lillesky Skrevet 9. juli 2006 #1 Skrevet 9. juli 2006 Kjøpte Denise Rudbergs triologi om overklasse miljøet i Stockholm. Tok en sjanse siden jeg kjøpte alle tre uten å vite så mye om de bøkene, men nå er jeg halvveis i den første ("Venninnen") og jeg klarer nesten ikke å legge den fra meg! Og det skjer ikke ofte med meg... Kjenner meg av og til igjen i boka, andre ganger tenker jeg; gud, så glad jeg er for at jeg ikke er rik! Som Aftonbladet skriver: "Forbasket underholdende og full av glamorøse referanser" Flere som har lest disse bøkene? Likte/likte ikke?
Gjest Embla s Skrevet 9. juli 2006 #2 Skrevet 9. juli 2006 (endret) Det var det den boka het ja! Har lest om den, og tenkte at den høres ut som perfekt, ikke for krevende "slappe av på stranden-bok"! (kom ikke på forfatternavn eller boktittel da jeg lette etter ferielektyre sist uke, så ble glad for denne tråden!) Endret 9. juli 2006 av Embla s
ilona Skrevet 10. juli 2006 #3 Skrevet 10. juli 2006 Jeg også leste boken i rask tempo. MEN. Spesielt mot slutten begynte jeg bli rimelig lei av den svartvhite fremstillingen av personene. De som var slemme, var absolut ingenting annet enn slemme, og de som var gode var det uannsett vha de gjorde... Boken ga underholding og avspalning, men etterpå satt jeg med følelsen å ha kastet bort tida...
Amber Skrevet 10. juli 2006 #4 Skrevet 10. juli 2006 Jeg har nettopp lest den, brukte bare et par dager. Underholdende og lett lesning, men ganske "flatt egentlig. Skal lese bok nr to nå, Prinsen. Regner med å komme fort igjennom den og. Som sagt grei lesning, og jeg likte den men ikke noen utfordring akkurat. Savnet litt mer ang det siste oppgjøret med Kristin og David, det hele endte så enkelt liksom.. for enkelt. Skulle vært litt mer om det.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2006 #5 Skrevet 10. juli 2006 Jeg ble helt hektet når jeg leste den... Klarte ikke å legge den fra meg... Mener å ha lest at hun skal gi ut en bok hvor hun har lagt handlingen til Norge... Gleder meg til den kommer!!
Gjest Embla s Skrevet 11. juli 2006 #6 Skrevet 11. juli 2006 Hm, nå driver jeg og leser den og er halvveis. Starten var ikke god, syns hun skriver dårlig rent teknisk (begynner annenhver setning med "og....", veldig oppramsende språk, litt dagbok-aktig egentlig (tenkte i starten at det var som å lese en tilfeldig valgt KG-dagbok ). Veldig enig med den som sa at de slemme er veldig slemme og de snille ditto veldig snille. Endimensjonale og flate karakterer. Meeen; litt spennende med innblikk i "overklasse-sverige" og det er jo driv i den, så jeg koser meg lell!
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2006 #7 Skrevet 11. juli 2006 Har lest de, og selv om de har en viss underholdningsverdi, synes jeg de var platt og dårlig skrevet. Men, hver sin smak.
Gjest Purple Skrevet 11. juli 2006 #8 Skrevet 11. juli 2006 Jeg har lest hele trilogien. Grei underholdning, men vet ikke om jeg likte skrivestilen så godt. Det var litt mye "forklaringer" av detaljer liksom. Vanskelig å forklare, men litt sånn "og det var jo fordi blablabla" eller "og siden det er sånn og sånn der og der, så blablabla".
ilona Skrevet 11. juli 2006 #9 Skrevet 11. juli 2006 litt mye "forklaringer" av detaljer liksom. Vanskelig å forklare, men litt sånn "og det var jo fordi blablabla" eller "og siden det er sånn og sånn der og der, så blablabla". Dette tenke jeg også. Når forfatteren kom med en interessang poeng, skrev hun etterpå en hel kapitel for å forklare poengett, jeg hadde allerede skjønt
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2006 #10 Skrevet 11. juli 2006 Jeg har lest dem, og synes det er grei underholdning. Eneste minuset er at jeg synes hun kommer med noen lettvindte løsninger på "plottet" i bøkene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå