Sun Mei Skrevet 9. juli 2006 #1 Skrevet 9. juli 2006 Ser at det er flere som scrapper på dataen. Hvordan gjør dere det? Er det noe spesielt program man trenger? Og skriver dere ut disse dere lager eller har dere dem bare på maskinen?
Sun Mei Skrevet 9. juli 2006 Forfatter #2 Skrevet 9. juli 2006 Ingen?? VESLOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gjest gjest1 Skrevet 9. juli 2006 #5 Skrevet 9. juli 2006 Eg brukar eit program som heiter Scrapbook-express. Kjøpte det på Elkjøp i haust. Det kosta ein 3-400-kroner, trur eg. Eg er veldig nøgd!!
Sun Mei Skrevet 9. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 9. juli 2006 Det er alt du trenger da? Skriver du det ut etterpå eller?
Gjest gjest1 Skrevet 9. juli 2006 #7 Skrevet 9. juli 2006 Det er alt du trenger da? Skriver du det ut etterpå eller? ← Bestiller fotokopier av det eg vil ha på papir. Det er alt eg treng og meire til på det programmet!!
Sun Mei Skrevet 9. juli 2006 Forfatter #8 Skrevet 9. juli 2006 Dette kunne absolutt være noe for meg som liker å sitte med pc`en. Men scrapper du alt du har av bilder eller bare noen få? Feks. om du har vært i bryllup; scrapper du hele bryllupet eller bare litt?
Gjest gjest1 Skrevet 9. juli 2006 #9 Skrevet 9. juli 2006 Dette kunne absolutt være noe for meg som liker å sitte med pc`en. Men scrapper du alt du har av bilder eller bare noen få? Feks. om du har vært i bryllup; scrapper du hele bryllupet eller bare litt? ← Er du gal!! Har omlag 2000 bryllups-bilder på pc-en no, og ventar nokre tusen til, frå gjester som skal sende oss cd-ar... Velger ut dei beste bildene, og scrappar representering av det meste; vigsla, middag, talar, underhaldning, brudevals, blinkskudd, dans, fine øyeblikk, barna, osv... Er veldig kjekt å sitte å små-dille med på pc-en ja! Herleg å sleppe å rote til heile stua med hobby-ting!
Gjest Skya Skrevet 10. juli 2006 #10 Skrevet 10. juli 2006 Jeg driver også med litt datascrapping innimellom, og jeg lager da ofte kort eller andre ting som jeg gir bort, og de pleier jeg å skrive ut. Ellers så scrapper jeg til meg selv, det har jeg liggende på pc'en, men etterhvert så skal jeg få de skrevet ut de også og sette de i album. Jeg bruker photoshop, et ganske dyrt og avansert program som har uante muligheter.
Bokalven Skrevet 14. juli 2006 #11 Skrevet 14. juli 2006 Et lurt sted å sjekke kan være http://www.scrapping.no/
dragonfly Skrevet 14. juli 2006 #13 Skrevet 14. juli 2006 Hvis dere går inn på www.download.com kan dere bare skrive inn scrapbook på søkelinjen og dere får opp en hel haug med scrapbook programvarer... de koster penger men du kan laste ned en gratis prøve tid som gjerne er på en måndes tid
Gjest Skya Skrevet 14. juli 2006 #15 Skrevet 14. juli 2006 Noen nyttige linker: Datascrapping DigitalScrapbookPlace Shabbyprincess Digitalfreebies
Imax Skrevet 16. juli 2006 #16 Skrevet 16. juli 2006 Man kan vel også greit bruke Indesign da eller? Hva inneholder programmet du kjøpte Veslo? Det er jo en del grafikk osv som kan være nyttig å få med (pluss at sånne programmer ofte er enklere å bruke en profesjonelle bilde- og layoutprogrammer).
Gjest gjest1 Skrevet 16. juli 2006 #17 Skrevet 16. juli 2006 Man kan vel også greit bruke Indesign da eller? Hva inneholder programmet du kjøpte Veslo? Det er jo en del grafikk osv som kan være nyttig å få med (pluss at sånne programmer ofte er enklere å bruke en profesjonelle bilde- og layoutprogrammer). ← Eh, no spør du vanskeleg.. Det inneheld alt eg har behov for når eg scrappar i alle fall.. Bakgrunnar, pynt, skrift-typar, osv...
Gjest Qlio Skrevet 16. juli 2006 #18 Skrevet 16. juli 2006 Gimp er helt gratis, og likt Photoshop til flere tusen.... og jeg skriver ut hjemme de jeg vil beholde.
Sun Mei Skrevet 17. juli 2006 Forfatter #19 Skrevet 17. juli 2006 Gimp er helt gratis, og likt Photoshop til flere tusen.... og jeg skriver ut hjemme de jeg vil beholde. ← Mulig jeg ikke skjønte det, men det der programmet virket ikke som det jeg er ute etter. Virket veldig vanskelig og hadde ikke de tingene jeg ser etter. Må jeg ut og kjøpe det samme som Veslo tro?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå