Gjest Alene, ikke ensom Skrevet 24. desember 2002 #1 Skrevet 24. desember 2002 I kveld sitter jeg alene og feirer. Nå tenker du sikkert "å, stakkars!", men jeg har det fint! :D Jeg har ingen familie selv, og jeg har avslått tilbud fra venner om å feire sammen med dem og deres familie. Julaften er liksom ikke kvelden man tar med venner hjem på middag Jeg har kjøpt inn og holder på å gjøre ferdig julematen, jeg har selvfølgelig pyntet og vasket, selv om jeg ikke bakte ett eneste slag med julekaker :oops: Grunnen er at jeg skal på besøk til forskjellige folk hele romjula, og jeg glemmer å spise kaker når jeg er alene. Men det er jul likevel! Under treet mitt har jeg mange gaver. Ja, MANGE! Jeg har 10 stykker, bare til meg! :D Og nei, jeg snikkikker ikke selv om jeg ikke har noen til å "passe på"... Det har blitt en tankevekker egentlig. Å være alene, altså. Fordi jeg har fått mye tid til å tenke igjennom hva som egentlig betyr noe for meg, og hva jeg vil bruke tid og krefter på i året som kommer. Jeg kunne gjerne sultet i kveld jeg, for jeg har funnet ut så mye om meg selv Det er ikke viktig for meg med "riktig" julemat, å følge tradisjonene jeg alltid har fulgt, å ha folk rundt meg for å ha det bra osv osv. Det som er viktig er å ta vare på dem man er glad i (ikke minst å minne dem på at man er glad i dem) HELE ÅRET!! ikke bare i julen, og gjøre det man føler er riktig (selv om 'alle andre' gjør noe helt annet). Dette er ikke alt jeg har kommet frem til for meg selv, men noe er veldig personlig og jeg vil gjerne gjemme på det Nå skal jeg ta med meg en av gavene mine og gi til hun dama som alltid sitter på samme plassen, ute, hele året... Kanskje har hun noen som burde bry seg, men siden dem ikke gjør det håper jeg at jeg kan gjøre julen glad for henne! Ta vare på dem dere er glad i og ha en riktig fredfull jul, ALLE SAMMEN!
Gjest Anonymous Skrevet 24. desember 2002 #2 Skrevet 24. desember 2002 Ha en riktig god jul! *juleklem* :D
elle Skrevet 24. desember 2002 #4 Skrevet 24. desember 2002 Det var koselig å lese det du hadde skrevet. Og jeg kan tenke meg at du har hatt det kjempe flott. Selv har jeg lusket opp på loftet ( er hos foreldrene mine) og tar en pause ved pcn... For det trenger jeg.. nede er det en stemning man blir utslitt av. det er jo i bunn og grunn koselig, men herregud for et mas. Vi åpnet gaver i tre timer.. og alle pratet i munnen på hverandre og pappa spratt rundt med videokamera og foto appatrat som en galing. Broren min fløy rundt med slalomsko og hjelm, mens søsteren min sutret over at hun ikke fikk nok gaver.. Farmor var sur fordi hun ikke hørte alt som sagt.. I det hele tatt masse stress.. Men nå skal vi spille kort og kose oss.. Håper alle har en fortryllende jul..... klem fra elle :kysse:
Malou Skrevet 25. desember 2002 #5 Skrevet 25. desember 2002 Det viktigste med julen behøver ikke nødvendigvis å være det at man er sammen med en hel masse mennesker, det så være venner eller bekjente... Det viktigste med julen er etter min mening at man nyter freden og roen, at man har et par dager fri fra jobben og koser seg. En fortsatt god jul til deg Jennifer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå