forelzka Skrevet 9. juli 2006 #1 Skrevet 9. juli 2006 Jeg har kjøpt boka Lavkarbo - lekre retter med mye smak. Nå vil jeg ta vare på kroppen min og skal kutte ned på karbohydrater!!! I de fleste oppskriftene skal det være fersk ingefær. MYE ingefær!!! Å det synes jeg er helt uch, så jeg får lage rettene uten akkurat denne ingrediensen... Nå fant jeg en kjekk oppskrift hvor jeg skal bruke 2 ss mirin. Hva er det? Finner ikke i noen butikker her jeg bor.....
Arkana Skrevet 9. juli 2006 #2 Skrevet 9. juli 2006 Mirin er en søt japansk risvin, en slags søt variant av sake og med lavere alkoholinnhold. Du kan evt bruke sake og litt sukker istedet, eller bare kutt det ut. Prøv å se etter den i innvandrerforretninger.
forelzka Skrevet 9. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2006 Mirin er en søt japansk risvin, en slags søt variant av sake og med lavere alkoholinnhold. Du kan evt bruke sake og litt sukker istedet, eller bare kutt det ut. Prøv å se etter den i innvandrerforretninger. ← Å....! Takker for svar Kan Mirin kanskje kjøpes på polet...???
Arkana Skrevet 9. juli 2006 #4 Skrevet 9. juli 2006 Kan Mirin kanskje kjøpes på polet...??? ← Det kan godt hende, verdt å spørre i allefall.
Gjest gjest1 Skrevet 10. juli 2006 #5 Skrevet 10. juli 2006 Du kan også bruke søt sherry i stedet for mirin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå