hadde tatt ut all overtiden i lønn i stedet for i avspasering, hadde det sett litt anerledes ut økonomisk. Jeg liker å ha litt fritid til gode på kontoen, derfor valger jeg avspaserinegne i stedet for lønn.

En eller annen gang kommer jeg til å bruke all utdannelsen min til å få en god jobbi privat sektor. :smile:

Gjest Gjest
Skrevet

En nyutdannet sykepleier her jeg holder til har ca 270000. I todelt turnus kommer helge og kvedstillegg i tillegg, og det utgjør ca 40000-50000.

Jeg har todelt 100% stilling og har utbetalt ca 17000 i mnd. Det er en del mindre enn 24000! Og det jeg har er heeeelt vanlig sykepleier lønn.

Men ei veninne av meg tjente nesten 600000 i fjor, men det innebar myyyyye overtid + alle helligdager. Og da er det klart en har utbetalt mye mer. Så lønna til sykepleiere kan variere veldig med andre ord.

Gjest Gjest
Skrevet
Sykepleiere fikk et lønnsløft for et par år siden. Min nabo er spesialsykepleier med vanlig helge og kveldsjobber. Ikke noe ekstradager og hadde 460.000 i fjor.

Veldig godt betalt for kort utdannning og lite ansvar...

Gjest Gjest
Skrevet

lite ansvar??! :overrasket: eeh..hallo!!? tror ikke du har mye peiling på hva en sykepleier gjør, og hva han/hun har ansvar for!! her snakker vi faktisk om å ha ansvar for andre mennesker og liv og død.

Og kort utdanning..? For å bli spesialsykepleier trenger man faktisk en master, som går over 5 år, om ikke lengre.

jaja...bra folk har peiling på det de uttaler seg om.. :ironi:

Gjest Gjest
Skrevet
lite ansvar??!  :overrasket:  eeh..hallo!!?  tror ikke du har mye peiling på hva en sykepleier gjør, og hva han/hun har ansvar for!! her snakker vi faktisk om å ha ansvar for andre mennesker og liv og død.

Og kort utdanning..? For å bli spesialsykepleier trenger man faktisk en master, som går over 5 år, om ikke lengre.

jaja...bra folk har peiling på det de uttaler seg om.. :ironi:

Jeg har peiling, det er faktisk ikke sykepleieren men lege som må ta ansvar dersom jobben ikke blir gjort skikkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...